recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VOB-filer og videoredigering.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVOB-filer og videoredigering.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Emne: VOB-filer og videoredigering.
    Sendt: 29-August-2005 kl. 19:19

Jeg har modtaget et afsnit af en serie (downloaded fra ftp-server) Selve filmen er et par filer med extension .VOB. Jeg ville så prøve at lægge optagelsen ind over mit videoredigeringsprogram Ulead Videostudio 8, men jeg får fejlen: "Filen .... kan ikke åbnes, file format mismatch".

Hvorfor? Jeg går ud fra at den downloadede fil er DVD-video, kan videoredigeringsprogrammet ikke arbejde med dette?

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2005 kl. 19:52
Åbenbart ikke...

Benyt VobEdit til at splitte den op i en .m2v (video) fil og en .ac3 (audio) fil. Så burde dit program kunne importere den.

Søg efter VobEdit - jeg har givet en forklaring (og link) til, hvordan man gør dette i en anden tråd.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2005 kl. 21:03

Hej Thorvald,

Kender ikke til Videostudio, men prøv at se denne tråd: Sony HX-900.

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2005 kl. 22:45

Kan du ikke nøjes med at bruge DVDshrink til lidt småredigering, ?

I Ulead MovieFactory kan man importere vob-filer.

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2005 kl. 00:19
Nu vil jeg jo helst bruge det / de videoredigeringsprogram(mer) jeg har, uden at skulle til at købe og/eller downloade og lære nye programmer. Gad vide om Roxio CD/DVD Creator kan umiddelbart... At Ulead moviefactory umiddelbart kan lyder interessant.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2005 kl. 06:55

Ja, man kan godt umiddelbart med Roxio... Men det er mere interessant at jeg faktisk godt kan danne filmen i Ulead Videostudio. Det er et super videoredigeringsprogram, så det ville også undre mig, hvis jeg ikke kunne.

Jeg skulle bare lige finde det rigtige sted: Under "file" er der nogle "insert" muligheder, deriblandt "insert - mediafile DVD-R/VR to timeline" - eller noget i den retning. Her finder den så 8 filer på omkring 5-6 minutter hver, der tilsammen danner filmen på ca. 41 minutter. Hvorfor den lige deler det op i 8 filer af 5-6 minutter ved jeg ikke, men det er jo også ligemeget.

Det er jo også bedst på denne måde, så man ikke skal til at splitte vob-filerne i video og lyd, med efterfølgende problemer med at samle dem igen - synkroniseret.

Nu skal jeg så bare prøve at kopiere nogle flere afsnit over på computeren via DVD-RW, f.eks. og prøve hvordan det er at lave en DVD-video med en række afsnit af serien. Måske er det endda sjovere end at redigere på DVD-optageren - om ikke andet så for forandringens skyld.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2005 kl. 07:32

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg skulle bare lige finde det rigtige sted: Under "file" er der nogle "insert" muligheder, deriblandt "insert - mediafile DVD-R/VR to timeline" - eller noget i den retning. Her finder den så 8 filer på omkring 5-6 minutter hver, der tilsammen danner filmen på ca. 41 minutter. Hvorfor den lige deler det op i 8 filer af 5-6 minutter ved jeg ikke, men det er jo også ligemeget.

Det kunne lyde som om den anvender kapitel-indelingen i DVD-Video strukturen. Det passer i hvert tilfælde med intervallet på 5-6 minutter.

Kan Videostudio danne en DVD-Video struktur med tilpassede menu'er?

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2005 kl. 10:03
Yep - det kan den! - og man kan anvende et hvilket som helst billede i digital form som baggrund (dvs. man kunne f.eks. enten capture et billede fra afspilning af filmen i PowerDVD, men man kan også capture et billede i Videostudio), og man kan lægge musik på menuen også hvis man vil - osv....
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu