recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VPN
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

VPN

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: VPN
    Sendt: 12-April-2012 kl. 14:39
Hej.

Jeg vil gerne oprette en VPN for at få USA IP til min Boxee. Jeg har valgt udbyderen"http://unblock-us.com/"


IMPORTANT:

To activate the service you can use Boxee Internet Browser OR setup at least one computer with our DNS and click on the "Check Serivce" link on our home page.


Jeg har følgende spørgsmål:

1: Hvorfor skal en af mine computere også have ændret DNS - det er jo kun Boxee der skal bruge VPN?

2: Kan man efter opsætning ikke ændre computerens DNS tilbage til "Hent automatisk DNS serveradresse"?

3: Vil alle mine enheder nu have USA IP?

4: Vil min "rigtige" IP nu generelt være erstattet af denne USA IP og dermed have indflydelse på blandt andet adgang til min NAS udefra?

5: Jeg vil formode at streaming fra DR NU så ikke længere er muligt, men forhåbentlig kun fra Boxee  - altså skulle stadig være muligt på andre enheder i hjemmet?

6: Vil oprettelse af denne VPN har indflydelse på andet?

Nogen der kan svare på ovenstående :-)

Hilsen

Jan
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12233
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 14:51
Der står ikke at du skal have DNS'en ind på en af dine computer.

3: Nej, kun din Boxee kasse, medmindre du smider Unblock Us DNS'en ind på din router.

5: Det er ikke tilfældet. Unblock Us har kun indflydelse på de sider Unblock Us har valgt ud. Her er DR Nu ikke iblandt, naturligvis.

6: Nej, og det er i øvrigt ikke en VPN-service. Du laver kun DNS-ændringer.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 15:18
Hej Naiera.

Tak for svaret - det giver mening :-)
Til top
skyeagle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyeagle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 21:28
Du skal have en router der understøtter VPN og sætte den op til din unblock us, så tror div. Steder du befinder dig i USA
Med Venlig Hilsen Kim
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu