recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VT50 - erfaringer efterlyses
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

VT50 - erfaringer efterlyses

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af winberg2 winberg2 skrev:

Flere steder nævnes, at lysintensiteten godt kunne være kraftigere. Er det noget, I har lagt mærke til. Generer det, at den ikke er så lysstærk som andre tv på markedet?
For mig er netop lys intensiteten ret afgørende for mit valg af plasma. Og på den måde jeg benytter mit VT50 (typisk aften), har jeg ingen problemerSmile
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af winberg2 winberg2 skrev:

Flere steder nævnes, at lysintensiteten godt kunne være kraftigere. Er det noget, I har lagt mærke til. Generer det, at den ikke er så lysstærk som andre tv på markedet?
 
Det har jeg til gengæld ikke bemærket eller tænkt over Tongue
Til top
JesperCph Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Juni-2007
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperCph Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af winberg2 winberg2 skrev:

Flere steder nævnes, at lysintensiteten godt kunne være kraftigere. Er det noget, I har lagt mærke til. Generer det, at den ikke er så lysstærk som andre tv på markedet?

Jeg kan godt lide at den ikke virker så hissig. Det giver godt nok ikke lige så meget wow-effekt som konkurrenterne ved første øjekast. Men jeg synes selv at det er mere behageligt og naturligt at se på, specielt når man ser længe på tv'et. Det eneste tidspunkt hvor jeg godt ville have byttet for mere intensitet er i animationsfilm. Det samme er måske gældende hvis du bruger den til konsolspil (hvilket jeg ikke gør).
Panasonic P55VT50
Dynaudio Xeo 3
Sonos
Til top
ubeslutsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2012
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ubeslutsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af winberg2 winberg2 skrev:

Flere steder nævnes, at lysintensiteten godt kunne være kraftigere. Er det noget, I har lagt mærke til. Generer det, at den ikke er så lysstærk som andre tv på markedet?
    Generede heller ikke mig. Også en af grundene til, at jeg forsøgte mig med plasma, at jeg har det svært med mange af de "hidsige" LCD-tv.  Skruede ovenikøbet ofte ned om aftenen. Og syntes jeg en sjælden gang, det var et problem i dagtimerne, skiftede jeg til normalindstilligen istedet for professionel. 
Til top
winberg2 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Januar-2011
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér winberg2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2013 kl. 10:26
Break-in  - igen noget, som der er mange holdninger til.
 
Som I kan se i min første post, gjorde jeg ikke noget specielt, da jeg fik min px80. Og det har indtil nu kørt flawless.
 
Har læst nogle, ikke gør noget, men andre laver break-in i flere hundrede timer, og det virker som om, det er meget individuelt. Hvad er jeres erfaringer og anbefalinger? Og er det virkelig bydende nødvendigt at gøre det?
 
Nogle gør det nærmest til en videnskab. For mit vedkommende skal tv'et bare bruges af hele familien, dvs. både alm. tv, film og spil, så det skal ikke være nogen videnskab at bruge det eller tage specielle hensyn, og også her kan jeg konstatere, der på nettet i div. fora er mange forskelligartede holdninger til dette.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2013 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af winberg2 winberg2 skrev:

Break-in  - igen noget, som der er mange holdninger til.
 
Som I kan se i min første post, gjorde jeg ikke noget specielt, da jeg fik min px80. Og det har indtil nu kørt flawless.
 
Har læst nogle, ikke gør noget, men andre laver break-in i flere hundrede timer, og det virker som om, det er meget individuelt. Hvad er jeres erfaringer og anbefalinger? Og er det virkelig bydende nødvendigt at gøre det?
 
Nogle gør det nærmest til en videnskab. For mit vedkommende skal tv'et bare bruges af hele familien, dvs. både alm. tv, film og spil, så det skal ikke være nogen videnskab at bruge det eller tage specielle hensyn, og også her kan jeg konstatere, der på nettet i div. fora er mange forskelligartede holdninger til dette.
Jeg synes ikke, at tv'et egner sig som familietv - grundet de hensyn man skal tage, men dette er blot min holdning.
Til top
@lex Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér @lex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2013 kl. 11:09
[QUOTE=winberg2] Jeg er blevet tilbudt at købe et spritnyt vt50 55" til 11.000,- og er tæt på at sige ja. Har set det i aktion over flere omgange og er dybt imponeret over billedkvaliteten.
Men hvor kan den købes til 11K ? Smile
Til top
ubeslutsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2012
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ubeslutsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2013 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af winberg2 winberg2 skrev:

Break-in  - igen noget, som der er mange holdninger til.
 
Som I kan se i min første post, gjorde jeg ikke noget specielt, da jeg fik min px80. Og det har indtil nu kørt flawless.
 
Har læst nogle, ikke gør noget, men andre laver break-in i flere hundrede timer, og det virker som om, det er meget individuelt. Hvad er jeres erfaringer og anbefalinger? Og er det virkelig bydende nødvendigt at gøre det?
 
Nogle gør det nærmest til en videnskab. For mit vedkommende skal tv'et bare bruges af hele familien, dvs. både alm. tv, film og spil, så det skal ikke være nogen videnskab at bruge det eller tage specielle hensyn, og også her kan jeg konstatere, der på nettet i div. fora er mange forskelligartede holdninger til dette.

   Som Kenneth oplevede jeg ingen formindskelse af retention selv efter mange hundrede brugstimer, så jeg kan ikke se idéen i at køre break-in de første 100-200 timer. Faktisk begyndte mine problemer først efter ca150 timer. Inden da så jeg ingen retention, og troede jeg havde været heldig at få et godt eksemplar, men nej.... Jeg vidste knap, hvad jeg skulle kigge efter, men tror, jeg ville have opdaget det, da jeg kiggede grundigt, hvor logoerne havde været, når jeg skiftede kanal og i reklamepauserne. Da først problemerne startede kunne jeg se retention efter få minutter på TTV eller kanaler med farvestrålende logoer og sidelinierne på tennisbaner forsvandt ikke mellem pointene, men dog i reklamepauserne. Kunne godt have levet med denne retention, hvis ikke det havde været for de mørke skygger, der kom især i venstre side, et stykke tid efter logoerne holdt op med at lyse.  
    Jeg forsøgte at få svar på, hvor meget man  kan forvente tv'et kan holde til. Hvor ofte man skal skifte kanal, hvor stor en procentdel af tiden, man må se på samme kanal osv. Men fik kun et delvist svar fra Panasonic support, at det i gennemsnit tager 6 måneder, inden tv'et kan bruges normalt. Afhængig af temperatur og fugtighed i rummet. Og at man i starten skal skifte kanal efter en time og så skal vente en time, før man ser kanalen igen. Dette ville mit dog slet ikke kunne holde til. 
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2013 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af ubeslutsom ubeslutsom skrev:

Oprindeligt skrevet af winberg2 winberg2 skrev:

Break-in  - igen noget, som der er mange holdninger til.
 
Som I kan se i min første post, gjorde jeg ikke noget specielt, da jeg fik min px80. Og det har indtil nu kørt flawless.
 
Har læst nogle, ikke gør noget, men andre laver break-in i flere hundrede timer, og det virker som om, det er meget individuelt. Hvad er jeres erfaringer og anbefalinger? Og er det virkelig bydende nødvendigt at gøre det?
 
Nogle gør det nærmest til en videnskab. For mit vedkommende skal tv'et bare bruges af hele familien, dvs. både alm. tv, film og spil, så det skal ikke være nogen videnskab at bruge det eller tage specielle hensyn, og også her kan jeg konstatere, der på nettet i div. fora er mange forskelligartede holdninger til dette.

   Som Kenneth oplevede jeg ingen formindskelse af retention selv efter mange hundrede brugstimer, så jeg kan ikke se idéen i at køre break-in de første 100-200 timer. Faktisk begyndte mine problemer først efter ca150 timer. Inden da så jeg ingen retention, og troede jeg havde været heldig at få et godt eksemplar, men nej.... Jeg vidste knap, hvad jeg skulle kigge efter, men tror, jeg ville have opdaget det, da jeg kiggede grundigt, hvor logoerne havde været, når jeg skiftede kanal og i reklamepauserne. Da først problemerne startede kunne jeg se retention efter få minutter på TTV eller kanaler med farvestrålende logoer og sidelinierne på tennisbaner forsvandt ikke mellem pointene, men dog i reklamepauserne. Kunne godt have levet med denne retention, hvis ikke det havde været for de mørke skygger, der kom især i venstre side, et stykke tid efter logoerne holdt op med at lyse.  
    Jeg forsøgte at få svar på, hvor meget man  kan forvente tv'et kan holde til. Hvor ofte man skal skifte kanal, hvor stor en procentdel af tiden, man må se på samme kanal osv. Men fik kun et delvist svar fra Panasonic support, at det i gennemsnit tager 6 måneder, inden tv'et kan bruges normalt. Afhængig af temperatur og fugtighed i rummet. Og at man i starten skal skifte kanal efter en time og så skal vente en time, før man ser kanalen igen. Dette ville mit dog slet ikke kunne holde til. 
 
En time på de kanaler med farvet logoer ville helt sikkert forårsage burn in på mit panel eller meget modstandsdygtig retention Shocked
Til top
winberg2 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Januar-2011
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér winberg2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2013 kl. 14:51
Så er tv'et bestilt Smile Får det forhåbentligt på tirsdag.
 
Mange tak for jeres input.
 
 
M.v.h.
Per
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2013 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af winberg2 winberg2 skrev:

Så er tv'et bestilt Smile Får det forhåbentligt på tirsdag.
 
Mange tak for jeres input.
 
 
M.v.h.
Per
 
Go fornøjelse med det - rent billedmæssigt fejler det bestemt ingenting Smile
Til top
winberg2 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Januar-2011
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér winberg2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2013 kl. 17:41
Jeg skal nok berette om mine personlige erfaringer med det, når jeg har modtaget det.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu