recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Wall of Sound And Picture - Atmos bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Wall of Sound And Picture - Atmos bio

 Besvar Besvar Side  <1 3738394041>
Forfatter
Besked
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 12:42
Tænkte at jeg lige ville opdatere med seneste udstyr og billeder Smile

  • Processor:
    Yamaha CX-A5100

    Effekt forstærkere:
    L + R : Camco Tecton 28.2 + QSC DPA 4.2
    Center og Sidesub : Camco Tecton 28.2
    Screenwall Subwoofer : Crown CDi 4000
    Surround, Back og Atmos kanaler : Crown CTs 8200

  • DSP:
    2 x BI-Amp Tesira Forte AI
  • Projektor / Lærred:
    Sony VPL 520ES
    154” Lissau LS Frame Regina Microperforated 2:35:1

  • Højttalere:
    3 LCR : QSC SC-2150
    Subwoofers : 2 x JBL 4645C
    Surround og back : 6 x JBL 8320
    Dolby Atmos kanaler : 4 x JBL Control One Pro
     
  • Afspiller:
    NVIDIA Shield
    Chromecast
    Panasonic Blu-ray afspiller

  • Control system:
    Crestron MC3 processor – styring af alt AV I huset
    Crestron Adagio AAE – 6 kanals multirums amp.
    Crestron ST-IO – relæstyring af alle komponenter I biografen
    Crestron 2MC2 – styring af masking
    Crestron TPMC-3X – Wifi remote control
    Crestron App – styring af alt AV I huset fra iphones og ipad’s
    LaunchPort Iport – induktiv ipad holder















Billeder af rack kommer senere Smile


Redigeret af scantek - 28-September-2018 kl. 19:25
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 13:29
Det er en vildt lækker bif det der, fedt at se at den er kommet igang igen efter vandskaden :)
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 14:10
scantek >>> kan du på nvidia shield ændre på placering og størrelse af undertekster?
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 22:57
Ser virkelig lækkert ud. Fedt med væg til væg, loft til gulv lærred. Havde jeg måske også lavet hvis jeg skulle lave mit om. Eller måske ikke helt væg til væg, men tæt på :)

Hvor bredt og højt er det i cm?
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2017 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

Det er en vildt lækker bif det der, fedt at se at den er kommet igang igen efter vandskaden :)


takker Smile

Ja der er ikke noget der er så skidt at det ikke er godt for noget. Fik mulighed for at lave lidt om på seating og sådan. Så er rigtigt godt tilfreds.
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2017 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

scantek >>> kan du på nvidia shield ændre på placering og størrelse af undertekster?


Hey!

Det kan man godt - eller det vil sige i Kodi som jeg bruger kan man Smile
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2017 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af Ole_M Ole_M skrev:

Ser virkelig lækkert ud. Fedt med væg til væg, loft til gulv lærred. Havde jeg måske også lavet hvis jeg skulle lave mit om. Eller måske ikke helt væg til væg, men tæt på :)

Hvor bredt og højt er det i cm?


Takker !

Det er bare sååå fedt. Elsker når jeg vælger 2:35:1 presettet  på projektoren og billeder bare bliver GIGA ! Smile

Det er ca. 360 x 153 cm.
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anoz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2017 kl. 19:34
Ser fedt ud. Hvad er det for nogle stole?
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2017 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af anoz anoz skrev:

Ser fedt ud. Hvad er det for nogle stole?

Mange tak !

Det er fra biografstole.dk - de laver custom bestillinger efter mål og behov.


Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anoz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2017 kl. 22:23
Tak 👍
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2017 kl. 19:51


Vi stod for nyligt i en situation, hvor vi med alt sansynlighed skulle flytte. Derfor tænkte jeg at jeg ville sælge ud af biografen, da muligheden for hjemmebio nok var begrænset der hvor vi skulle flytte hen. I mellemtiden viste det sig at vi ikke skulle afsted alligevel, dog have jeg nået at sælge mine LCR JBL 3252N'ere Unhappy 

Så da jeg kiggede på hvad der skulle afløse, var bla. JBL 4722, JBL C222, QSC sc-322XC og lign. med i overvejelserne.

Efter at have testet og lyttet til en masse forskellige højttalere, blev jeg forelsket i 3 vejs lyden, og besluttede at det var den vej jeg ville gå.

Da jeg kom fra JBL, var min tanke at det kunne være sjovt at prøve noget "andet". En del research og tests senere, faldt valget på QSC SC-2150. De har den fordel at de er meget korte i dybden, samt at HF delen kan drejes og vinkles efter behov. Så de kan indstilles til den helt rigtige "Toe in" mod sweetspot. Samtidigt kan man med en kontakt vælge mellem Full passive og Bi-Amp. Sidstnævnte har jeg gerne ville rode med et stykke tid. Som forstærker til HF delen, faldt valget på en QSC DPA 4.2 Cinema.

En sjov ting: Da jeg hentede QSC'erne var et lignende setup med 3 x SC-2150'ere ved at blive installeret i en biograf, med fuld Atmos og siddepladser til 80 personer. Så teknisk set en smule overkill til mine 5 sæder Smile

Opdaterer med nogle billeder snarest Smile



Netop ankommet - godt 300 kg goodies



LF Delene



HF delen monteret på LF delen. Fabriksmonteret speakonstik, som bare skal sættes i delefilteret - så er det ikke nemmere.



Kalibrering igang.


Redigeret af scantek - 22-Oktober-2017 kl. 22:30
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2017 kl. 20:09
Har selv overvejet at lave en clon af de qsc 2150/ diy soundgroups titan 615. Glæder mig til at høre mere om dine erfaringer med dem.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3738394041>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu