recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoos motorola HD optager box.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoos motorola HD optager box.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
goof78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér goof78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Waoos motorola HD optager box.
    Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 20:02
Hej igen i kloge tv/udstyrs hoveder.

Har den der boks fra waoo med harddisk, som de kørte med for et års tid siden.

Der har været massive problemer med den, på optagelses-siden. Mange af de udseendelser jeg har optaget, har stået som eks. 15timers længde efterfølgende, og talte minus når man så det, fra en hel anden længde, og så med sort skærm. Den fejl har jeg oplevet 6-7 gange, og efterfølgende kontaktet kundeservice.
Deres løsning har altid været enten genstart boksen, "der er liiiige kommet en ny opdatering", "der kommer en ny opdatering om 3 uger, der hjælper", "prøv at nulstil fabriksindstillingerne"(den har jeg fået 4 gange), og sidst: "ind i menuen og vælg hd-opløsning". Det sidste hjalp faktisk på det med de lange use-bare udseendelser.

Men nu oplever jeg et nyt problem:
Igår ville jeg opdage "Gintberg - på kanten", på dr1, da jeg samtidig ville se krimi5. Ser efter 5 min, at den skriver øverst "Gintberg..... optagelsen er færdig", det passede jo ikke, så jeg går ind i menuen, finder programmet, og sætter den til at optage igen, den snurrer rødt rundt, og jeg ser krimi5 færdig.
Da jeg så vil se Gintberg, er der kun et afsnit på 2 min, som er efter det startede. Genstarter boksen, og nu er det på 5 min fra starten der, samt det på 2 min, og ikke resten.

Har i andre lign. problemer med den, og hvordan pokker løser man det? Overvejer en reklamation, da jeg betalte i omegnen af 1800 for den, og har en del af deres svar på mail, som bevis for der har været problemer siden okt. sidste år.
Til top
Ole Pihl Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole Pihl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 21:34
Vi har samme boks gennem "Energimidt".
For 5 måneder siden var der massive problemer med vores boks under optagelse af programmer .
Boksen stoppede optagelsen efter 2 - 5 min.
Ringede til support og de fiksede problemet , hvordan ved jeg ikke .
Men nu er den gal igen , når vi sætter boksen til at optage stopper optagelsen igen efter 2 minutter .
Det har stået på i en uge nu , så jeg ringer til supporten i morgen .
Sådan en dyr boks skal bare virke .
Til top
goof78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér goof78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 21:56
Øv da hvis det er et generelt problem:(

Kom fra yousees samsung boks(også optage model), det software virkede noget bedre.

Bliver bare så frustreret når man giver afkald på et kort program for at se det lange, i den tro at man så kan se det korte bagefter. Valgte af samme grund deres OD tjeneste, med man kunne se udsendte programmer efter noget tid, men det er jo igen til ekstra penge.

Håber du kommer med respons på henvendelsen, min klagemail fra igår er endnu ikke besvaret.
Til top
Ole Pihl Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole Pihl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2011 kl. 22:36
Havde fat i supporten i går .
Jeg skulle gå ind i firmwaren og slette indstillingerne og genstarte boksen .
Optagelse virker igen , så nu må vi håber at det varer ved .
Til top
Øland Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Øland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2011 kl. 12:59
Har samme problem som trådstarter. Er også af supporten hver gang blevet bedt om at nulstille og genstarte boksen. Dette hjælper så i en periode. Oplever også at "Start forfra" ikke virker, udsendelsen start godt nok forfra, men efter et par minutter går den tilbage til "direkte" udsendelse.

Tom
Til top
Ole Pihl Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole Pihl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 18:24
Jeg syntes at "Motorola" boksene , har en ringe software .
Motorola er åbenbart ligeglade når boksene er solgt , de har ikke travlt med at komme med rettelser og nye funktioner .
Til top
goof78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér goof78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2012 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af goof78 goof78 skrev:

Hej igen i kloge tv/udstyrs hoveder.

Har den der boks fra waoo med harddisk, som de kørte med for et års tid siden.

Der har været massive problemer med den, på optagelses-siden. Mange af de udseendelser jeg har optaget, har stået som eks. 15timers længde efterfølgende, og talte minus når man så det, fra en hel anden længde, og så med sort skærm. Den fejl har jeg oplevet 6-7 gange, og efterfølgende kontaktet kundeservice.
Deres løsning har altid været enten genstart boksen, "der er liiiige kommet en ny opdatering", "der kommer en ny opdatering om 3 uger, der hjælper", "prøv at nulstil fabriksindstillingerne"(den har jeg fået 4 gange), og sidst: "ind i menuen og vælg hd-opløsning". Det sidste hjalp faktisk på det med de lange use-bare udseendelser.

Men nu oplever jeg et nyt problem:
Igår ville jeg opdage "Gintberg - på kanten", på dr1, da jeg samtidig ville se krimi5. Ser efter 5 min, at den skriver øverst "Gintberg..... optagelsen er færdig", det passede jo ikke, så jeg går ind i menuen, finder programmet, og sætter den til at optage igen, den snurrer rødt rundt, og jeg ser krimi5 færdig.
Da jeg så vil se Gintberg, er der kun et afsnit på 2 min, som er efter det startede. Genstarter boksen, og nu er det på 5 min fra starten der, samt det på 2 min, og ikke resten.

Har i andre lign. problemer med den, og hvordan pokker løser man det? Overvejer en reklamation, da jeg betalte i omegnen af 1800 for den, og har en del af deres svar på mail, som bevis for der har været problemer siden okt. sidste år.

Så er den gal igen?

Har ikke haft behov for at optage i lang tid, men ville så lige nappe x-factor igår, da der var noget andet der trak. Kl. 20 trykker jeg på rød prik(optag), 5 min efter "Optagelsen er afsluttet-bla-bla", trykker så optag igen, 2 min efter "Optagelsen er afsluttet", prøver så en 3. gang, med samme resultat, og har nu 3 afsnit på ialt. 8 min af aftenens x-factor.:(

Underligt jeg ikke snart har lært lige at slukke/tænde boksen inden jeg vil optage noget, men det burde fan... heller ikke være nødvendigt.

Har i andre haft problemer den nærmeste tid?
Til top
Ole Pihl Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole Pihl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2012 kl. 15:55

Samme her .

Forrige søndag prøvede vi at starte HD optageren 3 gange , hvor den efter 20-30 sek. kom med beskeden "Stoppede optagelse" .
Så tog vi strømmen på boksen og prøvede igen , så virkede skidtet .
Energimidt må snart gøre noget ved sagen .
Vi købte nemlig boksen og den var ikke billig , derfor skal den bare virke når den skal bruges .


Redigeret af Ole Pihl - 18-Marts-2012 kl. 15:56
Til top
goof78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér goof78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2012 kl. 16:24
Præcist Ole.

Mener også jeg gav i omegnen af en 1800,- for den, og det er bare død-frustrerende når man først opdager fejlen når "det er for sent", for det er jo ting man gerne vil se senere, som den så får kludret i, så det er spildt.
Til top
kfkv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-August-2006
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kfkv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2012 kl. 23:15
Samme her
------

Mvh Kasper

Til top
Mring Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mring Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 02:50
Jeg har også waoo fra nrgi og tilmed denne hdd boks. Har også oplevet massive problemer med den når den skulle optage. Mange af optagelserne havde ikke noget navn, kun no title. 
Et par gange har jeg oplevet at den har optaget 10-15 timer sort skærm selvom programmet kun var på 4 timer.

Det har hjulpet at genstarte/reboot boksen (factory reset og remove software). Blev så tilsidst godt sur og tvær og kontaktede waoo og fik boksen ombyttet uden problemer, (har valgt at leje den) og siden da har jeg ikke haft de store problem med den.

Har haft efterfølgende problemer med tv signalet, efter jeg kørte signalet igennem en linksys router og delt ud til 2 bokse en uden hdd og en med hdd, men tror den var dårlig for har haft mange problem med begge bokse i en måneds tid nu. Efter denne er taget fra har der ikke været fejl på signalet.


Redigeret af Mring - 19-Marts-2012 kl. 02:51
Til top
goof78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér goof78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 11:12
Jesus altså.

Så fik man endelig svar fra kundeservice efter henvendelse i lørdags, og igår, og gæt engang hvilken besked jeg fikWink

Gendan fabriksindstillingerne, og ændrer til hd-opløsningBig smile

Daaah, det er nok bare kun 5 gang jeg får den besked.


Edit: 
Nå, fik yderligere svar efter de havde gransket mine tidl. sager, og de mener nu det kan være en hardware-fejl, så de vil prøve at sende en ny model, det er jo en dejlig nyhed(selvom jeg så må undvære en udseendelse som jeg er super glad for, men det skal ikke ødelægge det gode humør).


Redigeret af goof78 - 21-Marts-2012 kl. 13:08
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu