recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WD TV - basis opsætning for begynder!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWD TV - basis opsætning for begynder!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Emne: WD TV - basis opsætning for begynder!
    Sendt: 29-Marts-2010 kl. 00:34
Hej alle
Jeg skal sætte en WD TV boks op sammen med en WD USB-disk til min søster sidst på ugen og har aldrig stiftet bekendtskab med sådan én før. Jeg har dog selv en PopcornHour (PCH) og en NAS, hvor jeg har lagt en html-struktur ind med YAMJ, som giver mulighed for lidt lækker navigation på PCH'en.
Jeg har et par timer til rådighed med WD TV-boksen samt USB-HDD'en og vil gerne vide, hvad jeg skal bruge tiden på for at få en boks der er bedst muligt (meget brugervenligt) sat op? Jeg forventer ikke at boksen skal moddes med alternativ firmware - behovet vil være at se en film i ny og næ og ikke så meget mere.
- hvordan opgraderer jeg firmware? (usb-stick?)
- er der en specielt velegnet folderstruktur på HDD'en i forhold til WD TV?
- er der nogle udvidelser der matcher den funktionalitet YAMJ tilbyder?
- er der andet jeg bør vide inden jeg slutter boksen til og uret starter?
På forhånd tak :-)
Til top
Byteman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2010 kl. 18:52
Har selv lige købt en, så her får du lige mine erfaringer indtil nu. Den er jo meget simpel at sætte op.
Opgradering sker via USB-key med nogle få steps (se evt. link nederst). Har læst der kan være problemer med nogle USB-keys, så det kan være godt at have et par stykker.

Metadata kan lægges ind via forskellige programmer, men jeg har indtil nu benyttet den simple vej.
Jeg navigere altid via mapper.
Jeg har lavet en en mappe struktur på harddisken. En film mappe som er under opdelt i f.eks. Tegnefilm, Komedie, Gyserfilm, osv. Inde under hver film mappe har jeg lagt cover billede.
Grunden til at jeg har opdelt det i disse kategorier er at det er nemt for konen at finde sine gyserfilm og sønnen har så overblik over sine film. Der vises jo ca. 12 film af gangen så jeg mener det er smartest med lidt yderligere opdeling.
Kunne være interessant at høre om der er andre der har smartere metoder?
Med mindre du vil ud i alternativ firmware, så kan jeg ikke lige komme på specielle opsætninger der skulle hjælpe.
Du kan jo evt. starte med at se lidt på vejledningen:
http://support.wdc.com/product/install.asp?groupid=1001&level1=10&modelno=&lang=en

Håber det hjælper lidt....
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2010 kl. 01:29
Tak for hjælpen. Skal kigge på det i morgen - lyder ikke som om det burde volde de store problemer.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu