recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WD TV Live trådløs streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWD TV Live trådløs streaming

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
MadMouseDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 19:05
Jeg har en Apple Airport Express (N) , den er jeg glad for.
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 22:02
Har du prøvet at skifte den kanal der bliver brugt, eller kører du på "Auto"?
 
 
Til top
bQvle Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 22:30
Jeg bor langt ude på landet, så jeg er alene om alle kanalerne ;) men jo jeg har prøvet at skifte.
der ud over har jeg prøvet at skifte Brodcast mode til 802.11n alene, samt alle de andre mix muligheder der er mellem g,n og b.

Jeg har prøvet at vælge Manuel Transmission Rate, helt ned til 36mbit. Jeg har prøvet med Channel Width på både 20 og 40 mhz.

fjernet alt sikkerhed og kryptering.

prøvet at skifte Transmit Power til både medium og low (high er standard)
Beacon Period, RTS Treshold, Fragmentation Threshold, DTIM Interval har jeg prøvet at ændre fra det ene yderpunkt til det andet.

med andre ord, ALT der har med wireless i routeren har jeg eksperimenteret med.

Uanset hvad jeg har gjort, så har problemet været det samme, og gerne samme steder i mine film, hvor der fx. afspilles meget lyd i film har den en stærk tendens til at gøre det.

Jeg har prøvet at sætte min router lige ved siden af min WDTV live, igen samme resultat.

Derfor er jeg kommet frem til at det må være WDTV'en som ikke håndtere signalet godt nok. også taget i betragtning at min bærbar med 54mbit kan afspille det hele fint over netværket.

Efter som jeg ikke har læst om andre med samme problemer så har jeg en fornemmelse af at det måske kun er min som er noget galt med?.. 

desværre er det en af de ting som de "aldrig" kan fremprovokere hvis man sender den ind til service. ellers er det jo bare USB wifi'ens skyld ;) Hvis ansvaret kan blive placeret et andet sted, så gider de jo ikke engang bruge tid på det.



Redigeret af bQvle - 14-Januar-2010 kl. 22:32
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 22:34
Har du prøvet at smide den i et usb-hul på din pc, og opgradere dens firmware?
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 22:39
Lidt for hurtig, findes ikke. :(
Til top
KBAndersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Oktober-2005
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 280
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 10:46
Endelig. Nu fik jeg min USB D-Link "N" nøgle. Havde lige lidt begynder vanskeligheder, men fik liv i den. Det fungere fint sammen med min gamle Linksys "G" router. Dog vil det muligvis virke hurtigere med en ny "N" router. Billeder blev fint sendt og afspillede desuden en MKV og MPG fil uden problemer. Begge filer er ikke i HD, men kun i SD format og rimelig hårdt komprimeret. Vil prøve med en anden fil når jeg får tid.
 
Hvilken "N" router kan anbefales? Vil ikke give flere tusinde kroner, men omkring 5-600,-
Mvh

Kenneth B. Andersen
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 10:50
Prøv at se om ikke der er en opdatering til firmwaren på din router.
Men hvis de snakker fint sammen som du skriver, tror jeg ikke det er nødvendigt med en ny router.
Til top
holy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 12:56
Er også med på vognen med en WD TV LIVE og et NETKORT D-Link RangeBooster N USB Adapter DWA-140N.
 
Jeg har en TDC router (SAGEM 3504) og vil køre med 1080p matriale over netværket direkte ud på TV'et.
Jeg aner dog ikke om det kommer til at køre ok, nogle der ved om det kan lade sig gøre med dette HW?
 
Skal jeg installere en medie server på min PC ? Vil nemlig helst køre matrialet fra min PC af og ud over netværket da jeg ikke vil have en larmende DISK tilsluttet til min WD TV LIVE boks.
 
Jeg glæder mig til at se hvordan det hele spiller.
 
 
Til top
kristoffervn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Januar-2010
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 13:01
Umiddelbart så har jeg fundet ud af at 1080p ikke skal køre trådløst. Der er simpelthen ikke nok båndbredde. Kan du nøjes med 780p burde det ikke være noget problem.

Jeg har som skrevet købt to DWA-140N. Jeg kører dog stadigvæk med en gammel 54mbit router indtil videre, men hvis jeg skal overføre data fra min stationære via trådløst til min nas, som er kablet på netværket, opnår jeg kun en hastighed på 1 MB, hvilket er alt alt for langsomt, så indtil videre er kortet røget ud igen. Jeg har ikke fået tid til at sætte det andet trådløse kort i wd tv live boksen, men regner da med at det vil køre fint med 780p.

Du kan både vælge at installere medieserver på din pc, eller du kan nøjes med at have delt et netværksdrev, hvor wdtv har adgang til.
Til top
bQvle Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 13:43
802.11n er jo hurtigere end et kablet netværk, så der burde være rigeligt båndbredde.

og når min bærbar med 802.11g (54mbit) kan gøre det, så kan jeg ikke se hvorfor WDTVLive ikke kan med en 802.11n dongle. den burde jo kunne levere op til 300mbit, men ligger typisk på omkring 120mbit.

Men er der ikke nogle som har lyst til at teste sådan en 10-15gb. 1080p film? for at se om der sker det samme?

Hvis det er generealt kan man jo håbe det kan fixes i en fremtidig firmware.
Til top
holy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 14:04
Så vidt jeg ved kan min TDC ROUTER (SAGEM 3504) kun køre 802.11 b+g
Og det er det jeg vil teste 1080p matriale med over netværket ud på min WD TV live.
Måske finder jeg ud af at jeg SKAL have en "N" router også.
 
Slet ingen der har prøvet det?
 
Så vidt jeg kan regne ud så skal der leveres ca 2 MB i sekundet for 1080p matriale.
 
Det burde jo godt kunne lade sig gøre med 802.11 b+g   eller?    ;)
 
 
Til top
KBAndersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Oktober-2005
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 280
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 14:13
2Mbit/s .... Så er det ikke i bluray full HD format, for der skal du op på min 40Mbit/s...
Læs evt. på denne side, hvor det er nemt og sammenligne:
Mvh

Kenneth B. Andersen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu