recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WDTV GEN2 og Moviesheet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWDTV GEN2 og Moviesheet

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
M-P-A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af jjmikkel jjmikkel skrev:

Apropos thumbgen...Jeg kan simpelthen ikke få det til at virke. Den mangler en kryptisk .jpg fil i min temp folder når jeg klikker "generate moviesheet". Hvordan loader man en template?


Du skal først hente en template og smide den ind i Thumbgen mappen under templates - derefter kan du vælge templates og får ikke fejlen mere, lavede præcis samme fejl selv. :)
Til top
wiggumdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2009
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af M-P-A M-P-A skrev:


Du skal flashe til 1.01.24 af den originale firmware inden du flasher med uofficiel firmware.

En quick guide til at flashe:

hent den pakke fil - ud pak til en fat 32 usb stick, hvis firmware nummer er højere end den der er på wd tv'en så spørger den automatisk om du vil update, ellers skal du redigere wdtvlive.ver og ændre på firmware nummer til et højere tal end du har installeret.

Samme procedure gælder hvis du vil nedgradere - smid en gammel firmware over på usb sticken og ændre til et højere firmware nummer (selvom det faktisk er lavere).


Kan ikke finde firmware 1.01.24 på WD's hjemmeside og har for et par uger siden opgraderet til 1.02.21. Kan du evt. linke til firmware 1.01.24?
Apple & Sonos entusiast
Til top
M-P-A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af wiggumdk wiggumdk skrev:


Kan ikke finde firmware 1.01.24 på WD's hjemmeside og har for et par uger siden opgraderet til 1.02.21. Kan du evt. linke til firmware 1.01.24?


Har smidt den op 2 steder:

http://www.2shared.com/file/12493452/1a8b21fe/wdtvlive_1_01_24.html

http://shareplace.com/?48E7FC229




Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 20:24
er også lige med på en lytter, jeg af jer der har søgt om hjælp brugte i MPA´s metode og fungerer det fint ?? lige et monster rookie spørgsmål, skal den være koblet op til nettet, eller kan man lægge indholdet over på en usb harddisk og køre diverse templates derfra ??? Har nemlig endnu ikke haft min på nettet (wd tv live) Og kunne også rigtig rigtig rigtig godt tænke mig de moviesheets der, men ventede på en super easy rookie guide..
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
M-P-A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

er også lige med på en lytter, jeg af jer der har søgt om hjælp brugte i MPA´s metode og fungerer det fint ?? lige et monster rookie spørgsmål, skal den være koblet op til nettet, eller kan man lægge indholdet over på en usb harddisk og køre diverse templates derfra ??? Har nemlig endnu ikke haft min på nettet (wd tv live) Og kunne også rigtig rigtig rigtig godt tænke mig de moviesheets der, men ventede på en super easy rookie guide..


WD TV maskinen behøver ikke at være koblet op på nettet eller være tilkoblet en usb harddisk, feks  bliver alt mit streamet fra en server jeg har stående.

Men du skal bruge en pc til at lave selve moviesheets'ne - den pc skal være koblet op imod internettet for at kunne hente billeder og data, dette skal gøres hver gang du smider en ny film ind i systemet.

Tror ikke at der kommer en mere rookie guide, men jeg har givet links og info omkring hvert step i processen og så er det lidt op til folk selv at læse / prøve sig lidt frem.


Til top
wiggumdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2009
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af M-P-A M-P-A skrev:

Har smidt den op 2 steder:

http://www.2shared.com/file/12493452/1a8b21fe/wdtvlive_1_01_24.html

http://shareplace.com/?48E7FC229


Super. Tusind tak. Så skal der nørdes lidt. LOL
Apple & Sonos entusiast
Til top
Byteman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

er også lige med på en lytter, jeg af jer der har søgt om hjælp brugte i MPA´s metode og fungerer det fint ?? lige et monster rookie spørgsmål, skal den være koblet op til nettet, eller kan man lægge indholdet over på en usb harddisk og køre diverse templates derfra ??? Har nemlig endnu ikke haft min på nettet (wd tv live) Og kunne også rigtig rigtig rigtig godt tænke mig de moviesheets der, men ventede på en super easy rookie guide..


Moviesheets er mere eller mindre bare et billede som man kan placere i sine filmmapper (bl.a. på USB harddisk) som WDTV så bare viser. Disse template sheets danner man fra PC'en hvor der skal være net adgang og så kan man flytte disse dannede billeder/sheets over i filmmappen. Hvis man så vil ændre template eller have en ny film baggrund så skal man gentage processen med at danne disse sheets og flytte dem over. De er gratis og kan lave nogle fede effekter, men de er ikke alle lige bruger venlige.

 
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 23:07
ok.. altså bare ligesom når man bruger en folder.jpg f.eks :-) tror jeg må have mig noget trådløst d-link dwa 140 i min wd tv live, og så bare overføre disse moviesheets til den eksterne usb harddisk trådløst... Jeg må igang med at kigge på mit setup i weekenden.... Hvor findes disse moviesheets ?
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
wiggumdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2009
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 23:26
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

ok.. altså bare ligesom når man bruger en folder.jpg f.eks :-) tror jeg må have mig noget trådløst d-link dwa 140 i min wd tv live, og så bare overføre disse moviesheets til den eksterne usb harddisk trådløst... Jeg må igang med at kigge på mit setup i weekenden.... Hvor findes disse moviesheets ?

Er ikke sikker på hvad du mener her? Moviesheets laves af Thumbgen og de ligger i samme mappe som dine film/tv mapper.


Apple & Sonos entusiast
Til top
jjmikkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-December-2009
Status: Offline
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2010 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af wiggumdk wiggumdk skrev:

Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

ok.. altså bare ligesom når man bruger en folder.jpg f.eks :-) tror jeg må have mig noget trådløst d-link dwa 140 i min wd tv live, og så bare overføre disse moviesheets til den eksterne usb harddisk trådløst... Jeg må igang med at kigge på mit setup i weekenden.... Hvor findes disse moviesheets ?

Er ikke sikker på hvad du mener her? Moviesheets laves af Thumbgen og de ligger i samme mappe som dine film/tv mapper.


Altså du laver dem selv :)
 
 
Thumbgen ligger her
 
Til top
wiggumdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2009
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 17:02
Lidt flere spørgsmål:

1)
Findes der en smart måde at håndtere TV serier på? Skal man lave moviesheets for hver enkelt episode?

2)
Jeg har også enkelte film der er delt i to filer. Her kan jeg selvfølgelig joine dem, men hvordan joiner man undertekstfiler?

3)
Hvordan får man bitrate på lyd, video og "runtime" på .iso filer til at fremgå af moviesheets? Skal man lave en speciel .nfo fil?


Redigeret af wiggumdk - 10-April-2010 kl. 18:09
Apple & Sonos entusiast
Til top
Byteman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2010 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af wiggumdk wiggumdk skrev:

Lidt flere spørgsmål:

1)
Findes der en smart måde at håndtere TV serier på? Skal man lave moviesheets for hver enkelt episode?

Prøv at se her: http://wdtvforum.com/main/index.php?topic=3841.0
- TheTvDB v3.0 TVSheetGenerator. Et program til at oprette movie sheets og thumbnails for TV Shows (Series, Seasons and Episodes).
Man kan jo desværre kun have en slags "sheet" type, så man kan ikke blande. 
Nu har jeg ikke selv rodet med serier, men mener der laves en for hver episode. Hvis man læser tråden så findes der scripts til dette.
Series
   Criminal Minds
      Season 1
      Season 2
  House
      Season 1
etc.....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu