recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Wi-fi styring af varmepumpe.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Wi-fi styring af varmepumpe.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Wi-fi styring af varmepumpe.
    Sendt: 05-Marts-2023 kl. 09:58
Hej.

Jeg har 4g router med simkort fra Telmore.

Hvis jeg tilslutter en varmepumpe der kan fjernstyres med wi-fi.

Kan jeg så fjernstyre via app, selvom jeg ikke er i huset og dermed ikke på wi-fi?
Til top
Pioneer540 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pioneer540 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2023 kl. 11:17
Sådan fungerer det med en Panasonic luft/luft-pumpe. Ikke alle har indbygget wifi-modul, så måske 
skal det tilkøbes.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2023 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Hvis jeg tilslutter en varmepumpe der kan fjernstyres med wi-fi.

Hej.

Jeg tror ikke, at du skal tænke på WiFi.

Industristandarden for Remote Desktop til Windows er Teamviewer, som er gratis for privat brug:


Et alternativ kan være AnyDesk:


Jeg har tidligere bruget både Teamviewer og  AnyDesk software mellem Windows PC'er. 


Her er et af mine gamle links:


Hilsen Carsten.

Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2023 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Til et økseskaft.


Goddag mand Wink
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2023 kl. 15:58
Hvis der ikke er wifi i varmepumpen - eller modulet dertil er uforholdsmæssigt dyrt - og du blot vil kunne  tænde og slukke, er en simpel wifi-afbryder en oplagt løsning. Kan fås for under 100 kr. 

Hvis du også vil kunne kontrollere varmen m.v., kan man få en wifi-enhed med IR-sender, der så at sige agerer som den normale fjernbetjening, som du så bare styrer via en app. Jeg har et familiemedlem, der bruger Sensibo Sky til det formål (dog ikke helt billig - ca. 750 kr. )

Der er også Ambi Climate Mini (elgiganten til 299 kr.), som jeg dog ikke kender noget til.



Redigeret af longjohn2 - 05-Marts-2023 kl. 16:00
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2023 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Kan jeg så fjernstyre via app, selvom jeg ikke er i huset og dermed ikke på wi-fi?

Hej.

Det jeg ser som det besværlige er spørgsmålet om, 'at fjernstyre via app, selvom man ikke er i huset og dermed ikke på wi-fi?'

Det viser mit forrige indlæg en løsning på. Det man bare skal gøre er, at erstatte DR App med en varmepumpe App.

Nu spørger tråd starter specifik på en løsning til en App. Men ellers vil jeg tro, at man også kan bruge en WiFi forbindelse mellem Android boksen og en varmepumpe.

I eksemplet har jeg brugt min H96 Android boks, som jeg købte på en 24 timers tilbud for 20$ incl. forsendelse.
I dag ville jeg dog kigge efter en Android boks, der kører Android 12 som denne:

H96 MAX V12 Android 12 Smart TV Box til DKK 182.98 minus DKK 37.21 Off Store Coupon plus 7-day Shipping til DKK 39.51 from Spain to Denmark.
 
 
Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 05-Marts-2023 kl. 16:30
Til top
Pioneer540 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pioneer540 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2023 kl. 16:59
Bare for lige at fjerne enhver form for usikkerhed: på en Panasonic pumpe, du kobler på internettet via wifi, kan du bruge Panasonics egen app til at styre alle de ting, du også kan styre med fjernbetjeningen. Du skal blot lave et login og connecte det med varmepumpen, så kan du styre pumpen via din app, uanset hvor du er.

Du skal sikre dig, at varmepumpen har et wifi-modul indbygget, ellers skal du købe sådan et, stadig helt uden 3.-part software.

Dette gælder sikkert også andre mærker af ordentlig kvalitet.

Hilsen

René
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2023 kl. 17:24
Der kommer jo meget an på hvordan appen/systemet er lavet.

De fleste ville jo nok lave den så den den styres via en server på internettet. Appen snakker så med serveren og udstyret snakker med samme server. Dermed kan man styre det Remote.

Sådanne virker det også med danfoss ally systemet til radiatorer 
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2023 kl. 21:22
Tak for svar.

Der vil være indbygget wifi i pumpen. 

Var bare i tvivl om man kan styre med mobilt bredbånd i stedet for bredbånd via fiber.

Det er næppe et problem når man er i huset og koblet op på Wifi. Det er først når man er væk fra huset det kan være et problem.

Men jeg satser på at det vil fungere med mobilt bredbånd.


Redigeret af Mufti - 05-Marts-2023 kl. 21:24
Til top
Pioneer540 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pioneer540 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2023 kl. 07:15
Som Per har skrevet er varmepumpe og app connected via en server, når først du har koblet den på dit login. Sådan gælder det ihvertfald for en Panasonic. Så det har ingen betydning, hvor du opholder dig, bare der er en form for netværk på begge enheder, så de er i kontakt med serveren.
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2023 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af Pioneer540 Pioneer540 skrev:

Som Per har skrevet er varmepumpe og app connected via en server, når først du har koblet den på dit login. Sådan gælder det ihvertfald for en Panasonic. Så det har ingen betydning, hvor du opholder dig, bare der er en form for netværk på begge enheder, så de er i kontakt med serveren.

Samme på Mitsubishi. 
Eneste man skal være obs på er at mange varmepumper kører på 2,4ghz. Så du skal have en router der kan køre både 2,4ghz og 5ghz stabilt. 
Til top
Pioneer540 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pioneer540 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2023 kl. 09:59
Sådan er det også med Panasonic ☺️
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu