recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WIMP streaming til 2 Airport Express
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WIMP streaming til 2 Airport Express

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stkean Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stkean Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: WIMP streaming til 2 Airport Express
    Sendt: 31-December-2011 kl. 11:52
Jeg vil streame WIMP fra iPad og iPhone til en Airport Express koblet til mit anlæg i stuen og samtidigt streame til en anden Airport Express koblet til en aktiv højtaler i køkkenet. De 2 Airport'er skal være på samme netværk, så jeg ikke skal skifte netværk, når jeg går med iPad'en fra det ene rum til det andet.

Noget der har prøvet dette? Tips?

Hilsen 

Stig
Til top
Anden4220 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 290
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anden4220 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2011 kl. 13:15
du skal købe et program der hedder airfoil så kan du streame alt lyd via iPad/iPhone til dine højtalere, du kan sagtens koble dine airports på det samme trådløse netværk, der burde ikke være nogen problemer...
Panasonic TH37PX80
Sony surround
Apple Airport express
Triax C-HD415CX
Playstation 3

Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2011 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af Anden4220 Anden4220 skrev:

du skal købe et program der hedder airfoil så kan du streame alt lyd via iPad/iPhone til dine højtalere, du kan sagtens koble dine airports på det samme trådløse netværk, der burde ikke være nogen problemer...


Tror ikke du kan få en "ægte" Airfoil App til iOs, kan i øvrigt heller ikke se ideen med den.
Hvis man skal streame via Airfoil er det fra en PC/Mac og så kan man få nogle Airfoil Remote App's.
Men det er jo ikke det der spørges efter.

Vedr. AirPlay til flere Airport Express samtidigt ved jeg ikke om det kan lade sig gøre, men ellers kan flere Airport Express enheder sagtens kobles til samme netværk, og så elles bare navngives logisk.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2011 kl. 13:24
Vælger man ikke en specifik AirPlay enhed når man streamer, således at der kun kan sendes til én Airport af gangen?
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Stkean Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stkean Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2011 kl. 13:36
jeg har 1 Airport Express for øjeblikket og vil gerne være sikker at dette vil fungere inden jeg køber en mere. Det skulle jo gerne være sådan at når jeg flytter iPad'en fra stuen, hvor der streames via Airport Express nr. 1,  til køkkenet, så skal streamingen automatisk flyttes til Airport Express nr. 2.

Ved godt, at opgaven kan løses vha Sonos, men prøver at finde en billigere løsning.

Har købt en Audio Pro aktiv højtaler med sende enhed - troede at jeg kunne streame WIMP til anlægget i stuen via AirPort Express nr. 1 og så sende den samme lyd trådløst til den aktive højtaler i køkkenet - men den trådløse sender er simpelthen for dårlig - så vil om muligt løse med en ekstra Airport Express koblet til den aktive højtaler.

Lige nu er jeg bare forvirret på et højere plan end før...

Hilsen

Stig
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2011 kl. 13:44
Ifølge denne tråd burde det kunne lade sig gøre.   https://discussions.apple.com/thread/2297671?start=0&tstart=0

Ellers må du ind i en rigtigt Apple butik, eks. Eplehuset, de burde vel have viden om dette.

Redigeret af Jever - 31-December-2011 kl. 14:14
Til top
Stkean Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stkean Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2011 kl. 14:08
Tak, Jever.

Tråden taler om iTunes, men udover iTunes streaming vil jeg også kunne streame WIMP og internetradiokanaler via TuneIn.

Jeg tjekker med Eplehuset. 

Hilsen

Stig
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu