recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - .wtv & .dvr-ms
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket.wtv & .dvr-ms

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
xEmiilx Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Emne: .wtv & .dvr-ms
    Sendt: 18-Marts-2010 kl. 16:02
Formatet windows 7 optager i er = .wtv

Formatet windows vista uden tv pack optager i er = .dvr-ms


Når jeg nu har optaget tv via media center, i digital kvalitet vi jeg gerne redigere det.

Problemet er bare at jeg ikke kan finde nogen programmer som kan redigere .wtv filer.

Derfor har jeg fundet et smart program: WtvWatcher som automatisk konvaterer .wtv til .dvr-ms


Og derfor vil jeg spørge sker der nogen kvalitets ændring ved at konvatere den til dvr-ms og er det stadig HD - Mpeg4 format når det er konvateret til dvr-ms eller bliver det lavet om til almindelig digitalt tv?


Det skal siges at filen fylder det samme efter konvatering, altså af So ein ding på Dr2 i nomal digital kvalitet.

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2010 kl. 17:46
det er igen kun containere - men dvr-ms understøtter så vidt jeg husker ikke mpeg4 som blandt andet DRHD kommer i. - men tmpgenc express understøtter i den nyeste udgave .wtv. Det samme gør mcebuddy 1.1 (plugin til 7MC til fjernelse af reklamer og konvertering) og ydermere gør videoredo i nyeste beta  også. 
Til top
xEmiilx Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2010 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

det er igen kun containere - men dvr-ms understøtter så vidt jeg husker ikke mpeg4 som blandt andet DRHD kommer i. - men tmpgenc express understøtter i den nyeste udgave .wtv. Det samme gør mcebuddy 1.1 (plugin til 7MC til fjernelse af reklamer og konvertering) og ydermere gør videoredo i nyeste beta  også. 


Okay tak for dit svar, har du erfaringer med nogen af de programmer, nogen du vil anbefale?


Og når du siger den ikke understøtter Mpeg4, vil det så bare sige at så længe jeg ikke optager HD format så kan jeg godt bruge dvr-ms?

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2010 kl. 19:03
ja
og nej - jeg bruger ikke nogle af programmerne. (har ganske vist en win7 maskine, men den fungerer pt mere som encoding maskine og server til min mac.) men har i meget Gamle dage brugt tmpgenc. og den var dengang særdeles fortrinlig.
Til top
xEmiilx Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2010 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

ja
og nej - jeg bruger ikke nogle af programmerne. (har ganske vist en win7 maskine, men den fungerer pt mere som encoding maskine og server til min mac.) men har i meget Gamle dage brugt tmpgenc. og den var dengang særdeles fortrinlig.

Men MCEBuddy understøtter HD Mepg4 ikke?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 02:53
nej desværre - det er kun mpeg2

Til top
xEmiilx Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 11:09
[QUOTE=claus_jac] nej desværre - det er kun mpeg2
[/UOTE]
hvad understøtter så mpeg4 ? :)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 18:26
http://tmpgenc.pegasys-inc.com/en/product/te4xp.html#tabs

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu