recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XLR tripple split
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

XLR tripple split

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: XLR tripple split
    Sendt: 16-Oktober-2015 kl. 11:02
Hej.

Havde egentlig købt en behringer DCX2496 via dba, men er seriøst bekymret for, at jeg er igang med, at blive snydt!

Så derfor, for at få gang i min ene Dirac box.....er dette muligt?:

Normalt ser vi jo Y split kabler, skulle der være noget i vejen for, at sætte 3 kabler sammen?

Jeg har brug for 3 subudgange og vil kun anvende een udgang fra Dirac til det. 

Planen er derfor, at simpelthen fastgøre 3 XLR direkte ind i XLR udgangen på dirac'en.

Nogen der ved noget om det?
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2015 kl. 14:24
Du kan antageligvis godt slippe afsted med at parallelkoble alle tre. Det er selvfølgelig samme signal, alle subs så får. Behribgeren er tænkt som aktivt delefilter, så den vil helt klart være overkill til dit projekt.

Hvis du vil slippe for bøvlet med at stoppe tre balancerede kabler ind i samme stik, findes der splittere som fx. denne: Millenium SP 31.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2015 kl. 14:50
Tak for svaret.

Boksen du linker - den parallelkobler dem reelt bare?

Ville gerne igang i dag:-)
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2015 kl. 15:55
Hmm, godt spørgsmål, jeg ledte umiddelbart bare efter en splitter Smile

Men hvis det skal give mening med "ground lift", som den har, er der formentlig en transformer i. Den isolerer udgangene fra hinanden (for at undgå ground loops med brum). Det har du nok ikke så meget at bruge til; det er mere i store lydinstallationer med lange kabeltræk og uens jording, det er nødvendigt.

Du kan jo starte med at lodde alle tre kabler sammen i eet stik, og høre hvordan resultatet bliver. Fungerer det, så er problemet jo løst på den simpleste måde. De enkelte kabler skal bare parallelforbindes, så ben 1 (stel/skærm) på din Dirac ender som ben 1 på alle tre subs, og tilsvarende for signalbenene 2 og 3. Det ka' bare blive svært at få tre kabler ind i det samme XLR-stik på en pæn måde.


Redigeret af huntiedk - 16-Oktober-2015 kl. 15:57
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2015 kl. 16:07
Tak igen.

Output på Dirac er via Phoenix connecter. Forstår jeg det korrekt - skal egentlig bare tilslutte alle 3 kabler direkte på udgangen?
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2015 kl. 16:13
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2015 kl. 22:12
Ok, det gør det jo lidt lettere - ja, tegningen ser rigtig ud.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu