recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XTZ / Monitor Audio - købes
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

XTZ / Monitor Audio - købes

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af Bhund Bhund skrev:

Ja enig, men nu er det ikke lige højttalere man finder nede i den lokale hifi butik i Fredericia og omegn:o) Nu hvor jeg er fast besluttet på at købe brugt, har jeg det heller ikke super godt med at (mis)bruge en butik til diverse demonstrationer.

Det synes jeg, er en prisværdig holdning, at have. Hold fast i den Smile
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af Bhund Bhund skrev:

Jeg er bestemt interesseret i at købe brugt, ja er faktisk helt sikker på at jeg køber brugt, når det rigtige dukker op og pengene er der. 
Har ikke rigtig overvejet GS20eren, vurderede den som en tak for lille, men kan da godt lige prøve at læse lidt op på den også.


Nu har jeg selv hørt GS20 mod RX8, og efter min mening er GS20 en bedre højtaler end RX8 og ikke mindre i størrelse eller dybde. Så jeg kan ikke se, hvad der skulle være galt med at forsøge med GS20. 

Da jeg skulle vælge højtalere for et par år siden, lyttede jeg til rigtig mange forskellige mærker, og for mig var MA GS klart de bedste i prisklasse. Hvis man altså er til deres åbne og detaljerede lydstil. Nogle vil mene de er for lyse i lyden, smag og behag er forskellig. Derfor ud og lyt! 
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bhund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 10:43
Ja der skal lyttes, men det må blive hos en evt. sælger, da jeg som sagt ikke ønsker at gå i en butik, snuppe en demo og så sige farvel og efterfølgende købe brugt. I hvert fald ikke når jeg på forhånd ved, at jeg håber at kunne spare lidt penge ved at købe brugt.
Har ændret tråd til en købstråd, råd og forslag modtages dog fortsat gerne.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af Bhund Bhund skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Jeg har selv XTZ 99.36 og en W12.16 sub sammen med en Oknyo receiver, og jeg er oven ud tilfreds.
 
Jeg benytter dem både til musik og film.
 
I mine øjne får man med XTZ rigtig meget højttaler til prisen.
 
Jeg har dog ikke hørt dine andre valg - du må ud og lytte :)
 
Dit setup minder jo til forveksling om noget af det jeg søger, er det 99.36 MKII du har?, købte du det efter en demonstration, og hvis du gjorde, hørte du så også 99.38eren?
 
"Desværre" købte jeg ud fra anbefalinger og tests på nettet. Jeg købte dem hos Dan's TV og HIFI, og uden at hører dem først - selv om jeg var i butikken og bestille dem (kommer fra Jylland). 
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bhund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 14:27
Ok, ja bliver det XTZ, så lyder en løsning med 99.36 mk2 og 99.26 mk2 + et par subs næsten også som det mest interessante.
Til top
hm66 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hm66 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 16:13
hej
hvis du går efter xtz 99.36 vil jeg anbefale at du hører dem hjemme med dit eget anlæg.Jeg har samme højttalere og jeg vil påstå at med mp3 er de ikke særlig "gode". diskanten bliver skinger ved moderat lydtryk.det var ikke muligt at dæmpe
diskant nok ved hjælp af mulighederne på højttaleren.
Min løsning var flac + audirvana.
Til alt andet er det en super højttaler.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2013 kl. 04:32
Oprindeligt skrevet af hm66 hm66 skrev:

hej
hvis du går efter xtz 99.36 vil jeg anbefale at du hører dem hjemme med dit eget anlæg.Jeg har samme højttalere og jeg vil påstå at med mp3 er de ikke særlig "gode". diskanten bliver skinger ved moderat lydtryk.det var ikke muligt at dæmpe
diskant nok ved hjælp af mulighederne på højttaleren.
Min løsning var flac + audirvana.
Til alt andet er det en super højttaler.

Der er ingen højttalere som er særligt gode med MP3.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu