recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee boks til Thompson LCD-tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYousee boks til Thompson LCD-tv

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Robert - 406TS6 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee boks til Thompson LCD-tv
    Sendt: 29-Juni-2009 kl. 17:19

Jeg har et Thompson HD Ready LCD-tv.

Jeg vil gerne bestille Yousee digitalt tv men hvordan forbinder jeg yousee boksen til TV'et?

Fjernsynet har kun DVI indgang, så jeg havde tænkt mig at købe et HDMI - DVI kabel. Vil dette gå an?

Hvordan med lyden? Findes der noget analog udgang på Youseeboksen?

 

Robert Pedersen
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 17:26

 

 

Oprindeligt skrevet af Robert - 406TS6 Robert - 406TS6 skrev:

 Findes der noget analog udgang på Youseeboksen?

 Ja det er der på begge boxene, både RCA og via Scart.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Robert - 406TS6 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 19:10

Kan jeg forbinde fra youseeboksens hdmi til fjernsynets DVI?

Der er vel ikke meget ide i at køre analogt billede ud af Youseeboksen, er der?

Robert Pedersen
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 19:13

 

 www.av-connection.dk

 

HDMI - DVI kabler

HDMI-DVI iconHDMI og DVI-D er to standarder for overførsel af billede signaler digitalt, hver især med forskellige protokoller, men samme type kabel elementer, hvilket bla. også gør dem til kompatible med hinanden. Forskellen er primært at DVI er en computermonitor-standard og ikke er forberedt til lydoverførsel. DVI protokollen er lidt mere følsom for støj og tåler derfor ikke så lange kabeltræk som HDMI. HDMI en nyere standard og beregnet til multimedie overførsel og protokollen derfor flere muligheder og kontrolsignaler end DVI.

Et DVI til HDMI kabel vil altid være rent digitalt og hedder derfor DVI-D - HDMI, disse kabler passer altid i DVI-I stik, da der kun er undladt i ben der benyttes til analoge signaler, som jo ikke skal bruges.

DVI kabler benyttes oftest til forbindelse mellem PC og fladskærm eller projektor. Ved at benytte et digitalt monitor kabel opnåes den absolut ypperste billede kvalitet, da konverteringer til analoge signaler og tilbage igen helt undgåes. Dette giver et skarpt billede, høj kontrast og superflotte farver. DVI standarden er mere følsom over for støj end HDMI standarden, hvilket gør at det kræver bedre kabler at overføre et signal over lange afstande. Læs mere om DVI her.

HDMI kablet er den længe ventede afløser til SCART. Med HDMI kablet får du mulighed for at overføre levende billeder og lyd i digitalt format. HDMI kablet er bagud-kompatibel med DVI standarden på billede siden. HDMI bruges i alle i nyere multimedia enheder, så som DVD afspillere, DVB modtagere, computere, fladskærme og projektorer. Læs mere om HDMI her.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 335
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 22:03
Ja det skulle ikke være noget problem jeg gjorde det på mit gamle tv, skulle bruge phono-> mini jack stik til lyden da lyd ind til dvi stikket i tvet var mini jack.
Til top
Robert - 406TS6 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2009 kl. 22:04

Det ser jo herligt ud så ...

Robert Pedersen
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu