recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee box videresend signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee box videresend signal

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ceefive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee box videresend signal
    Sendt: 01-Marts-2017 kl. 14:07

Jeg vil gerne fra stuen sende TV signal samt signal fra Yousee-box (den nye) videre til resten af huset. Den gamle Yousee box sendte signal ud på både HDMI og Scart samtidig – så her kørte jeg SCART signalet ind i en modulator og videre på Coax.

Med den nye Yousee box behøver jeg at splitte HDMI signalet – den ene går til TV – den anden går så til modulator efter omformning til SCART.

Har brug for input til:

-          valg af HDMI splitter

-          HDMI til SCART omformning

-          Valg af kanal på Modulatoren (har Yousee mellempakke der ikke skal forstyrres).

Tak for input

Ceefive

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 16:47
Hej.

Jeg kan ikke rigtigt forstå at du ønsker at gøre det via SCART. SCART er begrænset til SD Signaler.

Jeg ved at der findes HDMI splittere som kan dele et HDMI kabel ud til TO HDMI kabler. Mon ikke der også findes en HDMI Splitter der kan dele HDMI signalet ud til FIRE HDMI Kabler?

Men har du overvejet at bruge YouSee's egen løsning. Den hedder tv i flere rum:


Eller du skal måske kigge på Ekstrakort.

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 01-Marts-2017 kl. 16:51
Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ceefive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

 
Men har du overvejet at bruge YouSee's egen løsning. Den hedder tv i flere rum:
 
 
Jeg har TV i stuen + 5 andre rum i huset. En boks i hvert rum er ikke ønskeligt. Jeg har en AppleTV i en del rum og kan så streame fra Yousee appen til et givet TV.
 
Yousee-Boxen er koblet op i stuen - og her optager jeg ind imellem en film eller andet - ofte sker der det at konen ser halvdelen i stuen og så gerne vil se resten i soveværelset. Derfor har jeg et ønske om at kunne sende output fra Yousee-boxen videre ud til husets øvrige TV. 
Den gamle Youseebox sendte TV signal ud på HDMI og SCART samtidig - SCART udgangen var så koblet igennem en DVD recorder og op på en modulator - signalet kunne så ses i alle rum. En sidegevinst var at man kunne sætte en DVD på i stuen også - og se den i de andre rum - dog skulle alle så se det samme.
 
Kan ikke rigtigt se at Yousee TV-i-flere-rum kan tilgodese ønsket om at optage en udsendelse og afspille i flere rum samtidig.
 


Redigeret af ceefive - 02-Marts-2017 kl. 11:15
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af ceefive ceefive skrev:

Kan ikke rigtigt se at Yousee TV-i-flere-rum kan tilgodese ønsket om at optage en udsendelse og afspille i flere rum samtidig.
Yousee havde angiveligt plan om at udvide Humax boksen med multirums bokse, så der kunne afspilles optagelser i andre rum (bla. derfor den udstyret med mange tunere), men det trækker vist temmelig meget ud med den løsning. Om den nogensinde kommer Confused

En anden løsning kunne være en HDMI 4x4 matrix switch (prøv at Google), men de er vist lidt dyre. Smile

Til gengæld en betydeligt bedre billedkvalitet. Wink

Mvh. JørgenT
Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ceefive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 12:23
Tror I det her vil virke:
Fra Yousee box til splitter:
Den ene HDMI out går videre til den her:
Med dette kabel:
 
er der noget HDMI "copy protection" eller andet jeg overser ?
(er klar over jeg mister kvalitet)
 
tak
ceefive
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af ceefive ceefive skrev:

Tror I det her vil virke:
Fra Yousee box til splitter:
Den ene HDMI out går videre til den her:
Med dette kabel:
 
er der noget HDMI "copy protection" eller andet jeg overser ?
(er klar over jeg mister kvalitet)
 
tak
ceefive
Den erfaring jeg har med HDMI splitter (ikke denne model) er at de to skærme skal køre samme opløsning, det er ikke direkte oplyst om det er samme for denne?

Næste problem, baseret på min erfaring med anden model HDMI til SCART/composite converter: 
Hvis ovenstående er gældende, skal HDMI til SCART/composite converter kunne ændre opløsning fra det Humax HDMI står til, og til analog composite/SCART/S-video 576i - og det har jeg min tvivl om er muligt. Confused 
Citat "HDMI signalet veksler mellem 480p og 1080p til enten kompositvideo eller S-video."
Ved ikke lige hvordan den tekst det skal tolkes, lyder som noget sludder for mig?

Og så vidt jeg vlige kunne se, man kan slet ikke vælge HDMI 576i på Humax boks?

Så alt i alt stiller jeg mig tvivlende om det vil virke, indtil det modsatte er bevist. Smile

Mvh. JørgenT
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 17:08
Hvad var der galt med den gamle yousee box? Kunne du ikke bare køre videre med den?
Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af ceefive ceefive skrev:

Jeg har TV i stuen + 5 andre rum i huset. En boks i hvert rum er ikke ønskeligt. Jeg har en AppleTV i en del rum og kan så streame fra Yousee appen til et givet TV.
 
Yousee-Boxen er koblet op i stuen - og her optager jeg ind imellem en film eller andet - ofte sker der det at konen ser halvdelen i stuen og så gerne vil se resten i soveværelset. Derfor har jeg et ønske om at kunne sende output fra Yousee-boxen videre ud til husets øvrige TV. 
Den gamle Youseebox sendte TV signal ud på HDMI og SCART samtidig - SCART udgangen var så koblet igennem en DVD recorder og op på en modulator - signalet kunne så ses i alle rum. En sidegevinst var at man kunne sætte en DVD på i stuen også - og se den i de andre rum - dog skulle alle så se det samme.
 
Kan ikke rigtigt se at Yousee TV-i-flere-rum kan tilgodese ønsket om at optage en udsendelse og afspille i flere rum samtidig.

Hvis du kan nøjes med at forlænge til soveværelset, og kan trække et eller flere Cat5/6 kabler, så er en HDMI splitter + HDMI extender et alternativ.
Har selv kørt med extender (5 år gammel, så 2xCat5, idag er det 1xCat6) over 30 meter, det virkede fint.
Støtste irritation var en ekstra IR-extender den anden vej (fjernbetjenning), men det løses i dag med en HDMI extender med indbygget IR returvej.
Inge dårlig analog SD, ingen modulation, ingen analog kanaplads...
Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Yousee havde angiveligt plan om at udvide Humax boksen med multirums bokse, så der kunne afspilles optagelser i andre rum (bla. derfor den udstyret med mange tunere), men det trækker vist temmelig meget ud med den løsning. Om den nogensinde kommer Confused

Ja, men jeg tror tiden vist løb  fra det. Så den er nok lagt på hylden til fordel for noget andet med netværks-PVR, som efter sigende skulle være på trapperne...
Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ceefive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2017 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Den erfaring jeg har med HDMI splitter (ikke denne model) er at de to skærme skal køre samme opløsning, det er ikke direkte oplyst om det er samme for denne?
Så alt i alt stiller jeg mig tvivlende om det vil virke, indtil det modsatte er bevist. Smile
 
Enig JørgenT - tror der nok skal være nogle forhindringer. Jeg overvejer lige igen.
 
M.h.t. at fortsætte med den gamle boks - så opgraderede jeg pga lavere pris på den nye og mere funktionalitet - men der var altså også nogle "mangler" i den nye boks.
 
Ceefive
Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ceefive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2017 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af st1 st1 skrev:


Hvis du kan nøjes med at forlænge til soveværelset, og kan trække et eller flere Cat5/6 kabler, så er en HDMI splitter + HDMI extender et alternativ.
Har selv kørt med extender (5 år gammel, så 2xCat5, idag er det 1xCat6) over 30 meter, det virkede fint.
Støtste irritation var en ekstra IR-extender den anden vej (fjernbetjenning), men det løses i dag med en HDMI extender med indbygget IR returvej.
Inge dårlig analog SD, ingen modulation, ingen analog kanaplads...
 
Enig - en fin løsning der jo også kan supporte at begge HDMI-out måske skal køre samme opløsning (jfr. Jørgens tidligere melding). Dog tror jeg bare ikke TV i soveværelset har samme opløsning som TV i stuen.
I dag er der en AppleTV i soveværelset og Yousee kanaler og arkiv kan tilgås via Airstream - det fungerer også fint - dog fik jeg løst en masse streaming problemer ved at trække et Ethernet kabel til ATV enheden.
 
Ceefive
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2017 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af ceefive ceefive skrev:

Oprindeligt skrevet af st1 st1 skrev:

Hvis du kan nøjes med at forlænge til soveværelset, og kan trække et eller flere Cat5/6 kabler, så er en HDMI splitter + HDMI extender et alternativ.
Har selv kørt med extender (5 år gammel, så 2xCat5, idag er det 1xCat6) over 30 meter, det virkede fint.
Støtste irritation var en ekstra IR-extender den anden vej (fjernbetjenning), men det løses i dag med en HDMI extender med indbygget IR returvej.
Inge dårlig analog SD, ingen modulation, ingen analog kanaplads...
 
Enig - en fin løsning der jo også kan supporte at begge HDMI-out måske skal køre samme opløsning (jfr. Jørgens tidligere melding). Dog tror jeg bare ikke TV i soveværelset har samme opløsning som TV i stuen.
Med 2 normale TV (ikke PC monitor) vil jeg forvente du kan finde en fælles opløsning for HDMI (720p vil de vel altid kunne klare?)
Og her er det Humax boks opsætning der bestemmer hvad der sendes ud vil jeg mene. 
Så med HDMI splitter + extender burde det kunne bringes til at virke. 

Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu