recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee CG3000 langsom forbindelse til iPad
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee CG3000 langsom forbindelse til iPad

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee CG3000 langsom forbindelse til iPad
    Sendt: 13-September-2013 kl. 19:58
Jeg har herhjemme kørt med TDCs internet det sidst halve års tid, men pga. for lav hastighed har vi nu købt Yousee ved siden af. Vi fik leveret den famøse Cg3000 router med og den kører altså knapt så godt som TDCs HomeBox. Helt præcist, så døjer jeg lidt med at mine mobile enheder er ret langsomme til at koble på når man "vækker" dem, dvs. der går 3-4 sekunder før der er WIFI-forbindelse. På TDCs router var forbindelsen der med det samme. Det er især irriterende når man skal betjene Sonos, hvis app'en er åben på iPad'en, da den så giver sig til at søge efter sonos-udstyret hvilket tager ekstra lang tid.

Er der en option i routerens opsætning jeg kan pille ved, som lader mig koble hurtigere på?

Som bonusinfo, så er radioen i Homebox'en koblet fra, så der kun er ét netværk i huset. Når der er forbindelse så trækker jeg +30 Mbit/s på iPad'en, så der er rigeligt med hul igennem og signalstyrken fejler som sådan heller ikke noget. Jeg har prøvet at rode lidt med frekvenserne, men at skifte til 40 MHz gav ingenting.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2013 kl. 20:38
Jeg har haft samme problem, havde YouSee tekniker ude og måle igennem men fandt ingen fejl.

Fik skiftet router 2 gange men intet hjalp.

Hver gang jeg fik router skiftet brugte jeg bare den "gamle" strømforsyning, for den virkede jo fint.

Det var først da jeg byttede strømforsyning ud at problemet forsvandt.

Det lyder måske lidt mærkeligt, men routeren leveres med 2 forskelige strømforsyninger. Den ene er lidt "firkantet" i det og den anden er mere "afrundet" i hjørnerne med en buet top.

Den firkantede dur ikke, du skal have den med buet top. 

Måske du har fået den "gamle" firkantede type, det kan måske være problemet.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2013 kl. 21:07
Så vidt jeg kan se, så er min afrundet.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2013 kl. 21:10
Okay, så er problemet andetsteds.

Har umiddelbart ikke en løsning
Til top
Mr.Cellkill Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Oktober-2013
Sted: Spørg
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr.Cellkill Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2013 kl. 13:27
Routeren har et lille wifi kort indeni man kan skifte ud med et bedre.
Men bridge den og få en eksempel asus router til at styre wifi osv. Havde selv så meget bøvl med denne router og mange andre.

Bare smut ind og kig her http://forum.yousee.dk/forumdisplay.php?3-YouSee-Bredb%E5nd
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2013 kl. 14:34
Jeg prøver at leve med det som det er. Det er som om det er blevet lidt bedre på det seneste. Om det skyldes skiftet til iOS7 på mine enheder, eller om der er et eller andet der er opgraderet i routeren skal jeg lade være usagt, men pt. er der ikke de samme problemer med at der er forsinkelse på at koble på.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu