recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee og programpakker (digital)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYouSee og programpakker (digital)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thomas CPH Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: YouSee og programpakker (digital)
    Sendt: 05-Juni-2009 kl. 22:00
Hej,

Jeg har list svært ved at gennemskue YouSee's programpakker...
Da jeg kun havde analog havde jeg mellempakken.

Jeg var siden nede i butikken og hente et digitalt programkort. På digital har jeg nu alle programmerne fra fuldpakken! - er det standard, eller er det bare en fejl fra YouSee's side?

Hvis jeg skifter til grundpakken, vil man så stadig kunne se fuldpakken på de digitale modtagere?

Det sidste analoge tv ryger ud i morgen, så det er lige meget man ikke kan se så mange kanaler analogt.

Mvh
Thomas
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2009 kl. 22:06

 

 Det er ikke usædvanligt, da jeg skiftede til Grundpakken, havde jeg den kun Analogt, men i den tid jeg havde Digitalt inden jeg afleverede kortet, havde jeg stadig alle kanaler.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2009 kl. 22:56
Når dit programkort er nyt er der åbnet for alle kanaler, så du lige har en smagsprøve på hvad man kan få. I løbet af noget tid bliver der lukket for de pakker du ikke har abo på. Du vil kun kunne se de samme programmer som er din pakke (som udgangspunkt).
Til top
Thomas CPH Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2009 kl. 23:04
Ja alle kanalerne (over 100)  var der den første måneds tid, men det sidste års tid har jeg haft omkring 40-50 kanaler tror jeg.

Jeg har ikke haft abonnement på nogen digitale pakker, betaler kun kortgebyret på 2 x 199 årligt ud over abonnement på mellempakken.

Var bare lige interesseret i at finde ud af om det var en fejl, eller man kan skifte til grundpakken og stadig beholde alle kanalerne digitalt.

Mvh
Thomas

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2009 kl. 23:10

 

 Det kan som jeg skrev være muligt, men man skal nok ikke sige, at det er generelt. Havde dog også i flere år kun abbonement på mellempakken Analogt, men havde den fulde pakke Digitalt. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 445
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2009 kl. 18:47

Jeg har den lille pakke analogt og en masse flere kanaler (men ikke dem alle) digitalt.

Kan ikke gennemskue logikken for det er ikke i henhold til deres hjemmeside, men sålænge jeg har for mange kanaler kan jeg ikke klage, jeg ser det som kompensation for den ufærdige boks (samsung) jeg har

Til top
Thomas CPH Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 16:57
Jeg har lidt svært ved at finde ud af det.

Som jeg forstår det ændres de analoge programpakker ved at indsætte et filter på kablet før det kommer ind i boligen. Så hvis man vælger grundpakken, vil filtret tage det væk der ligger over ca. 567.25 MHz hvia man kigger i https://portal.yousee.dk/additionalweb/listChannelInfo/subNe tId/101/.2

Derfor kan man vel udlede at man heller ikke kan modtage disse frekvenser digitalt ?
http://www.suodenjoki.dk/yousee_dvbc_channels.htm

Mvh
Thomas
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 18:28

 

 Jo det kan man, da jeg stadig havde Selector efter at have skiftet til Grundpakke, hvor kun den kunne modtages Analogt, så var det muligt at modtage ALLE andre kanaler Digitalt. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ashanti Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 18:55

Der hvor jeg bor kan alle med mellempakken se alle kanaler fra fællesantennens program udbud. Med grundpakken er det kun de kanaler som ligger i fællesantennens udbud.

Det kan jo være anderledes andre steder.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu