recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee, pris for leje kun af kort.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYousee, pris for leje kun af kort.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee, pris for leje kun af kort.
    Sendt: 25-September-2008 kl. 15:32

Jeg går med tanker om at investere i et DVB-C tunerkort til min PC, hvormed jeg jo så skal bruge et kort til Yousee at proppe i for at få lov til at se digitalt.

Mit spørgsmål er nu: Er det muligt kun at leje kortet, uden boks eller CAM og slippe for at betale andet?

For hvis jeg går ind på Yousee's hjemmeside er der fine priseksempler for oprettelse af diverse abonnementer med HD boks, eller almindelig boks eller kort + CAM (til brug med TV med DVB-C tuner).

Hvis jeg prøver at bestille, så får jeg nederst en mulighed der hedder "NYT kort + samtidig oprettelse af digital TV-pakke".

Er der virkeligt ikke mulighed for at bestille kun kortet, uden andet til? Jeg smutter nok i en TDC butik når jeg har fri, men det kunne være rart at høre nogle erfaringer fra andre, der måske har været ude for noget lignende.

Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2008 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Jeg går med tanker om at investere i et DVB-C tunerkort til min PC, hvormed jeg jo så skal bruge et kort til Yousee at proppe i for at få lov til at se digitalt.

Mit spørgsmål er nu: Er det muligt kun at leje kortet, uden boks eller CAM og slippe for at betale andet?

For hvis jeg går ind på Yousee's hjemmeside er der fine priseksempler for oprettelse af diverse abonnementer med HD boks, eller almindelig boks eller kort + CAM (til brug med TV med DVB-C tuner).

Hvis jeg prøver at bestille, så får jeg nederst en mulighed der hedder "NYT kort + samtidig oprettelse af digital TV-pakke".

Er der virkeligt ikke mulighed for at bestille kun kortet, uden andet til? Jeg smutter nok i en TDC butik når jeg har fri, men det kunne være rart at høre nogle erfaringer fra andre, der måske har været ude for noget lignende.

Det er rigtigt, du kan ikke "kun" bestille kort på nettet. Du skal ringe til YouSee eller hente et i en af de forretninger, der forhandler bokse fra YouSee - herunder også TDC Butik.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2008 kl. 15:39
Og så er det muligt at få et kort fra Yousee uden noget andet tilbehør, og slippe for at betale for en digital pakke? Det lyder jo ret godt.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2008 kl. 15:43

Kortet hænger jo sammen med et abonnement, så uden abonnement kan du selvfølgelig ikke få et kort. 

Flemming 

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2008 kl. 15:49

Jeg betaler jo for at se kanalerne analogt. Hvis jeg så gerne vil se mine analoge kanaler (som jeg jo allerede betaler for) digitalt istedet for, så skal jeg have anskaffet mig et kort og skal så betale kortafgift for dette.

Siger du så at jeg udover dette, for at kunne se mine analoge kanaler digitalt også skal betale for en digital pakke med nogle ekstra kanaler? Altså at jeg ikke "bare" kan nøjes med mine "gamle" analoge kanaler i digital kvalitet? Det virker da umiddelbart lidt absurd.

Der er jo også mulighed for at købe HD-boks, CAM osv. både med og uden digital tv-pakke, forskellen er så en merpris på ca 500 kr ved oprettelse, hvorfor er dette så ikke muligt hvis man "bare" vil have et kort? (at en oprettelse på 500kr så ville være dyrere end de 49kr en lille digital pakke koster over de 6 måneder de ville kunne binde mig til, er så en anden sag - jeg undrer mig bare).



Redigeret af jonaskp - 25-September-2008 kl. 15:53
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2008 kl. 15:57

Du kan jo ikke bruge kortet til noget, hvis du ikke har en digital pakke. Kortet kan så ikke lukke noget op da du kun har analogt signal. Løsningen er at udskifte dit analoge abonnement med et digitalt.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2008 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Jeg betaler jo for at se kanalerne analogt. Hvis jeg så gerne vil se mine analoge kanaler (som jeg jo allerede betaler for) digitalt istedet for, så skal jeg have anskaffet mig et kort og skal så betale kortafgift for dette.


Siger du så at jeg udover dette, for at kunne se mine analoge kanaler digitalt også skal betale for en digital pakke med nogle ekstra kanaler? Altså at jeg ikke "bare" kan nøjes med mine "gamle" analoge kanaler i digital kvalitet? Det virker da umiddelbart lidt absurd.



Det skal du heller ikke. Et kort til 199 pr. halvår er nok.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2008 kl. 16:25

Flemming: Jeg kan jo ikke sige mit analoge fuldpakke abonnement op, da det jo er "standard" i vores boligforening.

Jeg har så forstået det som at jeg som tillæg betaler for kortafgiften, for at få lov til at se kanalerne digitalt istedet for. Og det er lunddal så enig med mig i.

Hvis jeg skulle bytte mit analoge abonement ud, så ville jeg jo vel hellere ikke kunne se analogt tv på de andre tv i lejligheden?

Under alle omstændigheder smutter jeg forbi TDC senere idag, for at få klart svar.

Tak for den hurtige respons.

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2008 kl. 16:37
Du skal ikke opsige eller tegne nogle nye abonnementer. Du skal betale en halvårlig kortafgift på 199,- og det gør at du kan se dine kanaler i fuldpakken digitalt. Du vil stadig have adgang til de analog kanal, hvis du  kører signalet uden om boksen.
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2008 kl. 16:51
Det var også det jeg havde forventet. Blev bare i tvivl, da det som nævnt ikke var muligt at bestille den løsning via Yousee's hjemmeside. Jeg begiver mig ned i nærmeste TDC butik og ser om jeg kan få mig et sådan kort.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5213
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2008 kl. 17:35

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Det var også det jeg havde forventet. Blev bare i tvivl, da det som nævnt ikke var muligt at bestille den løsning via Yousee's hjemmeside. Jeg begiver mig ned i nærmeste TDC butik og ser om jeg kan få mig et sådan kort.

Husk også kontonummer til Betalingsservice, ellers koster det yderligere 39,- i gebyr ved giroindbetaling.
Se allernederst i prislisten:
http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv_priv_tv_eksi_dpris

Mvh JørgenT

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2008 kl. 23:31
Jeg kan afslutningsvist sige at jeg var nede i TDC-
butikken hvor de uden problemer bare udleverede et
programkort og så fik jeg lov til at nøjes med at betale
for det første halvårs kortgebyr - altså ingen ekstra
pakker.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu