recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee Router koblet sammen med anden router.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee Router koblet sammen med anden router.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Status: Offline
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee Router koblet sammen med anden router.
    Sendt: 26-December-2013 kl. 22:08
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2013 kl. 11:10
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=99091&PID=1078149#1078149
Og så slukker du for wifi på yousee routeren.
 
Mvh BS
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2013 kl. 15:49
Du må gerne lige give en melding om hvordan det fungerer
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2013 kl. 18:41
Du kan også vælge at få sat Yousee boksen helt ud af spillet, dvs. konfigurere den som bridge (dvs. den egentlig er kabelmodem) og så lade din anden router tage sig af alt = DHCP, routning, trådløs osv.

Så er der ingen sammenblanding af hvilken boks der gør hvad.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2013 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Troede det var det jeg havde gjort ved at sætte den i bridgemode (deaktiverer NAT) eller har jeg misforstået noget? Alt køre nu via den Linksys jeg har sat i røven på CG3000.
Ups, min fejl. Det er det nemlig Wink

Jeg læste kun om deaktiveringen af NAT….
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 497
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren Ingemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2013 kl. 20:03
Har brugt samme løsning her - altså sætte YouSee-routeren i bridge-mode, så den kun agerer modem. Bruger så egen router/firewall samt standalone access-point til wi-fi. Det spiller bare :-)
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TobiasKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 00:00
Jeg forsøgte mig et par gange med at sætte Yousee routeren i bridgemode, og så anvende min AirPort Extreme istedet.. Fik det aldrig helt til at fungere. Det endte med at jeg nu kører AirPort routeren i Bridgemode, og har den kablet til Yousee routeren.. Det har fungeret fint, men det er ikke helt den optimale løsning.. :)

Må da lige forsøge mig igen på et tidspunkt, nu når så mange herinde har haft success med den anden løsning :)
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonaskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 10:07
Jeg har også min yousee router i bridge mode og bruger en airport extreme.
Jeg ringede til deres support for at få lidt hjælp til opsætningen da det drillede lidtjeg har haft gjort det. To gange og begge gange fik jeg fat i en medarbejder meget gerne ville hjælpe og som vidste noget om det.
Så bare prøv at ring :-). Men gør det indenfor "normal" åbningstid, for det er oftest der der sidder nogen som ved noget.
Hvis man ringer udenfor normal åbningstid så sidder der kun folk med en vejledning foran sig: " Prøv at slukke routeren. Pil alle stikkene ud. Vent 5 min. Sæt alle stikkene i. Tænd routeren. Vent 5 minutter. Virker det stadig ikke? Nåh, jeg laver en sag til en tekniker der kontakter dig indenfor 2 dage" :-P

Jeg lærte også dengang at det er vigtigt at routeren (altså din egen) får den rigtige IP adresse.
Det var noget af det der drillede for mig. Når yousee routeren står i bridge mode, så skal din egen router haverne rigtige eksterne IP adresse. Det fik den ikke for mig, men det hjalp efter jeg havde ringet til dem.


Husk også at kontakte Yousee og få dem til at slå deres automatiske reset fra. Tror de kalder det noget aka abonnement uden trådløs opsætning.
Jeg kan ikke huske om det også påvirker routere i bridge mode, men Yousees routere får med jævne mellemrum et sig al fra centralen som resetter en del af deres indstillinger.
Det er vistnok for at folk uden så meget tech-viden ikke kommer til at ændre noget ude. St kunne rette det igen.
Det er bare skide irriterende hvis man gerne vil have et andet passworf eller navn på sit wifi...
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 12:07
Jeg har Fullrate, og kunne tænke mig at gøre det samme, da mit wifi er ustabilt.
Vil fremgangsmåden mon også virke med min Fullrate router (Zyxel)?
Med venlig hilsen
Søren
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Jeg har Fullrate, og kunne tænke mig at gøre det samme, da mit wifi er ustabilt.
Vil fremgangsmåden mon også virke med min Fullrate router (Zyxel)?
Med venlig hilsen
Søren
Det kommer bl.a. an på om du også har telefoni via Fullrate.
Prøv at kigge på Fullrates egne fora: http://forum.fullrate.dk

mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 13:19
Tak for svaret. Det vil jeg gøre.
Jeg har iøvrigt telefoni også.
Med venlig hilsen
Søren
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 19:59
en lille tilføjelse, hvis ikke i har en åben konfiguration på jeres yousee router (noget der skal bestilles/sættes op) så hopper routeren tilbage til "default" setting når strømmen hopper af.

så hvis i piller strømmen fra skal i ind og slå NAT fra igen.
Bemærk også, at der er 4-5 andre tjenster der kan slås fra.

Jeg har personligt ALT pillet af min CG3000 og smidt en ASUS RT-66N på og den håndterer alt netværks relateret og fungerer glimrende ..


Redigeret af Juleulven - 28-December-2013 kl. 20:00
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu