recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee Samsung box fryser?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYouSee Samsung box fryser?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
NoMercy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-August-2007
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Emne: YouSee Samsung box fryser?
    Sendt: 03-April-2008 kl. 20:02

Jeg har prøvet at få den Samsung box installeret og få den til at virke, men den fryser først ved den første menu med "tryk ok". Når jeg så slukker og tænder igen står der at den har fundet nyt software og at jeg skal trykke "ok" igen for at den opdatere boksen, men det kan den ikke der sker intet når jeg trykker på "ok". Har testet at det ikke er batterierne og jeg har haft alle ledninger ude, haft den genstartet osv.

Den kører via HDMI, nogen der har prøvet noget lignende?

UPDATE: Efter 10 gange genstart begynder den så at opdatere softwaren og så sker der ellers ikke mere...



Redigeret af NoMercy - 03-April-2008 kl. 20:04
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 20:10
Der var vist enkelte der oplevede lignende med den første update.

Det er vist bare at blive ved, og måske det skyldes at dit signal ikke er optimalt?
Til top
NoMercy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-August-2007
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 20:21

Ok, er nu oppe på at have genstartet den 21 gange og nu har den åbenbart fattet noget -.- Så problemet er vel løst til næste gang den skal opdatere. Indtil videre er jeg mega skuffet over en boks, sindsygt langsom og så alle de 4:3-> 16/:9 problemer osv.

Der er forresten en gul streg iden grå bjælke når man skifter kanal, andre der har det også?

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 20:22
Den gule streg i Nu&Næste feltet indikerer hvor langt i udsendelsen man er.
Til top
NoMercy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-August-2007
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 20:43

Flot af mig hehe, så det bare som en fejl, men er vist en fejl40 fra mig høhø :)

Hvad med de 4:3 og 16:9 forhold, hvordan ændrer man så den fylder hele billedet henne? Har prøvet mig lidt frem, men det er kun TV2, DR, Kanal 5 osv der fylder skærmen, resten er 4:3 -.-

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 20:46
De andre kanaler sender 4:3.

Det jeg gør er at outputte 576i via HDMI, for så kan tv'et zoome 4:3 Letterbox (og strække 4:3 hvis man ønsker).

Skal jeg så se HD, må jeg så gå ind og ændre opløsningen til 1080i.

Lidt besværligt afhængigt af hvor tit man ser HD, og det kunne være rart med at auto mode der outputter den opløsning som kildematerialet er i.

Redigeret af lunddal - 03-April-2008 kl. 20:46
Til top
NoMercy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-August-2007
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 20:51
lunddal - tak for de hurtige svar, medlemmer herinde burde dælme sende en faktura til YouSee for konsulentbistand :)

Jeg prøver det med 576i via HDMI.

Ved du forresten noget om de har tænkt sig at opdatere den så det sker automatisk? Det er jo katastrofalt at man selv skal sidde og nulre med sådan nogen ting

UPDATE: "Mode not supported" skriver den nu og jeg kan ikke få den tilbage.... :( Har genstartet og slukket osv, hvordan får jeg den lige tilbage igen?

Redigeret af NoMercy - 03-April-2008 kl. 21:05
Til top
NoMercy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-August-2007
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 21:33

Nogen der ved det? Har prøvet den reset function med < > < >, men der sker ikke noget efter de 30 sek og det er stadig det samme efter reboot :(

Ok smed scart i og rebootede et par gange og rettede det derigennem og smed så HDMI stik i igen ;)



Redigeret af NoMercy - 03-April-2008 kl. 21:53
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu