recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee Samsung SMT-H3106  Laver Burn-in
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYouSee Samsung SMT-H3106 Laver Burn-in

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
mrtex Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 17-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2009 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

tobywan,
du kan vist lige så godt opgive at forklare. 
Det er vist en envejskommunikation.



RuneH du ER en envejskommunikation, hvad har du lige tilføjet af savlige ting til debatten... S...... ups ja intet..
Playstation3 60GB GTA4,Grid,Skate1&2
42"FULLHD Zepto Zview
Samsung HD 3106
NokiaN95 8GB
Asus L1N64-SLI WS Dual L
2xAmd Athlon64 3,2Ghz FX-74
Kingston 8GBDDR2PC6400
Logitech MX1000
Yousee50/4Mb
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2009 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af mrtex mrtex skrev:

Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

tobywan,
du kan vist lige så godt opgive at forklare. 
Det er vist en envejskommunikation.



RuneH du ER en envejskommunikation, hvad har du lige tilføjet af savlige ting til debatten... S...... ups ja intet..

Hvilken debat?

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
mrtex Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 17-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2009 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af tobywan tobywan skrev:

Oprindeligt skrevet af mrtex mrtex skrev:

LoL how come der ikke er noget burn-in fra min ps3 then?? den sender ihvertfald ikke bjælker afsted. men det gør samsung boksen.. figure that one out 


Samsung boksen skal skam "sende bjælker afsted"- vi er en del som nyder at se TV/film i korrekt aspect ratio, og opleve materialet som instruktøren gerne vil vise det. Jeg ser dagligt udsendelser med bjælker i flere forskellige formater og har aldrig oplevet skyggen af burnin mv. Selvom du måske har svært ved at forstå det, så er det bare ikke boksen som er problemet.

Hvis du af en eller anden årsag ikke vil se på dem, har du både mulighed for at zoome/strække dem væk på boksen - og sandsynligvis også på dit tv.

I øvrigt laver PS3 vel også bjælker, når du ser film - medmindre du beder den, eller dit tv om andet. I så fald har du jo så heller ikke nogle statiske elementer på din skærm, som du oplever på tvkanalerne og så har du jo egentlig også besvaret dit eget spørgsmål.


Hvor tabte du tråden..... jeg har 10cm bjælker i begge sidder og 6cm i top og bund.. hvordan kan det på noget tidspunkt være den korrekt aspect ratio A.. .... og whatever om det er boksen..... så skulle emnet hedde YouSee Samsung SMT-H3106 Lavet Burn-in?? så ville i ikke pive så meget
Playstation3 60GB GTA4,Grid,Skate1&2
42"FULLHD Zepto Zview
Samsung HD 3106
NokiaN95 8GB
Asus L1N64-SLI WS Dual L
2xAmd Athlon64 3,2Ghz FX-74
Kingston 8GBDDR2PC6400
Logitech MX1000
Yousee50/4Mb
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1744
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2009 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af mrtex mrtex skrev:

Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

tobywan,
du kan vist lige så godt opgive at forklare. 
Det er vist en envejskommunikation.



RuneH du ER en envejskommunikation, hvad har du lige tilføjet af savlige ting til debatten... S...... ups ja intet..

Hvilken debat?

Nemlig ...

Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Juni-2006
Status: Offline
Point: 406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2009 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af mrtex mrtex skrev:

Oprindeligt skrevet af tobywan tobywan skrev:

Oprindeligt skrevet af mrtex mrtex skrev:

LoL how come der ikke er noget burn-in fra min ps3 then?? den sender ihvertfald ikke bjælker afsted. men det gør samsung boksen.. figure that one out 


Samsung boksen skal skam "sende bjælker afsted"- vi er en del som nyder at se TV/film i korrekt aspect ratio, og opleve materialet som instruktøren gerne vil vise det. Jeg ser dagligt udsendelser med bjælker i flere forskellige formater og har aldrig oplevet skyggen af burnin mv. Selvom du måske har svært ved at forstå det, så er det bare ikke boksen som er problemet.

Hvis du af en eller anden årsag ikke vil se på dem, har du både mulighed for at zoome/strække dem væk på boksen - og sandsynligvis også på dit tv.

I øvrigt laver PS3 vel også bjælker, når du ser film - medmindre du beder den, eller dit tv om andet. I så fald har du jo så heller ikke nogle statiske elementer på din skærm, som du oplever på tvkanalerne og så har du jo egentlig også besvaret dit eget spørgsmål.


Hvor tabte du tråden..... jeg har 10cm bjælker i begge sidder og 6cm i top og bund.. hvordan kan det på noget tidspunkt være den korrekt aspect ratio A.. .... og whatever om det er boksen..... så skulle emnet hedde YouSee Samsung SMT-H3106 Lavet Burn-in?? så ville i ikke pive så meget


Du bør læse artiklen her på sitet "film på tv" Det er ikke boksen der fejler, den sender signalet videre som det er. Boksen giver mulighed for at zoome ind, så du ikke får de bjælker som du omtaler - dit tv bør iøvrigt have samme funktionalitet, hvis du læser i manualen.

Jeg citerer:
"Windowbox er når filmens eller programmets billede lader til at svæve midt på en sort baggrund på skærmen, dvs. med sorte bjælker både ovenover, nedenunder og på siderne af det aktive billede. Fænomenet opstår typisk, når et 4:3 letterbox signal vises i pillarbox på et 16:9 tv. Et 4:3 letterbox signal bør som før nævnt zoomes på et 16:9 tv, så billedet fylder hele bredden. NB. Windowboxing kan også opstå på et 4:3 tv, når et 16:9 pillarbox signal sammenpresses vertikalt til letterbox med 16:9 omskifterfunktionen. Dette kan dem med 4:3 tv opleve, når nyhedsudsendelser i 16:9 sender 16:9 pillarbox indslag, fx gamle 4:3 arkivoptagelser."

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1871&zoneid=3

Igen kan vi altså konkludere, at det ikke er boksen der giver burnin, men måden du vælger at betjene systemet på - samtidig med at dit tv åbenbart er mere modtagelig overfor for statiske elementer ;)



Redigeret af tobywan - 17-Februar-2009 kl. 19:29
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
mrtex Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 17-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2009 kl. 04:15
Oprindeligt skrevet af tobywan tobywan skrev:

Oprindeligt skrevet af mrtex mrtex skrev:

Oprindeligt skrevet af tobywan tobywan skrev:

Oprindeligt skrevet af mrtex mrtex skrev:

LoL how come der ikke er noget burn-in fra min ps3 then?? den sender ihvertfald ikke bjælker afsted. men det gør samsung boksen.. figure that one out 


Samsung boksen skal skam "sende bjælker afsted"- vi er en del som nyder at se TV/film i korrekt aspect ratio, og opleve materialet som instruktøren gerne vil vise det. Jeg ser dagligt udsendelser med bjælker i flere forskellige formater og har aldrig oplevet skyggen af burnin mv. Selvom du måske har svært ved at forstå det, så er det bare ikke boksen som er problemet.

Hvis du af en eller anden årsag ikke vil se på dem, har du både mulighed for at zoome/strække dem væk på boksen - og sandsynligvis også på dit tv.

I øvrigt laver PS3 vel også bjælker, når du ser film - medmindre du beder den, eller dit tv om andet. I så fald har du jo så heller ikke nogle statiske elementer på din skærm, som du oplever på tvkanalerne og så har du jo egentlig også besvaret dit eget spørgsmål.


Hvor tabte du tråden..... jeg har 10cm bjælker i begge sidder og 6cm i top og bund.. hvordan kan det på noget tidspunkt være den korrekt aspect ratio A.. .... og whatever om det er boksen..... så skulle emnet hedde YouSee Samsung SMT-H3106 Lavet Burn-in?? så ville i ikke pive så meget


Du bør læse artiklen her på sitet "film på tv" Det er ikke boksen der fejler, den sender signalet videre som det er. Boksen giver mulighed for at zoome ind, så du ikke får de bjælker som du omtaler - dit tv bør iøvrigt have samme funktionalitet, hvis du læser i manualen.

Jeg citerer:
"Windowbox er når filmens eller programmets billede lader til at svæve midt på en sort baggrund på skærmen, dvs. med sorte bjælker både ovenover, nedenunder og på siderne af det aktive billede. Fænomenet opstår typisk, når et 4:3 letterbox signal vises i pillarbox på et 16:9 tv. Et 4:3 letterbox signal bør som før nævnt zoomes på et 16:9 tv, så billedet fylder hele bredden. NB. Windowboxing kan også opstå på et 4:3 tv, når et 16:9 pillarbox signal sammenpresses vertikalt til letterbox med 16:9 omskifterfunktionen. Dette kan dem med 4:3 tv opleve, når nyhedsudsendelser i 16:9 sender 16:9 pillarbox indslag, fx gamle 4:3 arkivoptagelser."

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1871&zoneid=3

Igen kan vi altså konkludere, at det ikke er boksen der giver burnin, men måden du vælger at betjene systemet på - samtidig med at dit tv åbenbart er mere modtagelig overfor for statiske elementer ;)



Nu ved jeg ikke hvornår du har købt din boks... men jeg købte min lige da den kom frem 04.02.08 sidste år... og formoder du ikke har haft en boks der, for så ville du vide at der ikke har været nogen form for ZOOOM funktion på boksen før 09.06.2008 man kan tydeligvis konkludere at bjælker ikke kan være godt på NOGET tv, hvis det er permanent og i længere tid/periode hvad end LCD/Plasma eller ihvertfald i mit tilfælde.. at mit tv så åbenbart er modtagelig overfor statiske elementer er en anden ting...


Redigeret af mrtex - 18-Februar-2009 kl. 04:36
Playstation3 60GB GTA4,Grid,Skate1&2
42"FULLHD Zepto Zview
Samsung HD 3106
NokiaN95 8GB
Asus L1N64-SLI WS Dual L
2xAmd Athlon64 3,2Ghz FX-74
Kingston 8GBDDR2PC6400
Logitech MX1000
Yousee50/4Mb
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Juni-2006
Status: Offline
Point: 406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2009 kl. 08:05
Oprindeligt skrevet af mrtex mrtex skrev:


Nu ved jeg ikke hvornår du har købt din boks... men jeg købte min lige da den kom frem 04.02.08 sidste år... og formoder du ikke har haft en boks der, for så ville du vide at der ikke har været nogen form for ZOOOM funktion på boksen før 09.06.2008 man kan tydeligvis konkludere at bjælker ikke kan være godt på NOGET tv, hvis det er permanent og i længere tid/periode hvad end LCD/Plasma eller ihvertfald i mit tilfælde.. at mit tv så åbenbart er modtagelig overfor statiske elementer er en anden ting...


Jeg har haft begge Samsung bokse siden dag 1 de udkom- så jeg er i høj grad klar over hvornår zoomfunktionen blev implementeret. Jeg kan i øvrigt oplyse, at bjælker mv. ikke bør være det store problem på de nyeste generationer af plasma panaler(som du også kan læse i en del andre tråde herinde)  Som jeg allerede har skrevet til dig, kører der tv/film med både logo'er og bjælker hos mig i op til flere timer dagligt, og jeg har aldrig set skyggen af burnin. Uanset hvad, bliver det aldrig boksen, DVD afspiller eller andet som er problemet - det er måden du vælger at betjene det på, kombineret med kvaliteten af det tv du har valgt at købe.

Vi kan sagtens blive enige om at YouSee burde have implementeret "zoom" fra start, men den har vist også allerede været oppe og vende en del gange herinde.

I øvrigt gider jeg ikke diskutere aspect ratio med dig - du skal være velkommen til at søge rundt i forum, hvor min holdning til dette emne tidligere er beskrevet.


Redigeret af tobywan - 18-Februar-2009 kl. 08:11
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
mrtex Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 17-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2009 kl. 19:29
Haft fadt i Zepto fik en magic/secret kode til en undermenu med en burn-in test.. kørt i 12timer... stadigt samme resultat 
Playstation3 60GB GTA4,Grid,Skate1&2
42"FULLHD Zepto Zview
Samsung HD 3106
NokiaN95 8GB
Asus L1N64-SLI WS Dual L
2xAmd Athlon64 3,2Ghz FX-74
Kingston 8GBDDR2PC6400
Logitech MX1000
Yousee50/4Mb
Til top
mrtex Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 17-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2009 kl. 15:34
Så kom tvet retur from Zepto... Udskiftet screenpanel, nu må vi så se hvor lang tid det holder. Og om Yousee har tænkt sig at komme med en update til den forB boks.. Men nuts der er jo 5 planters forskel på 32tommer 576i til 42tommer 1080p..... det er jo som juleaften igen hehe... sys godt nok det er vildt der er så stor forskel... nåh men of 2 Killzone2 igen In FULLHD :D




Redigeret af mrtex - 14-Marts-2009 kl. 15:35
Playstation3 60GB GTA4,Grid,Skate1&2
42"FULLHD Zepto Zview
Samsung HD 3106
NokiaN95 8GB
Asus L1N64-SLI WS Dual L
2xAmd Athlon64 3,2Ghz FX-74
Kingston 8GBDDR2PC6400
Logitech MX1000
Yousee50/4Mb
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 10:38

Jeg tror de fleste sidder og venter på at høre, når dit problem opstår igen. Det kan ikke vare så længe med den viden du lægger for dagen her.

Til din oplysning kan jeg nævne, at lige præcis mht. de sorte bjælker, så kan din PS3 OGSÅ gøre det. Det kræver såmænd bare, at du laver en korrekt opsætning, (er nok den sværeste del for dig), og dernæst afspiller en film i 720 x 576 4:3 format. Så skal du bare se din PS3 lave bjælker, mindst lige så flot som Samsung boksen gør det.

Og skulle du, som forventet, beklage dig til Sony om dette, så kan jeg dernæst oplyse dig om, at din PS3 faktisk SKAL gøre sådan.
Jeg kan også oplyse dig om, hvordan du får den til at lade være. Du skal ganske enkelt, RTFM!!!

 

Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg tror de fleste sidder og venter på at høre, når dit problem opstår igen. Det kan ikke vare så længe med den viden du lægger for dagen her.

Til din oplysning kan jeg nævne, at lige præcis mht. de sorte bjælker, så kan din PS3 OGSÅ gøre det. Det kræver såmænd bare, at du laver en korrekt opsætning, (er nok den sværeste del for dig), og dernæst afspiller en film i 720 x 576 4:3 format. Så skal du bare se din PS3 lave bjælker, mindst lige så flot som Samsung boksen gør det.

Og skulle du, som forventet, beklage dig til Sony om dette, så kan jeg dernæst oplyse dig om, at din PS3 faktisk SKAL gøre sådan.
Jeg kan også oplyse dig om, hvordan du får den til at lade være. Du skal ganske enkelt, RTFM!!!

 

Kandersen, nu må du ikke overvurdere hans evner, så her er oversættelsen til RTMF: Read The Fucking Manual

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 12:38
Det kan jo rent faktisk også være at manden har haft et defekt panel som resulterede i at alt han kom i nærheden af brændte sig fast.

Jeg hører meget sjældent om LCD burn-in og ikke i så stor stil som billederne viser.

Hvis problemet opstår igen, så ville jeg få repareret tv'et og tredje gang det sker kan du få pengene tilbage og bruge dem på et andet tv.

Jeg har haft et Zepto indenfor dørene i en weekend, før det røg ned i kassen og blev kørt tilbage.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu