recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee SD kanaler og hvide bjælker i toppen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee SD kanaler og hvide bjælker i toppen?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee SD kanaler og hvide bjælker i toppen?
    Sendt: 23-Juni-2016 kl. 18:12
Hej gutter. Jeg har Yousee, grundpakken+36 vælg selv kanaler. 
Jeg har Humax Boksen den nye, og et Panasonic 55" plasma. Og det kører fint med alle medier. Der er intet problem. MEN med min nye boks og MANGE af SD kanalerne, HD fungerer 100%, er der lidt problemer. Jeg har sådan nogle grimme små hvide blokke i toppen, som burde været skåret væk fra Yousees side. Dvs jeg kan se en del af billedet som ikke burde være der, ligesom når man ser videokode i siden på gamle videoer der enten bør sløres eller skæres væk. Andre med samme problem med Yousees Humaxboks. Jeg har aldrig haft det problem før. Det er som sagt som om at toppen af billedet med de mange små hvide blokke/bjælker ikke bliver skåret væk eller zoomet væk fra. Kun når jeg ændrer til 14:9 forsvinder de men det er fordi der bliver zoomet ind, og så skal jeg skifte format hver gang jeg skifter til en SD kanal der har dette problem og det virker ikke. 
Jeg har automatisk format på mit tv og det fungerer fremragende, hvorfor det undrer mig at Yousee ikke gør kanalerne billedmæssigt i orden så de passer til 16:9 tv. 

Har i et forslag til hvad der kan gøres udover at skifte format manuelt hver gang med tv-fjernbetjeningen?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2016 kl. 18:37
Nu har jeg kun grundpakke, og der er der vist ingen SD kanaler tilbage. Smile
Men mon ikke dit TV har en Overscan ON/OFF et sted i menu?
Sæt den på ON og problem er væk (overscan er et levn fra analog billedrørs tid, men kan stadig være nødvendigt) Wink
Desværre giver det så også en anelse zoom på HD kanalerne. Ouch

Mvh. JørgenT

Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2016 kl. 19:17
Jeg vil lige kigge på Overscan, men zoom på HD kanalerne er normalt no-go. De står perfekt nu, og der skal helst ikke zoomes ind eller ud eller andet. 
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2016 kl. 19:42
Det var bare det. Overscan og som du skriver Jørgen så zoomer den lidt ind. Det er lidt svært at vælge, men vælger den nok med ON på selvom den zoomer lidt ind i billedet. 
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2016 kl. 20:52
Jep, man må vælge enten eller. Smile

Jeg har selv været lidt irriteret over DR3, her har der været meget smal grøn stribe (samme farve som i DR3 logo) som kunne ses i venstre side af skærm ved mørke scener.

Tjekkede lige, der er muligvis væk nu, så overscan kan sættes til OFF igen. Big smile

Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu