recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee Streamer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee Streamer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee Streamer
    Sendt: 24-September-2023 kl. 12:29
Tænker på at købe YouSee's nye streamer til min mor, for lethedens skyld, da hun roder lidt rundt i flowtv og streaming tv med sin Philips fjernbetjening.
Men.... kan det passe at den er opsat til 60Hz video-output (og understøtter ikke match af billedfrekvens), hvorfor alle YouSees tv-kanaler og indhold i 50Hz hakker ved afspilning. De fleste YouSee-brugere bør manuelt ændre output til 50Hz, hvilket omvendt giver hakkende afspilning af 24fps film/serier fra Netflix m.fl.
Ordene fra Flatpanels gennemgang af streameren lyder jo ikke ligefrem flatterende. Hvis det er rigtigt skal min mor jo ikke rode rundt ml. 50Hz og 60 Hz når hun vil se noget Netflix, og den er dermed NO-GO for hende.
Er der nogle herinde der har afprøvet streameren og kan fortælle om det virkeligt forholder sig således.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2023 kl. 13:13
Den er som standard indstillet til 60Hz og den konverterer også alt til HDR. Det vil sige, at alt hakker og alt der ikke er HDR ser forkert ud.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2023 kl. 13:50
Hvis jeg forstår dit svar rigtigt, er den jo komplet ubrugelig for min gamle mor, ( og vel også for de fleste andre) med mindre man gider at ændre indstillinger konstant når du går fra flow-tv til feks Netflix.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2023 kl. 14:22
Gå over til udelukkende streaming, og find ud af hvilke kanaler hun gerne vil se. Til 129kr/md får hun alle TV2 kanaler og DR er jo gratis.

TV2 Favorit:
Her får du adgang til de fleste live kanaler (omfatter TV 2, TV 2 News, TV 2 Fri, TV 2 Charlie og TV 2 Echo), på dem kan du se udsendelserne direkte når de vises i TV. Du får også adgang til vores arkiv, hvor du kan se TV 2s tidligere sendte udsendelser, snigpremiere, film og unikke Play programmer - med undtagelse af sportsudsendelser. Derudover får du adgang til indhold fra C More, SF Kids og Britbox.
Pris: med reklamer kr. 129,- pr/md. // uden reklamer kr. 159,- pr/md.
~ Bindingsperiode: Ingen (opsigelsesvarsel: 2 dage).

Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2023 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af ajaj ajaj skrev:

( og vel også for de fleste andre)


Når YouSee smider sådan noget makværk på markedet, så er det jo fordi at de er komplet inkompetente, eller hensynsløse psykopater som er ligeglade. Reelt set vil de fleste mennesker derude, tror jeg, nok ikke bemærke at 50Hz afspilles ved 60Hz, og med de indstillinger folk bruger på deres TV vil de nok heller ikke bemærke det med HDR.

Anmeldelsen her på siden nævnte hverken 60Hz eller HDR...
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2023 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Gå over til udelukkende streaming, og find ud af hvilke kanaler hun gerne vil se. Til 129kr/md får hun alle TV2 kanaler og DR er jo gratis.

TV2 Favorit:
Her får du adgang til de fleste live kanaler (omfatter TV 2, TV 2 News, TV 2 Fri, TV 2 Charlie og TV 2 Echo), på dem kan du se udsendelserne direkte når de vises i TV. Du får også adgang til vores arkiv, hvor du kan se TV 2s tidligere sendte udsendelser, snigpremiere, film og unikke Play programmer - med undtagelse af sportsudsendelser. Derudover får du adgang til indhold fra C More, SF Kids og Britbox.
Pris: med reklamer kr. 129,- pr/md. // uden reklamer kr. 159,- pr/md.
~ Bindingsperiode: Ingen (opsigelsesvarsel: 2 dage).
Jeg er helt enig i kun at streame ville være nummer et (som hos mig selv). Men mange af hendes generation (80+) er trygge ved flow-tv og vil helst have en fjernbetjening hvor man bare trykker på en bestemt knap for hver kanal. Derfor synes jeg at YouSee stream-boksen kunne være interessant. Men den er da sparket til hjørne herfra.
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2023 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af ajaj ajaj skrev:

( og vel også for de fleste andre)



Anmeldelsen her på siden nævnte hverken 60Hz eller HDR...

Det er korrekt, og det undrede mig.
 Jeg læste så anmeldelsen hos Flatpanels, og her kom den åbenlyse ubrugelighed jo frem mht 50 Hz og 60 Hz konflikten.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2023 kl. 15:53
Det bør måske nævnes at min kilde er Flatpanels, men der er absolut ingen årsag til at tro, at Rasmus ikke har 100% styr på sagerne.

YouSee-dimsen ér bare en Android TV-boks med lidt hjemmestrikket software, så den er begrænset af hvad sådan en kan som standard og hvad YouSee har ævnet/gidet føje til den.

Redigeret af Naiera - 24-September-2023 kl. 15:53
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4450
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2023 kl. 07:14
Jeg er i dialog med YouSee med hensyn til de to problematikker (Hz og HDR) og afventer pt. et svar fra dem.

Det som særligt undrer mig er, at boksen som udgangspunkt står til 60Hz output, idet det får alt YouSees eget indhold (25/50fps) til at hakke. Ud over dansk og europæisk indhold som er skabt i 25/50fps, så har YouSee og andre klassiske broadcastere i så mange år argumenteret for, at de konverterer alle film, serier og amerikanske dokumentarer fra 24fps til 25fps ved at sætte hastigheden op, fordi det strømliner deres tv-net – "laveste fællesnævner", som Viaplay sagde. Nu afspilles indholdet på YouSee Streamer så ikke bare speedet op, men også hakkende. Det er ærgerligt.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2023 kl. 11:53
Godt nok next level at de aktivt ødelægger deres eget indhold med sådan noget makværk. Hvis man ser det samme indhold på en appleboks med lidt velvalgte indstillinger får man helt sikkert en betydeligt bedre oplevelse.

Hvad med lyden i øvrigt. Er det lige så håbløst, eller kan den selv finde ud af at skifte mellem stereo, surround, atmos, osv?

EDIT: Digitalt.tv har lidt udtalelser fra yousee:

Skiftet mellem 60 og 50Hz er en generel udfordring som vi er opmærksomme på. I forbindelse med YouSee Streamer, er det også noget vi kigger på. Vi har desværre ikke i øjeblikket en lækker løsning på skiftet mellem 60 og 50Hz. Det skal klares manuelt gennem streamerens indstillinger."

"HDR er en lidt kompleks ting at håndtere for os som operatør, der ikke har noget andet indhold end vores Originals (som ikke er optaget i HDR). For at give HDR-rettigheder til tredjepartsapps som Netflix, Disney+, HBO Max og så videre i vores nuværende implementering, er vi nødt til at have HDR slået til globalt i systemindstillingerne, da der ikke er nogen måde i Android TV til at registrere en returvej til SDR.

Dette er ikke optimalt af mange grunde, strømforbrug, er én, men at kunne levere HDR, hvor det er tilgængeligt, opvejer ulemperne.

Den mere granulære HDR til/fra-tilstand baseret på indhold, er i vores backlog. Og vi er dedikerede til at fortsætte med at forbedre produktet efter lanceringen."

https://digitalt.tv/yousee-streamer-test/

De er åbenbart godt klar over det er noget klamp. Lad os håbe at de fikser det, selvom erfaringen siger mig at de hurtigt glemmer det igen. På chromecast eksisterer det samme problem med at den ikke selv kan skifte mellem 50 og 60hz. Det har været der altid og der er intet der tyder på at det bliver lavet om. At yousee oven i hatten sætter TVet i HDR mode uden grund, er hat og briller. Gad vist om CC også gør det?



Redigeret af Mefisto - 25-September-2023 kl. 12:45
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu