recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee tester en ny tjeneste
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYousee tester en ny tjeneste

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2007 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Nu har alle youSee's kunder, der er tilsluttet med returvej i kablet,  Internet igennem kablet.

De kan godtnok ikke bruge det - uden betaling - men rent teknisk er adgangen der. 

En ny service kan vel godt bruge denne adgang, selv om seeren ikke har købt alm adgang til Internettet via youSee. Det er vel ren prissætning hos youSee ?

Det er vi helt enige om, og det vil være det fornuftige at gøre. Artiklen lægger bare op til at man skal have den besynderlige løsning som Sagem HD Selector bruger, altså en separat internettilslutning.

Min bemærkning gik på det besynderlige i at lancere et produkt, som kun en begrænset del af kunderne kan udnytte.

Når det så er sagt, så synes jeg at det ville være mere logisk at lade kunderne gemme transport streams (optagelser) lokalt på harddiske. En central server løsning betyder at en del af transmissionskapaciteten i nettet skal reserveres til dette formål.

Jeg anså det blot for helt givet at Sagem HD boksen røg ud snarest muligt -  youSee ønsker naturligvis ikke at anvende 'dash 8' - undskyld Sagem HD - længere end højset nødvendigt.

Det er ikke morsomt, at rigtigt mange kabelTV indlæg her og andre steder har titler som 'Lo...boks fra  youSee.'  

Iøvrigt kan youSee vel blot opstille et WebSpeed modem sammen med Sagem boksen  uden beregning, hvis de gerne vil hurtigt igang.

Jeg er iøvrigt enig i, at en lokal PVR  er en bedre løsning, hvis man husker at indstille den.   Men kommer man for sent hjem, er det da sket, at jeg har manglet en sådan service - (dog til en rimelig lav pris).

Lars 



Redigeret af reslfj - 29-Oktober-2007 kl. 20:54
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2007 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Jeg er iøvrigt enig i, at en lokal PVR  er en bedre løsning, hvis man husker at indstille den.   Men kommer man for sent hjem, er det da sket, at jeg har manglet en sådan service - (dog til en rimelig lav pris).


Spørgsmålet er bare om dette produkt kan tilbydes til lav pris? Der skal velsagtens investeres en del i infrastruktur, og en del af båndbredden i kabelnettet skal reserveres til dette formål. Der er næppe kapacitet til at alle kunder på samme CMTS kan bruge denne feature på samme tid (altså niche produkt og dermed færre til at betale udvikling og drift). Man kunne også forestille sig at udsendelserne skal re-encodes til en lavere bitrate, så billedkvaliteten bliver ringere end på din lokale PVR. Det er lidt nemmere at tilbyde den slags i IPTV sammenhænge, hvor kapaciteten frem til centralen ikke er delt på samme måde som med en CMTS (kan principielt løses med flere CMTSer, men det er heller ikke gratis).

En anden ting, som ikke er diskuteret i ComOn artiklen, er om TDC skal have tilladelse af TV stationerne til at gøre dette? Du og jeg har en ret til at optage TV udsendelser (uden tilladelse) efter reglerne om privat eksemplarfremstilling i ophavsretslovens §12, men her er det TDC som optager med henblik på salg til kunderne. Og hvis de skal have tilladelse, kan du godt regne med at "tilladelse" betyder betaling.

En amerikansk kabel-TV udbyder, Cablevision, har tilbudt deres kunder en lignende tjeneste (ren remote PVR, som skal forhåndsprogrammeres til optagelse, dvs. mere "indskrænket" end TDCs ide), hvorefter de blev sagsøgt. Cablevision table sagen i første runde, men den kører videre ved appelretten. Selvfølgelig er Danmark ikke USA, men det ændrer ikke ved at der er nogle ophavsretslige aspekter (og advokater er dyrere end teknikkere).


Redigeret af JesperLund - 29-Oktober-2007 kl. 21:44
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2007 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:


Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Det virker totalt hjernedødt at lancere en tjeneste,
som kræver at kunderne har internettilslutning i stuen. 


Så skal folk altså også holde sig fra HD afspillere, Xbox 360 og PS3?
Så vidt jeg ved kan du godt se en HD-DVD film uden at have en internetforbindelse.


Du kan også se tv uden internet, men derfor er det vel i orden, at internettet giver dig ekstra muligheder? Ganske som på HD DVD, Xbox 360 og PS3
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu