recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee tvillingkort og nye HD-kanaler 1. februar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYouSee tvillingkort og nye HD-kanaler 1. februar

 Besvar Besvar Side  <12345 10>
Forfatter
Besked
mjohansen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Jeg har i stuen et cammodul, og kort med en favoritpakke med 4 kanaler. Og ved sengen er der en boks med tilhørende kort. Vil det blive sådan at de 4 kanaler, jeg har i stuen også kan ses ved sengen?

Ja det er sådan det bliver, og du kan have op til 3 kort hvor du kan se alle dine ekstra kanaler.
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af mjohansen mjohansen skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Jeg har i stuen et cammodul, og kort med en favoritpakke med 4 kanaler. Og ved sengen er der en boks med tilhørende kort. Vil det blive sådan at de 4 kanaler, jeg har i stuen også kan ses ved sengen?

Ja det er sådan det bliver, og du kan have op til 3 kort hvor du kan se alle dine ekstra kanaler.
Det var da en herlig ting.
Tak for svaret.Big smile
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Jeg har i stuen et cammodul, og kort med en favoritpakke med 4 kanaler. Og ved sengen er der en boks med tilhørende kort. Vil det blive sådan at de 4 kanaler, jeg har i stuen også kan ses ved sengen?


Ja!

YouSee har endnu ikke meldt fuldt om de nærmere omstændigheder. Men af Abonnementsvilkår for kodet digitalt kabel-tv hos YouSee  (YouSee Plus og YouSee Kort) Marts 2010 s. 17, punkt 3 og 4 fremgår (min fremhævelse):
3. Programkort og anvendelse på flere tv-apparater

Kunden får ved aftaleindgåelsen udleveret et programkort, som giver adgang til de aftalte kodede digitale tv-kanaler, herunder eventuelle ekstra-pakker, og adgang til at benytte video on demand, pay per view-tjenester og interaktive tjenester, jf. pkt. 8-10. Programkortet er YouSee’s ejendom, og YouSee opkræver en abonnementsafgift for programkortet, jf. pkt. 4.

Det udleverede programkort giver kunden adgang til at bruge abonnementet på kodet digitalt kabel-tv hos YouSee på ét tv-apparat med én digitalmodtager. Kunden kan mod betaling bestille op til fire ekstra programkort (Hovedkort eller Tvillingkort) med henblik på anvendelse af abonnementet på flere tv-apparater. Det er en forudsætning for brug af programkortet, at der findes en digitalmodtager pr. kort.
 
4. Betaling
Eventuel oprettelsesafgift opkræves ved aftaleindgåelsen. Abonnementsafgifter opkræves fra leveringstidspunktet. Levering sker ved YouSee’s udlevering af programkortet, jf. pkt. 3.

YouSee opkræver en abonnementsafgift pr. programkort (Hovedkort eller Tvillingkort), jf. pkt. 3.

Hvis kunden abonnerer på ekstra-pakker, jf. pkt. 1, opkræver YouSee en abonnementsafgift pr. pakke. For visse ekstra-pakker, opkræves abonnementsafgift dog både pr. pakke og pr. programkort, og oplysning herom findes på YouSee’s hjemmeside.

Hvis kunden lejer en digital boks, opkræver YouSee en abonnentsafgift (lejeafgift) for boksen.

Pkt. 12 om betaling i YouSee’s Generelle Vilkår finder endvidere anvendelse.

Som tidligere anført kommer tvillingkort til at koste 15 kr./måned. Efter det hidtil fremkomne vil tvillingkort ikke omfatte Canal 1000 og Canal+.

Redigeret af Vilhelm - 31-Januar-2010 kl. 17:22
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af Casper Casper skrev:

Det er da lidt underligt, at Jer med TV med indbygget tuner kan finde TV3+ HD , Silver m.m. kan søge dem ind, når 3126 boksene ikke kan?? Jeg har også selv prøvet at søge, men intet resultat..

En boks som 3126 kan ikke selv søge kanalerne på frekvensbåndende.

Den fungerer basalt set som når man på et tv har indstillet én kanal på kanal 1, en anden kanal på kanal 2 osv.

YouSee kan derfor skjule og vise kanaler efter behov, og de nævnte kanaler dukker nok først op, når de reelt kan ses.
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 594
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 17:23
Nå, snyd! :) Nå, men så må vi vente lidt endnu, os med 3126 bokse...
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Jeg har i stuen et cammodul, og kort med en favoritpakke med 4 kanaler. Og ved sengen er der en boks med tilhørende kort. Vil det blive sådan at de 4 kanaler, jeg har i stuen også kan ses ved sengen?


Ja!

YouSee har endnu ikke meldt fuldt om de nærmere omstændigheder. Men af Abonnementsvilkår for kodet digitalt kabel-tv hos YouSee  (YouSee Plus og YouSee Kort) Marts 2010 s. 17, punkt 3 og 4 fremgår (min fremhævelse):
3. Programkort og anvendelse på flere tv-apparater

Kunden får ved aftaleindgåelsen udleveret et programkort, som giver adgang til de aftalte kodede digitale tv-kanaler, herunder eventuelle ekstra-pakker, og adgang til at benytte video on demand, pay per view-tjenester og interaktive tjenester, jf. pkt. 8-10. Programkortet er YouSee’s ejendom, og YouSee opkræver en abonnementsafgift for programkortet, jf. pkt. 4.

Det udleverede programkort giver kunden adgang til at bruge abonnementet på kodet digitalt kabel-tv hos YouSee på ét tv-apparat med én digitalmodtager. Kunden kan mod betaling bestille op til fire ekstra programkort (Hovedkort eller Tvillingkort) med henblik på anvendelse af abonnementet på flere tv-apparater. Det er en forudsætning for brug af programkortet, at der findes en digitalmodtager pr. kort.
 
4. Betaling
Eventuel oprettelsesafgift opkræves ved aftaleindgåelsen. Abonnementsafgifter opkræves fra leveringstidspunktet. Levering sker ved YouSee’s udlevering af programkortet, jf. pkt. 3.

YouSee opkræver en abonnementsafgift pr. programkort (Hovedkort eller Tvillingkort), jf. pkt. 3.

Hvis kunden abonnerer på ekstra-pakker, jf. pkt. 1, opkræver YouSee en abonnementsafgift pr. pakke. For visse ekstra-pakker, opkræves abonnementsafgift dog både pr. pakke og pr. programkort, og oplysning herom findes på YouSee’s hjemmeside.

Hvis kunden lejer en digital boks, opkræver YouSee en abonnentsafgift (lejeafgift) for boksen.

Pkt. 12 om betaling i YouSee’s Generelle Vilkår finder endvidere anvendelse.

Som tidligere anført kommer tvillingkort til at koste 15 kr./måned. Efter det hidtil fremkomne vil tvillingkort ikke omfatte Canal 1000 og Canal+.
Gad vide om det er noget der sker automatisk, eller man skal ringe og sige noget.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
pkylle Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

(let ændret)
YouSee har endnu ikke meldt fuldt om de nærmere omstændigheder. Men af Abonnementsvilkår for kodet digitalt kabel-tv hos YouSee  (YouSee Plus og YouSee Kort) Marts 2010 s. 17, punkt 3 ):
3. Programkort og anvendelse på flere tv-apparater

....

Det udleverede programkort giver kunden adgang til at bruge abonnementet på kodet digitalt kabel-tv hos YouSee på ét tv-apparat med én digitalmodtager. Kunden kan mod betaling bestille op til fire ekstra programkort (Hovedkort eller Tvillingkort) med henblik på anvendelse af abonnementet på flere tv-apparater. Det er en forudsætning for brug af programkortet, at der findes en digitalmodtager pr. kort.
 


Er det fremhævede YouSee's måde, at forbyde brug af 'kortsplittere' (som SmartWi) med deres programkort?
Teksten er ændret i forhold til den gældende (indtil1. marts 2010).
Til top
alias Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2006
Status: Offline
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 07:03
Her er lidt om de nye kanaler http://yousee.dk/Nyheder/Nyhedsarkiv/2010/Digitale_kanalaendringer_den_2_februar.aspx
Synes nu ikke jeg kan finde noget på siden om tvillingekort.

Redigeret af alias - 01-Februar-2010 kl. 07:29
Til top
dkwolf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 08:21
Oprindeligt skrevet af alias alias skrev:

Her er lidt om de nye kanaler http://yousee.dk/Nyheder/Nyhedsarkiv/2010/Digitale_kanalaendringer_den_2_februar.aspx
Synes nu ikke jeg kan finde noget på siden om tvillingekort.


der står heller ikke noget nogen steder at tvillingekort skal være tilgængelige pr. 1. feb. I deres sidste nummer af Indblik står der "snart". Så mit bud vil være at det nok kommer i løbet af februar måned.
Thomas

Samsumg LE-40R87 40"
Samsung 3126 HD HDD recorder (med 500Gb HDD mod)
Sony BDP-S550 Blu-Ray
Sony DG820 receiver
5.1 Gale Junior højtaler system
Til top
alias Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2006
Status: Offline
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 08:31
Oprindeligt skrevet af dkwolf dkwolf skrev:

Oprindeligt skrevet af alias alias skrev:

Her er lidt om de nye kanaler http://yousee.dk/Nyheder/Nyhedsarkiv/2010/Digitale_kanalaendringer_den_2_februar.aspx
Synes nu ikke jeg kan finde noget på siden om tvillingekort.


der står heller ikke noget nogen steder at tvillingekort skal være tilgængelige pr. 1. feb. I deres sidste nummer af Indblik står der "snart". Så mit bud vil være at det nok kommer i løbet af februar måned.
Det er korrekt at der ikke står i Indblik at det er fra 1 februar. Det har jeg nu heller ikke skrevet at der står. Jeg synes måske bare at det er mærkeligt at der intet står på hjemmesiden. Jeg har faktisk også en mail fra en yousee medarbejder, hvor der skrives at det er muligt at bestille tvillingekort fra 1 feb.
Har lige talt med yousse og i løbet af ugen skulle man have mulighed for at bestille det.
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 08:56
Jeg har lige ringet til Yousee for, at bestille et tvillingekort, men de oplyste mig om, at det først kommer senere på måneden, hvis de overhovedet når det i februar.
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
alias Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2006
Status: Offline
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af alyz alyz skrev:

Jeg har lige ringet til Yousee for, at bestille et tvillingekort, men de oplyste mig om, at det først kommer senere på måneden, hvis de overhovedet når det i februar.
Yousee kundeservice slår endnu engang til med meget forskellige udmeldinger alt efter hvem man taler med hos dem.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu