recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouseeBox 3126
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYouseeBox 3126

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rtorp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 186
Direkte link til dette indlæg Emne: YouseeBox 3126
    Sendt: 10-Maj-2010 kl. 19:33
Jeg har lige fået ovennævnte box (320gb) ind af døren, til afløsning af modellen uden harddisk.
 
Jeg oplever pt. 2 forskelle.
 
1. Start for fra, virker ikke. Dette hænger måske sammen med at signalet er blevet ringere. Der er kraftige pixeleringer og BER fejl. Kræver denne box bedre signal? (har snart brugt en formue på kabler hos AV-CabelsConfused). Hvor kan man evt købe Yousee godkendte kabler i Kbh. området?
 
2. Selv om boxen er på standby, kan man høre den, når der er stille i stuen. En lille "hylelyd" eller som harddisken på min bærbare PC. Er dette normalt?
 
På forhånd tak for jeres svar.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2010 kl. 20:04
Ad 1. TDC-butikkerne sælger "YouSee Ready"-antennekabler i længder fra 1,5 til 15 m. De er dobbeltafskærmede og med ferritkerner ved hver ende.

Hvis du har en hjemmeinstallation, kan du læse her: Sådan sikrer du dig optimale kabel-tv-signaler.

Redigeret af Vilhelm - 10-Maj-2010 kl. 20:09
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2010 kl. 20:45
1. Start forfra burde virke, men ind i mellem er der lidt koks i den feature. Men de sku' efter sigende
arbejde på at finde en løsning.
 
Det med signalet kan være andet end lige kablerne, det ka' evt. være stikdåsen i væggen, som er gammel og træt og og ikke ka' klare de nyere signaler.
Eller det kan også være, at boksen står for varmt/for lidt cirkulation. Det erfarede jeg selv, da jeg startede op med min box m/hd.
Efter at jeg flyttede lidt rundt i reolen så den fik godt med luft omkring sig, stoppede det med BER og pixeleringer.
Eller også den sidste mulighed, nemlig at det er boxen der ikke fungerer, som den skal.
Tjek evt. med YouSee Support (la' vær med at bruge Kundeservice - de er phv.)
 
Til 2. jeps den si'r lidt - blæseren til harddisken brummer svagt. Det er helt normalt - desværre.
 
Mvh. Roland
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Rtorp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 186
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2010 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

1. Start forfra burde virke, men ind i mellem er der lidt koks i den feature. Men de sku' efter sigende
arbejde på at finde en løsning.
 
Det med signalet kan være andet end lige kablerne, det ka' evt. være stikdåsen i væggen, som er gammel og træt og og ikke ka' klare de nyere signaler.
Eller det kan også være, at boksen står for varmt/for lidt cirkulation. Det erfarede jeg selv, da jeg startede op med min box m/hd.
Efter at jeg flyttede lidt rundt i reolen så den fik godt med luft omkring sig, stoppede det med BER og pixeleringer.
Eller også den sidste mulighed, nemlig at det er boxen der ikke fungerer, som den skal.
Start forfra virkede på min box uden HD. På den nye er muligheden end ikke tilstede...
Stikdåsen er vel ok, da der ikke var probs med boxen uden HD. Og det med cirkulation omkring sig, er det nok heller ikke, da problemet er der selv når boxen er kold/lige er tændt.   
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu