recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Zappiti 4K player
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Zappiti 4K player

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2014 kl. 22:24
Den kører jo på Android med xmbc. Mere åbent bliver det vist ikke.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2014 kl. 22:26
Er det en officiel Popcorn Hour? Har aldrig hørt om den før :)
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2014 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

24hz og 23.976hz er ikke det samme ;)


det ved jeg godt det ikke er, men den understøtter 3D BD ISO og så vidt jeg ved kræver det 23,976 fps, men jeg kan tage fejl
Til top
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2014 kl. 22:27
Den er skam officiel, men også ret ny.
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2014 kl. 22:30
open our kan bestilles ved medieafspiller.dk til 1049 kr
https://medieafspiller.dk/shop/open-hour-chameleon-439p.html
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2014 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af Andersss Andersss skrev:

Den er skam officiel, men også ret ny.
Ja, kan godt nok godt se, at den først sendes ud den 5.

Interessant produkt ellers. Og den klarer selvfølgelig DTS HD MA og Dolby TrueHD, ikke?
For det er jo ellers slet ikke standard i Android. Eneste minus er dog, at den ikke kører Android TV i stedet. Er ret sikker på, at du ikke får DD+ på Netflix appen til KitKat :(
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2014 kl. 06:24
Jeg har lige fået en pressemeddelelse fra det franske firma bag "Zappiti Player 4K", så jeg har nærstuderet specifikationerne. Alle steder "sælges" den som en medieafspiller med "UHD 4K Upscaling". Jeg undrer mig rimelig meget. Kan denne boks overhovedet afspille 4K-indhold? Jeg er klar over, at den kan outputte 4K i op til 30Hz, men i alt det materiale jeg kan finde, lyder det som om, at det blot er opskalering der er tale om. Hvis man har et 4K-tv, så opskalerer det jo også. I don't see the point.

De siger jo godt nok, at den kan dekode HEVC, men kan Zappiti softwaren indeni så håndtere videofiler i 4K-opløsning?

En ting er dog sikkert. På Android-delen kan den ikke afspille 4K. Den kører ikke Android TV, så den version af Android der sidder i har ikke understøttelse af HEVC. Så ingen 4K Netflix. Spillene i Google Play butikken er heller ikke nødvendigvis brugbare sammen med en spilcontroller.


Redigeret af Rasmus Larsen - 26-November-2014 kl. 07:04
Til top
PappaPunk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-November-2014
Sted: -
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PappaPunk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2014 kl. 09:33
Hej alle

Har selv kigget på denne nye spændende maskine. Enig med Rasmus (Flatpanels) i, at den lever måske ikke helt op til de 4K forventninger som mange tror, men hvis man ser på den som en mediaplayer der "bare" kører 1080P og Master Audio, så er det her vel en fantastisk maskine med enormt overskud. Har jeg ret eller hvad siger folket?

Faktum er jo, at 4K materiale stadigvæk er temmelig begrænset, men alle os der stadigvæk sluger film og serier i 720 og 1080, må da have sådan en Kamæleon!! Wink

Nogen der mener den vil være overkill og har andre bud??? 


Redigeret af PappaPunk - 26-November-2014 kl. 09:39
Til top
Boost Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-September-2008
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 271
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2014 kl. 09:51
Er selv interesseret i en Chameleon, men venter til jeg har hørt fra andre hvordan den spiller.
Især med hensyn til HD Audio og 23.976 afspilning.

Har i dag en Popcorn Hour C200, som jeg gerne vil skifte ud.
Havde egentlig mest lyst til en NUC med XBMC, men det er så også til en helt anden pris.

Vil gerne kunne læse om filmene på min iPad/Android telefon og så starte filmen derfra også.
Panasonic TX-P50ST50Y
openElec 5.08 på Lenovo M83 tiny
Yamaha RX-V473
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Binnerup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2014 kl. 11:54
Det er vigtigt at bemærke at denne afspiller ikke har noget at gøre med de Dune afspillere som Zappiti ellers har leveret.

De tidligere Zappiti afspillere har været Dune OEM afspillere (en anden sticker, og en software pakke).

Denne afspiller er en Android baseret afspiller som ingen relation til Dune afspillerne.

Det giver fint nok mening at Zappiti går den vej, da Dune længe har haft fokus på set-top bokse til digital TV, og ikke har givet medie afspiller delen nogle resourcer.
Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2014 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:


Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Så vidt jeg kan se, så kan den ikke køre 29.976 fps, så den vil hakke på de fleste BD-film. Hvis det har noget at sige.


Hvorfor vil den det, det er da de færreste blu-ray der afvikles ved 59,940 eller 60hz

Mon ikke der menes 23.976hz?

Jo naturligvis

Jeg har selv ejet afspillere, der ikke kunne klare denne frekvens og det er til at blive vanvittig af når man først har spottet fejlen.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2014 kl. 12:47
I følge specs så bør den kunne klare 23.976Hz:

"Video output framerate: automatic (according to the played content) and manual"

Om man så tør stole på det, er jo en anden sag...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu