recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Zaptor kontra fladskærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketZaptor kontra fladskærm

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dos64 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-November-2006
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Emne: Zaptor kontra fladskærm
    Sendt: 12-Februar-2008 kl. 11:06

Hej eksperter

Jeg bor i en mindre landsby udenfor Aalborg, hvor vi i løbet af 2008, vil blive lagt under AN-TV (Stofa) => vi vil få adgang til de faciliteter, der findes her. Står for at skulle 2 fladskærms TV (til stuen og soveværelset). Til stuen er jeg lidt varm på et Sony KDL-46x3500 (har godt nok læst i en anden tråd herinde, at der er en del blæsestøj på dette produkt. Nogen der har nyt input her ?), mens det til soveværelset nok bliver en billigere model med en DVB-C tuner indbygget. Men nu har Stofa jo deres efterhånden berømte Zaptor boks. Nogen der har erfaringer med en sådan boks ? Som jeg ser det, kan den vel erstatte mange af de funktioner, der er integreret i dagens dyrere fladskærm som Sony KDL 46x3500. Og så skal man måske istedet for tænke på fladskærmen som en monitor, der "blot" skal kunne vise en opløsning på 1920 x 1080p, for at man er med på vognen. Og i givet fald vil det vel være lidt overkill at smide 20000kr i en fladskærm.

 

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 13:36

Går ud fra du har set Kennethxyz,s indlæg fra 15.01:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=32027& PN=1&TPN=4

Lader til at sony har løst problemet på de nye modeller.

Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 13:56
Jeg har både X3500 og Zaptor.

X3500 er et KANON fjernsyn - og med DVB-C signaler er det endnu bedre - men jeg har valgt Zaptoren fordi jeg vil have VOD og programguide, og de evt. andre fremtidige funktioner der kommer med.

Men hvis du "bare" gerne vil have pæne og flotte tv-billeder er X3500 suverænt men der mangler f.eks. programguiden. og når man først have vænnet sig til at sidde og bladre igennem alle de forskellige kanaler uden af zappe så vil man ikke tilbage til zapning.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
dos64 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-November-2006
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Går ud fra du har set Kennethxyz,s indlæg fra 15.01:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=32027& PN=1&TPN=4

Lader til at sony har løst problemet på de nye modeller.

 

Hej Kampus

Nej jeg har ikke set den tråd du refererer til. Lyder godt, at Sony nu tilsyneladende har fået løst deres støj problemer. Så nu er det ihvertfald ikke et argument for ikke at købe et Sony KDL46x3500. Og mange tak for din info.

 

Til top
dos64 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-November-2006
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 15:12

Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Jeg har både X3500 og Zaptor.

X3500 er et KANON fjernsyn - og med DVB-C signaler er det endnu bedre - men jeg har valgt Zaptoren fordi jeg vil have VOD og programguide, og de evt. andre fremtidige funktioner der kommer med.

Men hvis du "bare" gerne vil have pæne og flotte tv-billeder er X3500 suverænt men der mangler f.eks. programguiden. og når man først have vænnet sig til at sidde og bladre igennem alle de forskellige kanaler uden af zappe så vil man ikke tilbage til zapning.

Hej Mike S

Tak for din info.

Det vil altså sige, at du med Zaptor boksen i dit setup ikke bruger DCB-C tuneren i Tv'et, men den i Zaptor boksen og så forbinder via HDMI til TV'et ?  Og så 1 stk. fjernbetjening mere vel. Nuvel jeg er ikke fanatiker mht. antallet af fjernbetjeninger, så det kan jeg sagtens leve med.

Og som nævnt går der nogle måneder, før vi bliver koblet på AN-TV/Stofa, så i dette tidsrum, skal jeg anvende analog tuner/DVB-T tuner. Og jeg vil selvfølgelig også gerne have et godt TV billede i dette tidsrum.

 

Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 15:23
Jeg har en multi remote så jeg har kun en fjernbetjening. Men ja jeg bruger ren Zaptor løsning.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
dos64 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-November-2006
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 22:26

Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Jeg har en multi remote så jeg har kun en fjernbetjening. Men ja jeg bruger ren Zaptor løsning.

Ok. Hvilken multi remote bruger du ???

Meget apropos har jeg lige set kontant her i aften. Og der fik Zaptor boksen nogle gevaldige hug. Samtidig fik jeg et brev fra AN-TV her i eftermiddag, hvor vi fik besked om, at vi vil blive koblet på deres net i 3. kvartal 2008. Så mon ikke Zaptor boksen kører stabilt på dette tidspunkt. Har du evt. haft lignende dårlige erfaringer med boksen (jeg er selvfølgelig godt klar over, at kun de dårlige historier kommer frem i pressen)

 

 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu