recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Zaptor og iRule
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Zaptor og iRule

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Zaptor og iRule
    Sendt: 09-August-2013 kl. 13:25
Hej, er der mon nogen hvor det er lykkedes at styre en Zaptor (Motorola VIP1903 eller VIP1963) med iRule via en iTach IP2IR?
Jeg har efterhånden prøvet alle Motorola VIP devices i iRuleBuilder, og iLearn funktionen i iTach boksen giver i bedste fald random resultater når jeg skyder på den.
Jeg går ud fra at det er problemer med 56kHz signalet, men er jeg virkelig den første der oplever dette?

PS: Det ville være rart med diskrete ON/OFF koder i Zaptor boksen.

EDIT: Fjernet kommentar om at Roomie ikke virker.

Redigeret af renep - 10-August-2013 kl. 14:03
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 14:34
Kender intet til iRule, men tror at mange (jeg selv inkl.) simpelthen lader Zaptor står tændt 24x7 for at undgå problemet med on/off. Den almindelige Zaptor uden HD bruger mig bekendt lige meget strøm, uanset om den er tændt eller slukket. Det er forhåbentlig anderledes med PVR udgangen - ved ikke om det er den du har. (Det kræver blot at man genstarter den engang imellem, men det kan jo også gøres rimeligt hurtigt via menuen)
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 14:54
Ja, det er nok rigtigt med strømmen - det må jeg måle ved lejlighed. Jeg rejste bare flaget for at huske Stofa på, at det stadig er et ønske, da de - som jeg husker det - for et års tid siden ikke var helt afvisende for at det kunne komme med i en fremtidig update
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 08:35
Oprindeligt skrevet af renep renep skrev:

Hej, er der mon nogen hvor det er lykkedes at styre en Zaptor (Motorola VIP1903 eller VIP1963) med iRule via en iTach IP2IR?
Jeg har efterhånden prøvet alle Motorola VIP devices i iRuleBuilder, og iLearn funktionen i iTach boksen giver i bedste fald random resultater når jeg skyder på den.
Jeg går ud fra at det er problemer med 56kHz signalet, men er jeg virkelig den første der oplever dette?

PS: Det ville være rart med diskrete ON/OFF koder i Zaptor boksen.

Jeg er ubeskriveligt enig, i begge dele. Jeg har ikke brugt iTach, men andre fjernbetjeninger har drillet meget mht. at betjene Zaptor. 

Det er ikke kun Zaptor, det er mig et ubegribeligt mysterium at lige præcist producenter af TV-tunere, som er dét produkt flest mennesker bitcher over at skulle have en ekstra fjernbetjening til, er komplet uduelige til at indrette boksene til at arbejde sammen med universal-fjernbetjeninger, når nærmest alle andre har lært det (TV producenterne er dog først lige ved at lære hvad IP kontrol er). Dreambox er noget nær de eneste der er bare en lille smule installer-venlige. Bortset fra dem, så er der så godt som ingen der har diskrete ON/OFF koder, INGEN der har RS-232 styring (selv dem hvor der sidder en fysisk port har som regel ikke implementeret det), INGEN der tillader IP kontrol, meget få der har mulighed for kablet IR... Hvis producenter af TV og TV-tunere lavede en ordentlig IP styring, meget gerne med interaktivitet (dvs. TV guiden over på iPad'en), så ville iPad betjenings-apps blive MEGET mere anvendelige.

En OT bemærkning: Jeg har bemærket at mange benytter iRule, vel fordi det er det mest fleksible - men jeg har fået et godt øje til Roomie. Det er meget mere fastlåst mht. knap-placering og design, men det gør det også ekstremt nemt og hurtigt at sætte op - jeg vil argumentere for at det med produkter der har IP styring er nemmere end at sætte en Harmony op. Og så har de indbygget understøttelse for rigtigt mange apparater, modsat iRule der kun understøtter nogle få. Men Roomie's "killer app" (som jeg dog ikke har forsøgt at bruge i praksis endnu, da jeg ikke har en iTach ved hånden) er TV guiden, som bliver integreret sådan at du har TV guiden inde i app'en, og når du så trykker på et program så skifter app'en kanal. Jeg tænker at der sikkert er situationer hvor iRule's customization vil være en fordel og måske ligefrem nødvendig, men kan man arbejde med Roomie's fastlåste knap-moduler, så virker det altså meget mere gennemført og "slikket", efter min mening. Opsætningen kan, i hvert fald med IP styrede apparater, laves 100% på iPad'en, uden nogen opsætnings-software på en PC.

Bare et indspark - det skal siges at jeg som sagt ikke har prøvet det med en iTach endnu, og jeg har ikke prøvet at benytte det i praksis, blot testet hvordan IP styringen fungerer. Men dét fungerer godt synes jeg.

EDIT: Det virker iøvrigt også som om der er et meget større "apparat" bag Roomie app'en, dvs. de er hurtigere til at tilføje nye funktioner og understøttelse for nye apparater. iRule virker lidt mere som én mands fritids-app der har udviklet sig, og alene derfor har jeg mere tiltro til Roomie på længere sigt.


Redigeret af Otto J - 10-August-2013 kl. 08:37
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 10:22
jeg har haft nøjagtig samme oplevelse med Irule og en Motorola 1963 (waoo iptv)
Det endte med jeg fandt en Airties istedet og lærte Irule ip koderne.
Jeg prøvede det samme med Motorolaen men gav tilsidst op :-(
Såvidt jeg husker kan ikke engang Harmony styre den ...?
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

jeg har haft nøjagtig samme oplevelse med Irule og en Motorola 1963 (waoo iptv)
Det endte med jeg fandt en Airties istedet og lærte Irule ip koderne.
Jeg prøvede det samme med Motorolaen men gav tilsidst op :-(
Såvidt jeg husker kan ikke engang Harmony styre den ...?

Min Harmony One virker da fint på min "Zaptorboks"...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 11:07
Nu har jeg prøvet Roomie, og den er meget let at "gå til", og den virker bedre med min Yamaha 3020, da feedbacks er konfigureret out-of-the-box. Den kører også fint med iTach mod mit (ældre) Sony TV, men IKKE MOD ZAPTOR selvom de endda har profiler med "European VIP1963" som jeg vil mene at Stofa bruger. Jeg testede også alle deres andre Motorola profiler, men overhovedet ingen reaktion fra boksen - argghhh.
I øvrigt også fed integreret TV-guide i Roomie.
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

jeg har haft nøjagtig samme oplevelse med Irule og en Motorola 1963 (waoo iptv)
Det endte med jeg fandt en Airties istedet og lærte Irule ip koderne.
Jeg prøvede det samme med Motorolaen men gav tilsidst op :-(
Såvidt jeg husker kan ikke engang Harmony styre den ...?

Min Harmony One virker da fint på min "Zaptorboks"...
Du skal huske på at Waoo overfører nogle images (måske en Linux afart) på deres bokse hvor ir koder integreres, så selvom du kan vælge en Motorola 19xx i Harmony setup er det ikke sikkert det vil virke.
 
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

 

Min Harmony One virker da fint på min "Zaptorboks"...

Min hukommelse svigter mig, men der var noget med en del problemer også med Harmony fjernbetjeninger i starten. Jeg fik aldrig min 895 til at lade være med at skifte to kanaler ad gangen 3/4 af gangene. Jeg tror Logitech undervejs har fået løst problemerne, sådan at hvis du vælger 

Har du (Renep) prøvet at kopiere kommandoerne fra originalen? Det har jeg fået til at virke med Nevo, men ikke med Harmony (såvidt jeg husker).
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:


Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

 

Min Harmony One virker da fint på min "Zaptorboks"...


Min hukommelse svigter mig, men der var noget med en del problemer også med Harmony fjernbetjeninger i starten. Jeg fik aldrig min 895 til at lade være med at skifte to kanaler ad gangen 3/4 af gangene. Jeg tror Logitech undervejs har fået løst problemerne, sådan at hvis du vælger 

Har du (Renep) prøvet at kopiere kommandoerne fra originalen? Det har jeg fået til at virke med Nevo, men ikke med Harmony (såvidt jeg husker).

Hej Otto
Jeg havde egentlig opgivet at lære Zaptor koderne, når iTachs egen iLearn software kun producerede random koder, men sandelig: Med Roomies learn funktion, som stadig bruger iTach som læser, tyggede den koderne i sig som smør, og DE VIRKER!
Respekt for Roomie.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 16:39
Ja det var da en fjer mere i deres hat.
Til top
Jaypeg85 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-December-2013
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jaypeg85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2013 kl. 12:28
Jeg har haft moderat succes med de brugeruploadede irkoder der hedder Motorola VIP 1963 (Sweden). Dvs tallene virker, tænd/sluk, ok, menu, pause/play og lidt flere. Jeg har i øvrigt integreret tv-guiden i min irule med stofa web-tv, herfra kan man skifte kanal ved at vælge et program i tv-guiden og sige "Se kanalen på din SmartTV box". Det er med simpelt lavet ved brug af en drawer med en url-widget til iframen fra til tv-guiden (http://webtv.stofa.dk/includes/template/tvguide2.php). Hvis så bare stofa gjorde så man kunne starte forfra til tv-boksen fra siden, ville det være helt perfekt.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu