recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Zitech Media center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketZitech Media center

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kananaski Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 09-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Zitech Media center
    Sendt: 10-Januar-2008 kl. 15:29

Hejsa.

HJÆLP Jeg har problemer.

 jeg kom til at købe et mce. Men jeg er bestemt ikke skarp i denne "pc-verden"

Har købt en Zitech hFX mini MCE. Med:AMD Athlon 64 X2 Dual core 4000+ 2,10 GHz,prosessor,Integreret ATI Radeon X1250 skærmkort, 1x Hauppauge WinTV-PVR 500MCE Dual-Tuner, 1024 MB Ram x2, Microsoft Windows Vista Home Premium DK 32 bit,750 GB Harddisk.

(Håber at det ikke lyder helt tosset, skriver bare af fra produkt beskrivelsen..)

Jeg er superglad for maskinen, men har kæmpet med nogle problemer..Har læst flittigt her i forummet og kan se at det ikke unormale problemer, men jeg spørger alligevel til mine specifikke oplevelser..

Jeg er slet ikke tilfreds med liveTV oplevelsen. Det er grynet og gnidret, og så hakker det en smule...Kører med ny Philips 37PFL9632D Fladskærm,HDMI>HDMI. Har prøvet forskellige opløsninger 1920x1080 24/25/50Hz, 1280x720,1024x768 osv.

Jeg kan se at i fjernsynsmanualen, under" understøttet skærmopløsning" står der 1920x1080 60 Hz??, men den instilling kan jeg ikke finde i skærminstillinger eller Ati catalyst control......jeg kan streame film i super kvali , og afspille dvd-film så det er en fornøjelse..Min egen konklusion er med udelukkelses metoden, at der kun er Tuner-kortet at give skylden, da mit tv-signal fra den lokale antenneforening er tip-top når jeg ser tv uden om MCE..

 

Næste problem er at finde skærmen igen fra stand-by, det er den ikke glad for!!Den skriver ofte" skærmdriver R300 blev afsluttet" og så står den og skifter fra grøn til sort skærm, og nogle gange kommer der liv i den. Andre gange må jeg lukke helt ned.

Først kunne jeg heller ikke skifte væk fra kanalen med MCE og tilbage, så kunne skærmen ikke finde pcén eller omvendt..men jeg har fundet ud af at hvis jeg enten trykker på Windows-knappen eller media center knappen så kommer den..Jeg har et diNovo Edge tastatur, som fungerer til UG+

 

Så har jeg et irreterende sikkerheds vindue der popper op ved opstart og spørger om jeg har tillid til et "imon soundgraph" program.  Jeg har forståer at det er noget med den ene fjernbetjening at gøre,og med displayéd i MCE. Men jeg kan kun bruge Vista fjernbetjeningen. Når jeg prøver at bruge den anden, srriver den at imon programmet lukker ned..

Og så har jeg kæmpet med at få iMEDIAN programmet til at spille webradio, den viser masser af stationer men skriver at jeg skal trykke på play, hvilket ikke hjælper...Det går fint med at se liveTV(middelmådig kvalitet),læse nyheds aviser og se Vejret i hele verden??

 

Jeg kan heller ikke få lyd ud af Fjernsynet, det er kun mine højtalere der spiller. De er koblet til media centret gennen en forstærker med et phono>mini jack til Grøn line-out.. Jeg vil mene at skærmen skal  få lyden gennem HDMI kablet ,så jeg kan bruge den som center.Det er ikke noget surround, bare en ældre Rotel forstærker og to gulvhøjttalere.

 

Hvis der er gode råd, tager jeg imod med stor taknemlighed, jeg har prøvet alt hvad mine (manglende) evner rækker til. men er ved at være lidt desperat,min familie er også ved at være irreteret over at jeg sidder og kæmper med MCE og TV 90% af tiden

Jacob..

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2008 kl. 00:37
Jeg tror at du skal skrive til Zitech med dine problemer. Du er i den situation at du har BETALT for et færdibygget MediaCenter, og at du dermed har købt retten til professionel support, i modsætning til mange andre der selv samler og sparer penge på det. Men de må selv kæmpe sig frem til løsningerne. Du har efter min mening "forsikret" dig mod problemer. Du kan forøvrig troppe op i deres Allerød afdeling hvor de har teknikkere der står og hjælper deres kunder som kommer ind med deres udstyr. De tager naturligvis penge for det, hvis det er fordi du selv har "ødelagt" udstyret, men ellers er det gratis
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2008 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af Kananaski Kananaski skrev:

Min egen konklusion er med udelukkelses metoden, at der kun er Tuner-kortet at give skylden, da mit tv-signal fra den lokale antenneforening er tip-top når jeg ser tv uden om MCE..

Du må ikke samligne dit TV kort med TV tuneren i dit TV. Det er bestemt ikke samme kvalitet. PVR-500mce er nok et af de bedste kort, men det er bestemt ikke en god kvalitet. Det er bare bedre end så mange andre.

Hvis du skal have en bedre kvalitet, så er der kun een vej, og det er et digitalt TVkort.

Oprindeligt skrevet af Kananaski Kananaski skrev:

Næste problem er at finde skærmen igen fra stand-by, det er den ikke glad for!!Den skriver ofte" skærmdriver R300 blev afsluttet" og så står den og skifter fra grøn til sort skærm, og nogle gange kommer der liv i den. Andre gange må jeg lukke helt ned.

Tjek skærmdriveren (ATI Catalyst). Tjek om der evt. er en nyere version.
Problemet kan også ligge i evt. pauseskærm/slukke skærmen. Det kommer lidt an på, hvordan og hvor ledes du sætter den i standby (som enten hedder dvale eller slumre i Vista).

Oprindeligt skrevet af Kananaski Kananaski skrev:

Så har jeg et irreterende sikkerheds vindue der popper op ved opstart og spørger om jeg har tillid til et "imon soundgraph" program.  Jeg har forståer at det er noget med den ene fjernbetjening at gøre,og med displayéd i MCE. Men jeg kan kun bruge Vista fjernbetjeningen. Når jeg prøver at bruge den anden, srriver den at imon programmet lukker ned..

Noget tyder på, at programmet ikke helt er Vista kompatibel. Tjek imon´s hjemmeside for opdateret drivere.

Oprindeligt skrevet af Kananaski Kananaski skrev:

Og så har jeg kæmpet med at få iMEDIAN programmet til at spille webradio, den viser masser af stationer men skriver at jeg skal trykke på play, hvilket ikke hjælper...Det går fint med at se liveTV(middelmådig kvalitet),læse nyheds aviser og se Vejret i hele verden??

Igen er det her producenten af programmet du må henvende dig til. Det tyder på du køre nogle programmer som enten ikke er opdateret til Vista eller slet ikke virker på Vista.

Oprindeligt skrevet af Kananaski Kananaski skrev:

Jeg kan heller ikke få lyd ud af Fjernsynet, det er kun mine højtalere der spiller. De er koblet til media centret gennen en forstærker med et phono>mini jack til Grøn line-out.. Jeg vil mene at skærmen skal  få lyden gennem HDMI kablet ,så jeg kan bruge den som center.Det er ikke noget surround, bare en ældre Rotel forstærker og to gulvhøjttalere.

Det er derimod et konkret problem.
Det kabel du har mellem Media Centeret og din forstærker, det er analog lydudgang. Men du vil også samtidig køre digitalt via HDMI. Det er mig bekendt ikke muligt, medmindre du roder dig ud i noget ffdshow, som eftersigende skulle kunne splitte det op. hvordan du gør det tør jeg ikke sige, for da jeg prøvede i sin tid, der endte jeg med at droppe det.

Det er altid irreterende med de problemer du har. Men hvis jeg skal komme med et vigtigt råd, så er det at løse eet problem ad gangen. Rigtig mange går kolde på flere problemer på een gang, og ender med helt at opgive, selvom mange af problemerne måske kunne være løst med lidt tålmodighed.

 

Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2008 kl. 23:10
Jeg har brugt 5-10 timer på at få en vens Zitech maskine sat op (nogenlunde samme specifikationer som dig) og det lykkedes ikke. Han havde et par af de samme problemer - specielt det med dårlig billede når man ser TV. Det var umuligt at rette op på så han afleverede det tilbage til Zitech...

Jeg fik dog lyd ud af fjernsynet - maskinen var ikke sat op til at køre lyd ud af  HDMI stikket som default - det skal bare ændres så kommer lyden til dit fjernsyn. Kandersen har dog ret i at det er temmeligt besværligt at få lyd ud begge veje...
Til top
dkmusic Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Februar-2007
Status: Offline
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2008 kl. 22:20
Det fjernsyn du har indeholder en række billed forbedrings "Programmer" som hele tiden optimerer billedet når du kører et analogt antennesignal ind i det. Når du derimod kører via HDMI bliver der ikke ændret noget som helst på det signal der kommer ind i fjernsynet. Det kort som sidder i mediacentret har garanteret ingen billedforbedrings "Programmer". Hvis du vil have et bedre billed skal du enten have en digial tuner ind, eller også skal du fortsat køre antennesignalet direkte til fjernsynet. Jeg kan ikke huske om billedforbedring i fjernsynet er aktivt ved scart tilslutning, hvis det er det er dette også en mulighed. Jeg har et Philips 37PF9731D fjernsyn, og der var lyddelen defekt på HDMI indgangene, det blev sendt til rep. og siden har det virket fint.
Til top
Kananaski Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 09-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2008 kl. 14:11

Hejsa.

 

Tak for jeres svar, har fået løst nogle af mine problemer..

LiveTV problemet: Mødte en antenne mand ude på vejen, han gav mig en lille tingest til at dæmpe signalet med,en lille firkantet dims med en justerings skrue så kan du dæmpe signalet med 0-20 Hz,den sidder for enden af kablet og i TV ind... Det er blevet betydeligt bedre

Web radio Problemet med iMEDIAN : Det kan jeg sku ikke få til at virke, men jeg har fundet ud af at lægge webradio stationer ind i Windows media center, og det er faktisk federe,bortset fra at man skal lægge stationerne ind manuelt...

Standby og iMON problemerne: Ringede til Zitech, de mener også at det er driver problemer..De sendte mig en RMA(en seddel så jeg kan sende maskinen over til dem uden udgifter for mig)Så de får den sendt over og vil kigge den igennem. fra A-Z.

Lyd problemet: Jeg fandt en løsning ved at køre lyden fra MC>TV med HDMI og videre fraTV  audio aut>  forstærker. Men det gav nogle problemer med lydstyrken mellem fjernsyn og  gulvhøjtalerne så jeg droppede det igen, men det kan lade sig gøre!!

 

Jeg tror at jeg skal have anskaffet nye højtalere, hvad anbefaler I ?

Hvis man vælger surround, er det så noget med 4 små højtalere og en sub? kan man bruge Tv højtaleren som center eller SKAL man ha en højttalerbjælke under ? Kører det hele sammen så man skruer op og ned samme sted.Hvordan slutter man det til, er det med mini-jack stik direkte ind i MCE, eller skal der forstærker til? ( jeg er sku ikke så klog på det her) Er det digitallyd eller? Det kan være at der er en som  kan skære det ud i pap for mig!!!

Hvad skal man vælge hvis det også skal kunne spille op til fest??

 

Mvh.

Jacob

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2008 kl. 15:57

Hvis dit TV har ingang for Center ind (mit gamle Philips har) så kan du godt, men jeg fandt at at en god Center højtaler er bedre.

Hvis du skal have en anlæg der også skal kunne spille til fest, kommer du næppe uden om en separat Reciever med en god forstærker, samt 4 gode satteliter, en god Center højtaler og en god Subwoofer. Med det setup kører du lyden fra dit MCE ud via enten minijack/phono eller Coax Digial eller lysleder Digital (benævnes SPDIF). Det afhænger fuldstændig af hvad dit lydkort har af udgange og hvad din reciever har af indgange. Den digitale (SPDIF) løsning er bedst. Sørg for at revieveren mindst kan dekode følgende formater DTS, Dolby Digital 5.1, Windows Media Audio (WMA).  I dette setup styrer du lydstyrke og lydindstillinger via din reciever. Man kan også fører kanalerner over hver for sig via 6 ledninger, som regel 3 minijack. Så dekodes lyden af dit MCE og lydstyrke styres af din reciever, men de er en knap så god løsning. Overførslen sker analogt og der kan opstå støj

En sidste  løsning er aktive (egen forstærker) højtalere der kobles direkte til dit lydkort. Så skruer du op og ned direkte på Højtalernes styre box (enten separat eller indbygget i subwooferen) men det er en forholdsvis dårlig løsning, medmindre du køber et rigig godt sæt højtalere. Det kræver også at alt bliver afviklet på MCE, hvorimod det forrige setup hvor du kan  høre radio og se TV uden at skulle tænde MCE

Men som sagt: Til fest kræves der en go reciever med gode højtalere.

Jeg har bedst erfaring med HIFI klubben, hvis du skal rådgives om lyd. Den lokale Fona/Merlin/EL-gigant vil sælge dig det de tjener bedst på, ikke det der passer bedst til dine behov.  



Redigeret af MCenterFreak - 13-Januar-2008 kl. 15:58
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
perf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-November-2005
Status: Offline
Point: 327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2008 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af Kananaski Kananaski skrev:

Hejsa.

 

Web radio Problemet med iMEDIAN : Det kan jeg sku ikke få til at virke, men jeg har fundet ud af at lægge webradio stationer ind i Windows media center, og det er faktisk federe,bortset fra at man skal lægge stationerne ind manuelt...

Mvh.

Jacob

 

hej, hvordan søren kan man lægge webradiostationer, jeg forstår det som internetstationer, ind i windows mediecenter ? 

Det savner jeg meget.

 

mvh

 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu