recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Zone 2 Analog hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Zone 2 Analog hjælp

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bungoo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bungoo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Zone 2 Analog hjælp
    Sendt: 16-Januar-2016 kl. 12:39
Hey.
Håber der en der kan hjælpe, er kørt helt fast .
Min forstærker Yamaha Rx-a1030 har jeg stående i stuen hvor den kører zone 1.
Jeg har et Samsung 40" 5 serie i køkken samt et par indbygnings højtaler som er sat til zone 2 og kan nemt få lyd ud af dem når jeg kører spotify.
Men mit problem er at få tv lyd ud af de indbygnings højtaler, da mit fjernsyn kun har optisk ud og min forstærker kun har analog ind på zone 2, hvad gør jeg så ? jeg har prøvet med en D/a converter fra optisk tv til input converter og output analog til forstærker (er i tvivl om jeg skulle have haft Analog til digital) eller om det heller ikke vil hjælpe mig videre.

ps har prøvet med høretelfon udgangen på tvet og der gik lyden igennem, men når stikket er sat i så kan den ikke spille lyd ud af tvet og kan ikke slå det til. Men kun lyd igennem loft højtaler, fjernsynet er hængt op med slim beslag så vil heller ikke pille det ned hvergang jeg skal trække stik ud og i.

Håber der sidder en der kan besvare mit spørgsmål.
Spørg lige hvis jeg har glemt og skrive noget omkring det her
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 12:53
Det er en DAC og ikke en ADC du skal bruge, så det er ikke der fejlen ligger. 

Kommer der lys ud af dit tv og ind i din DAC?

Sender dit tv lyd ud i et format din DAC kan lave til Analog lyd?

Hvad er det for et tv og hvad er det for en DAC?
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
Bungoo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bungoo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 12:58
Der kommer lys ud af tvet og fint igennem optisk hele vejen og ind i dac.
Dac er en KONIG Electronic  og tv hedder

UE-40J5515XXE

Til top
Bungoo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bungoo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 13:00
http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-av/tv/full-hd/UE40J5515AKXXE

aner ikke lige hvad jeg skal kigge efter her for at se om den kan spille sammen med den dac
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 13:05
Hvis din 1030 ikke kan digital på zone 2 ( er du sikker på det?) så bliver det:
 
TV > Optisk (toslink) > D/A Converter  > 1030.

De fleste D/A convertere kan ikke dekode dolby og dts så du skal huske at stille dit TV til stereo ud.
Til top
Bungoo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bungoo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 13:09
ved mit tv står til dts eller dolby, så det måske en fejl. jeg ved ikke med 100% sikkerhed at den ikke er digital på zone 2 men antog faktisk bare da jeg kunne afspille tv køkken på zone1 i stuen men kunne ikke spille tv køkken zone2 
Til top
Bungoo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bungoo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 13:13
Kan sætte den på PCM lydformat hvad det så end betyder. Er virkelig på udebane her kan jeg se :P 
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af Bungoo Bungoo skrev:

Kan sætte den på PCM lydformat hvad det så end betyder. Er virkelig på udebane her kan jeg se :P 

Prøv det. Så skulle D/A converteren gerne virke og så burde du kunne få lyd igennem hvis du sætter D/A converteren til samme indgang på 1030, som da du prøvede med TV-hovedtelefon-udgangen.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 13:21
Zone B output -> HDMI. Mon ikke der kan hives digital lyd ud så.

http://dk.yamaha.com/da/products/audio-visual/av-receivers-amps/rx-a1030_g/?mode=model
Til top
Bungoo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bungoo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 13:24
Nu spiller det bare perfekt. Så simpel men har bare ikke kunne regne den ud.  takker og bukker for hjælpen. det har reddet min lørdag :D:D
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 13:26
Thumbs Up
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu