recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Zuppes stue/Atmos i kælderen.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Zuppes stue/Atmos i kælderen.

 Besvar Besvar Side  <1 89101112 13>
Forfatter
Besked
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2016 kl. 15:16
OK, giver selvfølgelig mening - jeg tænker bare, at forstærkerne indeni en sub er jo bygget til det, hvorimod alm. forstærkere ikke er, så derfor min bekymring Wink
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2016 kl. 21:37
Hvis du googler plate amp, kan du se at der ikke er noget specielt ved dem, der skulle gøre dem mere modstandsdygtig over for rystelser. Jeg kan hvert fald ikke få øje på det Smile

Redigeret af Zuppe - 14-September-2016 kl. 21:37
Til top
whazz Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2014
Sted: Aalbor, Danmark
Status: Offline
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2016 kl. 23:32
Jeg kender en PA mand - hans PA forstærkere står altid lige bag den ene bundkasse, på intet mindre end 2 18" - de har klaret det i 10 år nu ;-)

Fint setup!
Der må være smæk på :P
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2016 kl. 08:52
Oprindeligt skrevet af whazz whazz skrev:

Jeg kender en PA mand - hans PA forstærkere står altid lige bag den ene bundkasse, på intet mindre end 2 18" - de har klaret det i 10 år nu ;-) 

Fint setup!
Der må være smæk på :P

PA udstyr er vel også bygget til et liv på landevejen. Så de burde kunne holde til en del.

Tak whazz,
Der er fint smæk på når der bliver skruet op Embarrassed


Redigeret af Zuppe - 15-September-2016 kl. 08:52
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2017 kl. 22:57
Må vi se det færdige resultat af dit hårde arbejde i kælderenBig smile
Ning
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2017 kl. 05:21
Der er ikke sket så meget dernede siden de sidste billeder. Rummet bliver lige nu brugt som opmagasinering dog kan der stadig ses film 😊 Så jeg mangler stadig at færdig gøre lister og kalibrere færdigt. Jo der er da kommet en 15" earthquake supernova til, der lige nu står under mit bord foran sofaen. Planen er at den skal ned til bagvæggen at stå.

Jeg har dog gået med tanken om at lave 3 midbas kasser der hedder cubo kick i 12" til at stiller over eller under mine lcr. Men det kræver lige lidt mere udstyr 😍😎
Til top
Madhouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madhouse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 11:38
Det ser lækkert ud, fedt at alt er gemt væk, men hvad har du beklædt væggene med, er det 'bare' stof på rammer eller hvordan har du lavet det, det ser mega fedt ud.  Thumbs Up 
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af Madhouse Madhouse skrev:

Det ser lækkert ud, fedt at alt er gemt væk, men hvad har du beklædt væggene med, er det 'bare' stof på rammer eller hvordan har du lavet det, det ser mega fedt ud.  Thumbs Up 


Takker, det er deco-molton der er sat på væggene. Det er ikke lavet som rammer, så det er ikke helt så nemt at komme til og lave noget om inde bagved.
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 14:55
Super fedt projekt. Regner med at skulle ud i noget lignende snart. Har et kælderrum på cirka samme størrelse. Jeg har dog ikke mange færdigheder af den håndværksmæssige slags, så skal betale mig fra det meste...

Er det fuldt rum-i-rum løsning du har lavet? Er alt afkoblet?

Har du nogle bekymringer mht fugt i kælderen?

Har du noget ac eller hvac af en art? Flere timers film med varme enheder og ditto kroppe kan erfaringsmæssigt gøre at luften føles lidt tung i det.

Redigeret af MaXer - 14-Oktober-2017 kl. 14:56
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Super fedt projekt. Regner med at skulle ud i noget lignende snart. Har et kælderrum på cirka samme størrelse. Jeg har dog ikke mange færdigheder af den håndværksmæssige slags, så skal betale mig fra det meste...

Er det fuldt rum-i-rum løsning du har lavet? Er alt afkoblet?

Har du nogle bekymringer mht fugt i kælderen?

Har du noget ac eller hvac af en art? Flere timers film med varme enheder og ditto kroppe kan erfaringsmæssigt gøre at luften føles lidt tung i det.


Det er desværre ikke helt rum i rummet, havde ikke mulighed for at få hævet gulvet, da det vil gøre lofthøjden alt for lav. Men vægge og loft er en kasse der ikke rører nogle steder. Jeg nåede desværre ikke at få brugt rummet inden opbygningen, så kan ikke sige om det har givet noget, eller hvor meget det har hjulpet på dæmpningen.

Nej jeg har ingen bekymringer mht. fugt. Først fjernede jeg alt puds, for detefter at lave en forsatsvæg. først 20 mm luft så flamingo og så letbeton. Det er en fremgangsmåde jeg bruger i hele vores kælder. Jeg skal så have lavet noget udluftning i soklen, så der kan komme et luftskifte.

Ingen ac eller noget pt.
Til top
Madhouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madhouse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af Zuppe Zuppe skrev:

Oprindeligt skrevet af Madhouse Madhouse skrev:

Det ser lækkert ud, fedt at alt er gemt væk, men hvad har du beklædt væggene med, er det 'bare' stof på rammer eller hvordan har du lavet det, det ser mega fedt ud.  Thumbs Up 


Takker, det er deco-molton der er sat på væggene. Det er ikke lavet som rammer, så det er ikke helt så nemt at komme til og lave noget om inde bagved.

ahh.. ok, fedt ser det ud, jeg har tænkt mig at lave noget i samme stil, når jeg engang får mig taget sammen. :)


Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 16:18
Det er bare om at komme i gang :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 89101112 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu