recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee kanalændringer 2. februar 2010
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYouSee kanalændringer 2. februar 2010

 Besvar Besvar Side  <12345 9>
Forfatter
Besked
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 10:56
Ja det ser ud til, at YouSee er ved at få styr på tingene ihvertfald her i hovedstadsområdet.
 
3Puls er nu krypteret i favoritudgaven på 506 MHz og fortsat ukrypteret i fuldpakkeudgaven på 714 MHz. Så som annonceret skal mellempakke-kunderne nu til at betale for at se den.
 
Der er ryddet op omkring Canal 9, som har været sendt i 3 udgaver. Nu findes den i to udgaver: En krypteret favorit-version på 506 MHz og en ukrypteret version på 626 MHz. Den ukrypterede version ligger i mellempakkens frekvensområde, så som det vist også er nævnt tidligere, så er det et godt spørgsmål hvem favorit-versionen egentlig er tiltænkt. Mit eneste bud er, at man planlægger at tilbyde udvalgte favorit-kanaler til kunder med grundpakken. 506 MHz er ihvertfald i grundpakkens frekvensområde.
 
Eurosport 2 er kommet til som ukrypteret fuldpakke-version på 786 MHz. Den har ligget her i en uges tid, men er først nu blevet navngivet så den kan findes ved kanalsøgning.
 
De nye HD-kanaler ligger, hvor de har ligget i en lille uges tid, men er formentlig nu tilgængelige på Samsung-boksen og ved søgning på tv med DVB-C tuner. Kan dog ikke checke dette, da jeg ikke er hjemme.
 
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

... 
Der er ryddet op omkring Canal 9, som har været sendt i 3 udgaver. Nu findes den i to udgaver: En krypteret favorit-version på 506 MHz og en ukrypteret version på 626 MHz. Den ukrypterede version ligger i mellempakkens frekvensområde, så som det vist også er nævnt tidligere, så er det et godt spørgsmål hvem favorit-versionen egentlig er tiltænkt. Mit eneste bud er, at man planlægger at tilbyde udvalgte favorit-kanaler til kunder med grundpakken. 506 MHz er ihvertfald i grundpakkens frekvensområde.  ...

YouSee skriver følgende om Canal 9 i en nyhedsmeddelelse 20/01 2010:
2. februar lanceres CANAL9 også i Favoritpakken

Med Favorit får du adgang til flere end 50 digitale og HD-kanaler. Og fra 2. februar er CANAL9 også en af favoritkanalerne. Med Favorit sammensætter du din egen tv-pakke med mindst fire favoritkanaler til 12 kr. stykket. Favoritpakken kan tilkøbes med YouSee Plus og YouSee Kort.

CANAL9 vil i Favoritpakken ligge på kanalplads 118 og fremføres i QAM 6.

Flere muligheder

Kunder med YouSee’s regionsudbud har fortsat adgang til en digital version af CANAL9 fra Mellempakken og forudsætter en fladskærm med indbygget DVB-C modtager eller YouSee Plus.

Agentkunder (der sammensætter egne tv-pakker) har også mulighed for at købe en analog version af CANAL9 til en pris på 23,95 kr. ekskl. moms og KODA og Copydan pr. måneden pr. tilslutning/medlem.

Fortæller det dig noget om planerne?







Redigeret af Vilhelm - 02-Februar-2010 kl. 11:25
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Fortæller det dig noget om planerne?
Jeg bliver egentlig ikke meget klogere af pressemeddelelsen. Så længe adgangen til Favorit-pakken forudsætter, at man mindst har mellempakken, så synes jeg ikke det giver mening at have Canal 9 som favoritkanal, når den allerede indgår i mellempakken.
 
 
 
 
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Fortæller det dig noget om planerne?
Jeg bliver egentlig ikke meget klogere af pressemeddelelsen. Så længe adgangen til Favorit-pakken forudsætter, at man mindst har mellempakken, så synes jeg ikke det giver mening at have Canal 9 som favoritkanal, når den allerede indgår i mellempakken.


Jeg tror det operative ord er "agentkunder", hvad det så end er (de nævner folk med mellempakken som en særskilt gruppe). Måske er det lokale antenneforeninger med tilpasset kanaludbud.

Anyways, man skal være meget glad for superliga fodbold hvis man vil betale 30 kr/måned for Canal 9.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Online
Point: 8557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 12:17
Er der ikke antenneforeninger der IKKE har det fulde kanaludbud i pakkerne?
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 12:25
Jeg tror i har ret i, at det kan have noget med lokale antenenforeninger at gøre. Der er sikkert mange mærkeligt forhold, der skal tages hensyn til Smile
Går man ind på YouSee's hjemmeside optræder Canal 9 da heller ikke blandt favoritkanalerne, så vidt jeg kan se.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
karkov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 469
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 13:09
jeg har nu fået adgang til eu1HD
men finder stadig ikke noget på 458Mhz her i roskilde hvor bl.a. eu2HD skulle være
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 13:15
Agentkunder er antenneforeninger uden regional aftale med YouSee. (De køber individuelt tilpassede programpakker fra YouSee).

For nogen tid siden havde vi en tråd, hvor trådstarter skulle have hjælp til at modtage digitale kanaler fra YouSee via Trædballe-Uhrhøj Antenneforening.

Det viste sig at denne antenneforening kun tilbød Favoritpakken fra YouSee, mens hovedudbuddet af tv-kanaler var fra det jordbaserede digitale net.

Det må være for sådanne foreninger at f.eks. Canal 9 i Favoritpakken er beregnet.


Redigeret af Vilhelm - 02-Februar-2010 kl. 13:30
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Status: Offline
Point: 625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 16:52
For esp2hd ind, dog med sort skærm gennem YS boksen i Brøndby, EspHd kører fint.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 17:26
Efter tilføjelse af de nye kanaler til min favoritliste, mangler TV Guide stort set alt information om kommende programmer, og hvis jeg zapper med kanal op/ned, tager den også kanaler med som ikke er i min favoritliste....Confused
Til top
karkov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 469
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 19:24
så er der i Roskilde også kommet liv i eu2HD (458Mhz)
Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Status: Offline
Point: 625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 21:09
Og også i Brøndby, ca ved 2040 tiden gik den den igennem her
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu