Print side | Luk vindue

YouSee kanalændringer 2. februar 2010

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=75069
Udskrevet den: 19-Maj-2024 kl. 12:17


Emne: YouSee kanalændringer 2. februar 2010
Skrevet af: Vilhelm
Emne: YouSee kanalændringer 2. februar 2010
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 12:53

YouSee gennemfører tirsdag den 2. februar en række ændringer i det digitale kanaludbud. Det er ikke meddelt noget præcist tidspunkt for kanalændringerne.

Man kan læse om omlægningerne i denne meddelelse: http://yousee.dk/Nyheder/Nyhedsarkiv/2010/Digitale_kanalaendringer_den_2_februar.aspx - - Digitale kanalændringer den 2. februar og
http://yousee.dk/ - YouSee's hjemmeside som i dag har fået et helt nyt udseende.

Hvis man har digital modtagerboks fra YouSee, finder boksen selv de nye kanaler, man har adgang til. Hvis man benytter en favoritliste, skal man tilføje kanalerne til favoritlisten eller deaktivere/slette den.

Hvis man bruger tuneren i et tv med indbygget DVB-C tuner, skal man lave en kanalsøgning for at finde de nye kanaler og de kanaler som er flyttet. Til kanalsøgningen skal man bruge et netværksnummer, som man finder her. http://yousee.dk/netnummer - Netværksnummer .

Oversigt over kanalændringerne 2. februar 2010

De ændringer der gennemføres, er ifølge YouSee disse. Tallet i parentes angiver kanalplads. Jeg supplerer med mine egne anmærkninger og bringer oversigter over HD-kanalernes placering.

Ny kanal i Fuldpakken:

Eurosport2 (41) er ny standardkanal i Fuldpakken. Den sendes kun digitalt. Kræver ikke YouSee Kort.

Nye HD-bonuskanaler som er frit tilgængelige med YouSee Kort:

TV3+ HD (10) HD-bonuskanal som kræver Mellempakken eller Fuldpakken.

Eurosport HD (40) HD-bonuskanal som kræver Fuldpakken.

Eurosport 2 HD (42) HD-bonuskanal som kræver Fuldpakken.

HD-pakken udvides med

Silver HD (169) Ny filmkanal. Kan også tilkøbes som Favorit.

Ændringer i TV1000-pakken

TV1001 udgår.

TV1000 Drama (101) er ny i TV1000-pakken

TV1000 HD (106) er ny i TV1000-pakken.

Nye kanaler der fremover kan vælges som Favorit

Canal9 (118)  Indgår fortsat i Mellempakken (kun digitalt). Som Favorit er den beregnet på kunder der ikke er omfattet af regionalaftale.

TV3 Puls (122)  Indgår fortsat i Fuldpakken, men kan vælges som Favorit af Mellempakkens abonnenter.

24 Nordjyske (124)

TV2 Film (163)  Indgår fortsat i Fuldpakken, men kan vælges som Favorit af Mellempakkens abonnenter.

Silver HD (169)  Indgår også i HD-pakken.

Mine anmærkninger om HD-pakken og Favorit-pakken

Eurosport 2 HD (42) vil ifølge YouSee's pakkeoversigt også indgå i HD-pakken og således bliver tilgængelig for Mellempakkens abonnenter. Den kan ligeledes vælges som Favorit.

Eurosport HD, der allerede indgår i HD-pakken, bliver tilgængelig for Mellempakkens abonnenter med HD-pakken, hvilket hidtil ikke har været tilfældet. Den kan også vælges som Favorit.

TV3+ HD Rettelse 3.2.10: Blev vist i oversigten over Favoritter, men uvist hvorfor. Den er nu fjernet som Favorit.

I det følgende forsøger jeg at give nogle oversigter over HD-kanaler

DR HD kan som den eneste HD-kanal modtages uden YouSee Kort

Oversigt over HD-bonuskanaler

    HD-bonuskanaler kræver YouSee Kort og stiller mindstekrav til abonnement, men de kræver ikke særskilt bestilling. Der er 3 nye HD-bonuskanaler pr. 2. febr. 2010


    Mindstekrav til abonnementet

    Bemærkninger

    Kanal 5 HD

    Mellempakken


    TV3+ HD

    Mellempakken


    Eurosport HD

    Fuldpakken

    Mellempakkeabonnenter kan vælge den i Favoritpakken eller få den med HD-pakken.

    Eurosport 2 HD

    Fuldpakken

    Mellempakkeabonnenter kan vælge den i Favoritpakken eller få den med HD-pakken.

    TV2 Film HD

    Fuldpakken

    Mellempakkeabonnenter kan vælge den i Favoritpakken eller få den med HD-pakken.

    TV2 Sport HD

    Fuldpakken



HD-kanaler i Favorit-pakken, HD-pakken, Canal+-pakker og TV1000-pakken

HD-pakken og Favorit-pakken kræver fortsat abonnement på Mellem- eller Fuldpakken. Mange kan med fordel vælge HD-kanaler til en Favorit-pakke i stedet for at købe HD-pakken, for der er et sammenfald i kanaludbuddet.

Der er 2 HD-kanaler i Canal+-pakker og én HD-kanal i pakken TV1000. Disse pakker kan også fås af Grundpakkens abonnenter.




Tv-pakke

Bemærkninger

Favorit-pakken

HD-pakken

Andre
pakker

Favorit- og HD-pakken kræver Mellem- eller Fuldpakken

Canal+-pakkerne og TV1000 kræver blot Grundpakken

Animal Planet HD



BBC HD



Discovery HD Showcase



Canal+ Film HD



Findes i pakkerne Canal+ Film og Canal+ Total

Canal+ Sport HD



Findes i pakkerne Canal+ Sport og Canal+ Total

Eurosport HD


HD-bonuskanal for Fuldpakkens kunder med YouSee Kort

Eurosport 2 HD


HD-bonuskanal for Fuldpakkens kunder med YouSee Kort

MTV HD



Nat Geo Channel HD



Nat Geo Wild HD



Silver HD



TV2 Film HD


HD-bonuskanal for Fuldpakkens kunder med YouSee Kort





Rettelse 3.2.10: TV3+ HD fjernet af YouSee over Favoritter. Der var også uvist hvorfor den optrådte som sådan. Formentlig en fejl.

T V1000 HD



Findes i pakken TV1000



-------------
Venlig hilsen, Vilhelm



Svar:
Skrevet af: SandSand
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 16:51
Godt arbejde! Når nu yousee ikke kan lave det overskueligt er det godt du kan ;)


Skrevet af: Casper
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 17:12
Ja, godt lavet! Glæder mig især til at se SAS-bold i HD, udover det som sendes på TV2 sport HD..


Skrevet af: Lars Bjerg
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 17:29
Kanon arbejde, super ærgerligt at Formel 1 på Puls nu bliver rykket over i favorit pakken fra fuldpakken. 


Skrevet af: kristian.n
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 17:43
Kanalen kan stadig ses med Fuld pakken..
Nu kan dem med mellem pakken også købe sig adgang til kanalen Smile


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af Lars Bjerg Lars Bjerg skrev:

Kanon arbejde, super ærgerligt at Formel 1 på Puls nu bliver rykket over i favorit pakken fra fuldpakken. 

Efter det foreliggende bliver TV3 Puls i Fuldpakken, men kan ifølge nyhedsbrevet vælges som Favorit (kanalplads 122) - til glæde for folk med Mellempakken.




-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: Lars Bjerg
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 17:45
Fint, så er jeg glad igen.Smile


Skrevet af: minusop
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 17:47
cool - og så nye HD kanaler, når man "Kun" har fuldpakken. Nice! Smile

-------------
Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!



Skrevet af: Casper
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 17:48
Lars Bjerg og Vilhelm: Vil det sige at man skal ud og betale ekstra, for at kunne se TV3 Puls, når man har fuldpakken?? Altså at købe den sammen med mindst 3 andre kanaler i Favorit??


Skrevet af: kristian.n
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 17:52
Nej kanalen er en del af Fuld pakken som det heltiden har været.
Der skal ikke betales mere... De har bare givet folk med mellem pakken muligheden for at se kanalen uden at skal købe hele fuldpakken for at få kanalen.


Skrevet af: Casper
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 17:53
Ja okay, kunne heller ikke forstå hvis Puls udgik.. Især min far ville ikke blive glad (han er stor tilhænger af motorsport, og ser gerne F1 tidligt om morgen på Puls, når det bliver sendt)..


Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 22:48
Da jeg læste nyheden om at yousee kom med nye HD kanaler var min første tanke: "Fedt, så kan det være at HD-pakken er værd at investere i", anden tanke: "eller måske ikke, for de sætter jo nok bare prisen op til 100kr om måneden".
Indtil jeg læste at de 3 HD kanaler blev gratis, sålænge man har Yousee Plus. Se det var en positiv overraskelse. Superfedt lavet af Yousee.
Jeg har nok ikke fulgt så meget med, men jeg var slet ikke forberedt på TV3+ HD allerede.


Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 00:13
Jeg ved ikke helt om det er lidt offtopic, hvis det er, sorry.

Men jeg bestilte jo HD pakken der i efteråret, hvor det var gratis året ud. Nu kan jeg se, at de tager penge for HD pakken i januar regningen (hvilket jo som sådan er helt fint), men her til februar regningen har de så kreditteret den igen - er det fordi de nu kører "samme" tilbud, bare frem til 1. juni ?

Har I oplevet det samme ?


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 07:24
Er jeg den eneste der ikke har fået de nye kanaler? Hverken på boksen eller på cammodul i tvOuch

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: atdjei
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 07:42
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Er jeg den eneste der ikke har fået de nye kanaler? Hverken på boksen eller på cammodul i tvOuch


Hej Flemming

Jeg har fået de nye kanaler her i Lyngby net 150

Hilsen Jimmi


Skrevet af: HeideMeister
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 07:56
Bliver fantastisk at se super bowl i HD - nu må vi bare håbe på at det også bliver med surround LOL


Skrevet af: alias
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 08:48
Har også fået de nye kanaler. Jeg har dog ikke adgang til at se eurosport hd, hvilket jeg ellers burde med fuldpakken. Jeg kan tilgengæld se tv1000 hd, silver hd, hvilket jeg ikke burde men det holder nok heller ikke længe. Er der andre som ikke kan se eurosport hd.


Skrevet af: mjohansen
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 08:53
Ja jeg har samme problem, jeg kan ikke se  EuroSport 1 og 2 i hd

-------------
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K


Skrevet af: duppe
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 09:02
Har lige snakket med yousee supporten - de er først færdige med at lave ændringerne torsdag d. 4/2 kl 19.00, og de flytter rundt på dem i mellemtiden - så vent hellere med at lave en fuld scanning. Jeg skal til at sortere alle kanalerne tilbage igen, suk


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 09:54
Forstår ikke det med 3 puls... Jeg har mellempakke, men vil jeg så nu alligevel kunne se denne kanal? Eller skal man købe sig adgang specifikt til den?

Og det samme med TV2 film? Du siger de kan vælges som favorit, men det er vel ved at betale ekstra ikke?


Skrevet af: kristian.n
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 10:00
Jo med Mellem pakken kan du se TV3 Puls og TV2 Film SD og HD men det skal der betales extra for.


Skrevet af: karkov
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 10:27
har samme problem mht til eurosport hd, på euro1HD for jeg besked på at jeg ikke har adgang til kanalen, på euro2HD har jeg bare sort skærm. mit tv i soveværelset kan heller ikke finde nogle kanaler på 458 Mhz hvor blandt andet eu2hd burde være. så nej jeg tror ikke de er helt klar i nu.


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 10:29
Tænkte nok der skulle betales ekstra...gider jeg ikke Smile


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Forstår ikke det med 3 puls... Jeg har mellempakke, men vil jeg så nu alligevel kunne se denne kanal? Eller skal man købe sig adgang specifikt til den?
Og det samme med TV2 film? Du siger de kan vælges som favorit, men det er vel ved at betale ekstra ikke?


De fleste tv-kanaler i Fuldpakken kan fås af Mellempakkens abonnenter, hvis de tegner abonnement på Favorit-pakken. Der kræves YouSee Kort.  Af Fuldpakkens kanaler er det vistnok kun TV2 Sport og CNBC der ikke kan vælges som Favorit. HD-bonuskanalen TV2 Sport HD kan heller ikke vælges som Favorit.

Favoritpakken sammensætter man selv ud fra 60 valgmuligheder, heraf op til 11 HD-kanaler. Der betales 12 kr./måned pr. kanal. Man kan vælge så mange man vil, men man skal mindst vælge og betale for 4 kanaler (48 kr./md.).





-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 10:56
Ja det ser ud til, at YouSee er ved at få styr på tingene ihvertfald her i hovedstadsområdet.
 
3Puls er nu krypteret i favoritudgaven på 506 MHz og fortsat ukrypteret i fuldpakkeudgaven på 714 MHz. Så som annonceret skal mellempakke-kunderne nu til at betale for at se den.
 
Der er ryddet op omkring Canal 9, som har været sendt i 3 udgaver. Nu findes den i to udgaver: En krypteret favorit-version på 506 MHz og en ukrypteret version på 626 MHz. Den ukrypterede version ligger i mellempakkens frekvensområde, så som det vist også er nævnt tidligere, så er det et godt spørgsmål hvem favorit-versionen egentlig er tiltænkt. Mit eneste bud er, at man planlægger at tilbyde udvalgte favorit-kanaler til kunder med grundpakken. 506 MHz er ihvertfald i grundpakkens frekvensområde.
 
Eurosport 2 er kommet til som ukrypteret fuldpakke-version på 786 MHz. Den har ligget her i en uges tid, men er først nu blevet navngivet så den kan findes ved kanalsøgning.
 
De nye HD-kanaler ligger, hvor de har ligget i en lille uges tid, men er formentlig nu tilgængelige på Samsung-boksen og ved søgning på tv med DVB-C tuner. Kan dog ikke checke dette, da jeg ikke er hjemme.
 


-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

... 
Der er ryddet op omkring Canal 9, som har været sendt i 3 udgaver. Nu findes den i to udgaver: En krypteret favorit-version på 506 MHz og en ukrypteret version på 626 MHz. Den ukrypterede version ligger i mellempakkens frekvensområde, så som det vist også er nævnt tidligere, så er det et godt spørgsmål hvem favorit-versionen egentlig er tiltænkt. Mit eneste bud er, at man planlægger at tilbyde udvalgte favorit-kanaler til kunder med grundpakken. 506 MHz er ihvertfald i grundpakkens frekvensområde.  ...

YouSee skriver følgende om Canal 9 i en nyhedsmeddelelse 20/01 2010:
2. februar lanceres CANAL9 også i Favoritpakken

Med Favorit får du adgang til flere end 50 digitale og HD-kanaler. Og fra 2. februar er CANAL9 også en af favoritkanalerne. Med Favorit sammensætter du din egen tv-pakke med mindst fire favoritkanaler til 12 kr. stykket. Favoritpakken kan tilkøbes med YouSee Plus og YouSee Kort.

CANAL9 vil i Favoritpakken ligge på kanalplads 118 og fremføres i QAM 6.

Flere muligheder

Kunder med YouSee’s regionsudbud har fortsat adgang til en digital version af CANAL9 fra Mellempakken og forudsætter en fladskærm med indbygget DVB-C modtager eller YouSee Plus.

Agentkunder (der sammensætter egne tv-pakker) har også mulighed for at købe en analog version af CANAL9 til en pris på 23,95 kr. ekskl. moms og KODA og Copydan pr. måneden pr. tilslutning/medlem.

Fortæller det dig noget om planerne?







-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Fortæller det dig noget om planerne?
Jeg bliver egentlig ikke meget klogere af pressemeddelelsen. Så længe adgangen til Favorit-pakken forudsætter, at man mindst har mellempakken, så synes jeg ikke det giver mening at have Canal 9 som favoritkanal, når den allerede indgår i mellempakken.
 
 
 
 


-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Fortæller det dig noget om planerne?
Jeg bliver egentlig ikke meget klogere af pressemeddelelsen. Så længe adgangen til Favorit-pakken forudsætter, at man mindst har mellempakken, så synes jeg ikke det giver mening at have Canal 9 som favoritkanal, når den allerede indgår i mellempakken.


Jeg tror det operative ord er "agentkunder", hvad det så end er (de nævner folk med mellempakken som en særskilt gruppe). Måske er det lokale antenneforeninger med tilpasset kanaludbud.

Anyways, man skal være meget glad for superliga fodbold hvis man vil betale 30 kr/måned for Canal 9.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 12:17
Er der ikke antenneforeninger der IKKE har det fulde kanaludbud i pakkerne?


Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 12:25
Jeg tror i har ret i, at det kan have noget med lokale antenenforeninger at gøre. Der er sikkert mange mærkeligt forhold, der skal tages hensyn til Smile
Går man ind på YouSee's hjemmeside optræder Canal 9 da heller ikke blandt favoritkanalerne, så vidt jeg kan se.

-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information


Skrevet af: karkov
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 13:09
jeg har nu fået adgang til eu1HD
men finder stadig ikke noget på 458Mhz her i roskilde hvor bl.a. eu2HD skulle være


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 13:15
Agentkunder er antenneforeninger uden regional aftale med YouSee. (De køber individuelt tilpassede programpakker fra YouSee).

For nogen tid siden havde vi en tråd, hvor trådstarter skulle have hjælp til at modtage digitale kanaler fra YouSee via Trædballe-Uhrhøj Antenneforening.

Det viste sig at denne antenneforening kun tilbød Favoritpakken fra YouSee, mens hovedudbuddet af tv-kanaler var fra det jordbaserede digitale net.

Det må være for sådanne foreninger at f.eks. Canal 9 i Favoritpakken er beregnet.


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: TommyF
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 16:52
For esp2hd ind, dog med sort skærm gennem YS boksen i Brøndby, EspHd kører fint.


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 17:26
Efter tilføjelse af de nye kanaler til min favoritliste, mangler TV Guide stort set alt information om kommende programmer, og hvis jeg zapper med kanal op/ned, tager den også kanaler med som ikke er i min favoritliste....Confused


Skrevet af: karkov
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 19:24
så er der i Roskilde også kommet liv i eu2HD (458Mhz)


Skrevet af: TommyF
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 21:09
Og også i Brøndby, ca ved 2040 tiden gik den den igennem her


Skrevet af: Johs1979
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 23:09
Efter al Yousee's kanalromstering har jeg fået alle de nye kanaler, til gengæld oplever jeg at Canal+ Hits er begyndt at hakke så meget at den ikke kan ses. Har testet signalstyrken og der er ikke noget problem der. Det er også den eneste kanal der er problemer på. Ikke engang de andre Canal+ Kanaler...
Nogle der oplever det samme.
Jeg er i København og bruger Yousee's HD boks fra samsung.


Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af Johs1979 Johs1979 skrev:

Efter al Yousee's kanalromstering har jeg fået alle de nye kanaler, til gengæld oplever jeg at Canal+ Hits er begyndt at hakke så meget at den ikke kan ses. Har testet signalstyrken og der er ikke noget problem der. Det er også den eneste kanal der er problemer på. Ikke engang de andre Canal+ Kanaler...
Nogle der oplever det samme.
Jeg er i København og bruger Yousee's HD boks fra samsung.


Canal+ hits hakker også her - ligeledes i kbh.

Mon ikke det bliver rettet inden torsdag, hvor de vist sagde de skulle være færdige.


Skrevet af: Johs1979
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 23:22
Tak for hurtigt svar...



Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 07:36
Den der silver kanal, hvad er det for noget de sender? Er den noget værd?

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Thorslund
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 08:25
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Den der silver kanal, hvad er det for noget de sender? Er den noget værd?


Jeg har ikke kunnet findet så meget andet end omtalen af samme kanal hos Canal Digital http://hdtv.canaldigital.dk/#/hdtv-kanaler/silver-hd/ - http://hdtv.canaldigital.dk/#/hdtv-kanaler/silver-hd/ :

Lyder meget interessant.


Skrevet af: kristian.n
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Den der silver kanal, hvad er det for noget de sender? Er den noget værd?


http://www.nonstop.tv/silverhd/  Smile


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 10:52

Mange tak de herrer.

Den ser da ikke dårlig ud, selvom det ikke er filmtitler jeg kender.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 19:55
Er der nogen der fra YouSe kundeservice har fået nye oplysninger om Tvillingkort (ekstra YouSee Kort til 15 kr./md.)? De lanceres snart ifølge YouSee og indgår i abonnementsbetingelserne pr. 1. marts 2010:

YouSee Tvillingkort

Snart lanceres Tvillingkort, som gør det nemmere og billigere at få adgang til ekstrapakker på alle fjernsyn i husstanden.

Tvillingkortet er et ekstra programkort, og giver mulighed for at:

  • Se samme tv-kanaler som med et YouSee Kort, dog med undtagelse af kanalerne fra TV1000 og CANAL+
  • Benytte On Demand-tjenesterne StartForfra, TV Arkiv og Cinema, forudsat at kortet sættes i en HD-boks fra YouSee


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: alias
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Er der nogen der fra YouSe kundeservice har fået nye oplysninger om Tvillingkort (ekstra YouSee Kort til 15 kr./md.)? De lanceres snart ifølge YouSee og indgår i abonnementsbetingelserne pr. 1. marts 2010:

YouSee Tvillingkort

Snart lanceres Tvillingkort, som gør det nemmere og billigere at få adgang til ekstrapakker på alle fjernsyn i husstanden.

Tvillingkortet er et ekstra programkort, og giver mulighed for at:

  • Se samme tv-kanaler som med et YouSee Kort, dog med undtagelse af kanalerne fra TV1000 og CANAL+
  • Benytte On Demand-tjenesterne StartForfra, TV Arkiv og Cinema, forudsat at kortet sættes i en HD-boks fra YouSee
Ja jeg har fået 3 forskellige svar.

1: 1 Februar (dette på mail fra yousee medarbejder i januar)
2: I løbet af uge 5 (Sagt af yousee medarbejder på tlf. mandag d. 1 februar.
3: Vi har ingen præcis dato men forventer at det snart kommer (mail ffra yousee medarbejder d. 3 februar.
 


Skrevet af: Memken
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 21:25
Hej alle

Jeg har lige bestilt mellempakken hos yousee.dk. Der kan gå op til 10 dage inden teknikeren har været ude og lukke op for signalet.

Jeg ville i samme omgang bestille nogle kanaler i faroritpakken men blev stoppet, idet der åbenbart ikke må laves flere bestillinger inden for 24 timer på samme adresse.

Det er jeg nu glad nok for alligevel, fordi kortet nok kommer hurtigere med posten end yousee kan få en teknikker ud ;-) og så ville det jo være spild af penge at betale for kortet i de mellemligende dage.

Er der derfor nogen som ved om kan kan købe kortene i en TDC butik?

På forhånd tak!




Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af Memken Memken skrev:


Det er jeg nu glad nok for alligevel, fordi kortet nok kommer hurtigere med posten end yousee kan få en teknikker ud ;-) og så ville det jo være spild af penge at betale for kortet i de mellemligende dage.

En række af favorit-kanalerne ligger faktisk i grundpakkens frekvensområde, så afhængig af hvilke du har valgt, så kunne du måske godt se nogen af dem.


-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information


Skrevet af: mtjoernelund
Skrevet den: 04-Februar-2010 kl. 06:16
Er der nogen der har de endelige frekvenser hvor de nye kanaler er havnet (i hovedstadsområdet)?

Jeg har scannet 450mHz og 458mHz og har fundet TV3+HD, SilverHD og Eurosport2 HD. Desværre får jeg beskeden at de er kodede (har Yousee kort).

Er det mit setup den er gal med eller ligger kanalerne et andet sted? Og Eurosport HD, ligger den hvor den hele tiden har ligget eller er den også blevet flyttet?


Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 04-Februar-2010 kl. 08:10
Oprindeligt skrevet af mtjoernelund mtjoernelund skrev:

Er der nogen der har de endelige frekvenser hvor de nye kanaler er havnet (i hovedstadsområdet)?

450 MHz: TV3+ HD
458 MHz: Silver HD, Eurosport2 HD, TV1000 HD
586 MHz: Eurosport HD (har vist ligget der hele tiden)
786 MHz: Eurosport 2
Oprindeligt skrevet af mtjoernelund mtjoernelund skrev:


Jeg har scannet 450mHz og 458mHz og har fundet TV3+HD, SilverHD og Eurosport2 HD. Desværre får jeg beskeden at de er kodede (har Yousee kort).
Silver HD kræver HD-pakken og TV1000 HD kræver TV1000 pakken.
TV3+ HD er bonuskanal i mellempakken og de resterende i fuldpakken.
 
TV3+ HD, Eurosport HD og Eurosport2 HD virker fint hos mig både på YouSee boks og på mine tv.



-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information


Skrevet af: mtjoernelund
Skrevet den: 04-Februar-2010 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

TV3+ HD er bonuskanal i mellempakken og de resterende i fuldpakken.
 
TV3+ HD, Eurosport HD og Eurosport2 HD virker fint hos mig både på YouSee boks og på mine tv.
 
Når du skriver at TV3+HD er bonuskanal i mellempakken, så er den vel også bonuskanal i fuldpakken? (Fuldpakke er grund- og mellempakke plus noget mere). Sådan læser jeg ihvertfald Yousee's hjemmeside.


Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 04-Februar-2010 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af mtjoernelund mtjoernelund skrev:

 
Når du skriver at TV3+HD er bonuskanal i mellempakken, så er den vel også bonuskanal i fuldpakken? (Fuldpakke er grund- og mellempakke plus noget mere). Sådan læser jeg ihvertfald Yousee's hjemmeside.
Det er korrekt.


-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 04-Februar-2010 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af alias alias skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Er der nogen der fra YouSe kundeservice har fået nye oplysninger om Tvillingkort (ekstra YouSee Kort til 15 kr./md.)? De lanceres snart ifølge YouSee og indgår i abonnementsbetingelserne pr. 1. marts 2010 ...
Ja jeg har fået 3 forskellige svar.

1: 1 Februar (dette på mail fra yousee medarbejder i januar)
2: I løbet af uge 5 (Sagt af yousee medarbejder på tlf. mandag d. 1 februar.
3: Vi har ingen præcis dato men forventer at det snart kommer (mail ffra yousee medarbejder d. 3 februar.

Tak for svar. Det tyder på at tvillingkortet er på trapperne, og at vi bare skal vise lidt tålmodighed.

Så vidt jeg kan se af meldinger her i tråden og af YouSee's driftsinformation, er kanalændringerne stort set på plads. I øjeblikket synes der bl.a. at være problemer med den nye kanal TV1000 Drama og noget bøvl med undertekstning på Nat Geo Wild HD.

YouSee har udskudt noget arbejde med udvidelse af kapaciteten på kabel-nettet i Københavnsområdet. Arbejdet vil blive foretaget mandag den 8. februar, og det vil medføre at driften på Cinema, StartForfra og TV Arkiv vil være afbrudt i en periode mandag.



-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 04-Februar-2010 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:


I øjeblikket synes der bl.a. at være problemer med den nye kanal TV1000 Drama og noget bøvl med undertekstning på Nat Geo Wild HD.

Tænkte nok de har nogen problemer, for TV1000 Drama har været sendt uden kryptering siden introduktionen forleden.


-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information


Skrevet af: OleA
Skrevet den: 04-Februar-2010 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af Memken Memken skrev:

Hej alle

Jeg har lige bestilt mellempakken hos yousee.dk. Der kan gå op til 10 dage inden teknikeren har været ude og lukke op for signalet.

Jeg ville i samme omgang bestille nogle kanaler i faroritpakken men blev stoppet, idet der åbenbart ikke må laves flere bestillinger inden for 24 timer på samme adresse.

Det er jeg nu glad nok for alligevel, fordi kortet nok kommer hurtigere med posten end yousee kan få en teknikker ud ;-) og så ville det jo være spild af penge at betale for kortet i de mellemligende dage.

Er der derfor nogen som ved om kan kan købe kortene i en TDC butik?

På forhånd tak!




Vent med at bestil ekstrapakker. Som regel åbner de for alle kanaler i 2-3 uger, når man er ny kunde. Når den tid er gået kan du så bestille.



-------------
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 17:21
YouSee er her i februar kommet med et interessant tilbud på HD-pakken. Det fremgår af denne oversigt over http://yousee.dk/Tv/YouSee_Plus/Priser.aspx - Priser.
HD-pakken (prisen gælder indtil 1 juni, derefter 79 kr./md.)  0 kr.***

***  Tilbudet gælder til og den 11. april 2010 for nye kunder, som ikke har haft tv-pakken de seneste tre måneder. Tilbuddet forudsætter, at du har Mellem- eller Fuldpakken fra YouSee. HD-pakken kan frit opsiges.

Sædvanligvis knyttes tilbud på HD-pakken sammen med YouSee Plus-abonnement, hvor man binder sig ½ år til leje af YouSee Boks inklusive YouSee Kort til 89 kr./md. Men det er ikke tilfældet her. Tilbuddet må efter ordlyden gælde, hvad enten man har YouSee Plus eller en anden boks med YouSee Kort eller et tv med CA-modul og YouSee Kort.

Det må betyde at alle med Mellempakken eller Fuldpakken og YouSee Kort, kan få HD-pakken kvit og frit og uden binding frem til 1. juni, hvis de ikke har haft HD-pakken i de sidste 3 måneder. Holder denne udlægning er det jo bare om at komme af sted og få HD-pakken.

....

Under linket ovenfor kan man også se dette tilbud:

CANAL+ Total (99.kr/md. indtil 1. august, derefter 229 kr./md.)   99 kr.****

**** Tilbudet gælder til og den 31. marts 2010 for nye kunder, som ikke har haft tv-pakken de seneste tre måneder. Tilbuddet forudsætter, at du har YouSee Plus. Der er 6 mdr. binding.

I dette tilbud kan man se at YouSee knytter tilbuddet til YouSee Plus med binding i 6 mdr.

....

Tilføjelse: I en TDC-butik i dag har jeg netop set tilbuddet på HD-pakken knyttet til nytegning af YouSee Plus. Ordlyden med småt på en lille poster lyder:

Tilbuddet gælder til 11/4-10 for nye YouSee Plus-kunder og forudsætter Mellem-/Fuldpakke fra YouSee. 6 mdr. binding på YouSee Plus. Ingen på HD-pakken. Koster 79 kr./md. efter 1/6-10.










-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 17:31
Den går nok ikke.

På forsiden under Få HD-pakken for 0 kr.! står der ...hvis du bestiller YouSee Plus inden 12. april 2010.

Det kræver nok en opklaring hos YouSee.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 17:36
Noget andet er at de med deres nye hjemmeside ikke har lavet flere selvbetjeningsløsninger.

Bl.a. kunne de være rart at kunne bestille pakker og f.eks. ændre Favorit kanaler via hjemmesiden.


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Den går nok ikke.

På forsiden under Få HD-pakken for 0 kr.! står der ...hvis du bestiller YouSee Plus inden 12. april 2010.

Det kræver nok en opklaring hos YouSee.

Det er muligt at det er en svipser at YouSee ikke har angivet betingelsen om YouSee Plus. Men tilbud kan være bindende, selv om der er tale om fejl!


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Noget andet er at de med deres nye hjemmeside ikke har lavet flere selvbetjeningsløsninger.

Bl.a. kunne de være rart at kunne bestille pakker og f.eks. ændre Favorit kanaler via hjemmesiden.


Det kan man (måske), men på en løjerlig måde. Man skal starte ved at klikke på dette link:
http://yousee.dk/sitecore/content/Data/RedirectPages/Bestil_YouSee_Plus.aspx - Bestil YouSee Plus Efter at have indtastet sin adresse kommer man til et vindue hvor man skal vælge mellem  YouSee Plus, Nyt YouSee Kort og Kortlæser, hvorefter man får mulighed for at vælge pakker, fx udpege favoritter.

Er der her i Forum nogen med erfaringer, for denne løsning er ikke ny?


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: Casper
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 18:18
Nu har jeg set jeres indlæg, og sådan som jeg forstår det, så kan man enten som ny kunde eller nuværende, får HD-pakken gratis indtil 1. juni??

http://yousee.dk/Tv/YouSee_Plus/Hvad_er_YouSee_Plus/Ekstrapakker/HD-pakken.aspx - http://yousee.dk/Tv/YouSee_Plus/Hvad_er_YouSee_Plus/Ekstrapakker/HD-pakken.aspx

"Et tilbud der er skarpt ad HD til!

Lige nu du kan få HD-pakken for 0 kr. helt frem til 1. juni 2010, hvis du har/bestiller YouSee Plus eller YouSee kort. Tilbuddet gælder til og med 11. april 2010. Fra 1. juni vil prisen på HD-pakken være 79 kr./md."

Læs nederst på siden...




Skrevet af: Casper
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 18:22
Hvis man så springer på dette tilbud, hvornår skal man så springe fra, hvis man ikke vil betale fra 1. juni?


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af Casper Casper skrev:

Hvis man så springer på dette tilbud, hvornår skal man så springe fra, hvis man ikke vil betale fra 1. juni?


Hvis der er en bindingsperiode, skal YouSee opgive den samlede pris i bindingsperioden, som de gør for YouSee Plus. Så hvis der bare er angivet en pris per måned, kan du opsige når du har lyst.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af Casper Casper skrev:

Nu har jeg set jeres indlæg, og sådan som jeg forstår det, så kan man enten som ny kunde eller nuværende, får HD-pakken gratis indtil 1. juni??

http://yousee.dk/Tv/YouSee_Plus/Hvad_er_YouSee_Plus/Ekstrapakker/HD-pakken.aspx - http://yousee.dk/Tv/YouSee_Plus/Hvad_er_YouSee_Plus/Ekstrapakker/HD-pakken.aspx

"Et tilbud der er skarpt ad HD til!

Lige nu du kan få HD-pakken for 0 kr. helt frem til 1. juni 2010, hvis du har/bestiller YouSee Plus eller YouSee kort. Tilbuddet gælder til og med 11. april 2010. Fra 1. juni vil prisen på HD-pakken være 79 kr./md."

Læs nederst på siden...


Det havde jeg ikke set, men der står det jo! YouSee Plus kræves ikke for at få kampagnetilbuddet.






-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: Casper
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 20:20
Jesper Lund: Ja okay, men hvis jeg nu ville prøve HD-pakken her når det er gratis indtil juni, er det så i slutningen af maj, at jeg skal sige det til Yousee eller hvornår??

Vilhelm: Ja, "faldt" lige over det.. Det er da et meget godt tilbud, som jeg tror jeg tager imod..


Skrevet af: Casper
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 20:50
Nogen der har prøvet at bestille HD-pakken, når man har Yousee boksen?? Fungere det?? Det er den samme formular man skal udfylde, som da man bestilte boksen første gang.. Har bare ikke lyst til at bestille 2 bokse..


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af Casper Casper skrev:

Nogen der har prøvet at bestille HD-pakken, når man har Yousee boksen?? Fungere det?? Det er den samme formular man skal udfylde, som da man bestilte boksen første gang.. Har bare ikke lyst til at bestille 2 bokse..


Ved bestilling online er der 3 alternativer at vælge imellem
YouSee Plus
Nyt YouSee Kort
Kortlæser
Uanset hvilket alternativ man vælge, kommer man til et vindue, hvor man kan vælge pakke(r), f.eks. kampagnetilbuddet på HD-pakken.

Men det hele er noget løjerligt, så det er nok bedst at ringe til Kundeservice, 80 80 40 40!




-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 21:26
Men de af jer der nu havde HD pakken i tilbudsperioden i efteråret - er I blevet opkrævet her til forår, og derefter krediteret ?


Skrevet af: Casper
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 22:28
Vilhelm: Ja, det er det jeg mener..  Prøvede at bestille: Skrev adressen, valgte YouSee Plus, skrev mit kundenummer og så kunne jeg vælge ekstra pakker.. Så de burde kunne se ud fra kundenummeret, at jeg har en boks og ønsker HD-kanalerne.. Men ja, du har sikkert ret.. Ville bare være meget hurtigere at gøre det via pc'en..

Men Vilhelm, har du kanalerne, prøvet at bestille gennem siden eller??


Skrevet af: Memken
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

Oprindeligt skrevet af Memken Memken skrev:

Hej alle

Jeg har lige bestilt mellempakken hos yousee.dk. Der kan gå op til 10 dage inden teknikeren har været ude og lukke op for signalet.

Jeg ville i samme omgang bestille nogle kanaler i faroritpakken men blev stoppet, idet der åbenbart ikke må laves flere bestillinger inden for 24 timer på samme adresse.

Det er jeg nu glad nok for alligevel, fordi kortet nok kommer hurtigere med posten end yousee kan få en teknikker ud ;-) og så ville det jo være spild af penge at betale for kortet i de mellemligende dage.

Er der derfor nogen som ved om kan kan købe kortene i en TDC butik?

På forhånd tak!




Vent med at bestil ekstrapakker. Som regel åbner de for alle kanaler i 2-3 uger, når man er ny kunde. Når den tid er gået kan du så bestille.



Tak for dit svar. - Det fik jeg også at vide da jeg ringede til yousee at kortet er fuldt åbent til at starte med.

Idag hentede jeg så et yousee kort og CA-mondulet fra elgiganten og begge ting virker perfekt sammen.

Yousee kortet er fuldt åbent og jeg kan se alt hvad yousee tilbyder Big smile - det lukker efter ca. 10 dage... Cry

Herefter vil jeg bestille det tilbud af HD-pakken til 0 kr som I andre skriver om herinde. Jeg fik at vide at der ikke er binding på HD-pakken og man skal opsige det senest 31/5 hvis man ikke ønsker det fremadrettet til 79 kr/md.

PS. Det tog kun yousee 2 dage at åbne for mellempakken - det er fin service synes jeg.


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af Casper Casper skrev:

Vilhelm: Ja, det er det jeg mener..  Prøvede at bestille: Skrev adressen, valgte YouSee Plus, skrev mit kundenummer og så kunne jeg vælge ekstra pakker.. Så de burde kunne se ud fra kundenummeret, at jeg har en boks og ønsker HD-kanalerne.. Men ja, du har sikkert ret.. Ville bare være meget hurtigere at gøre det via pc'en..

Men Vilhelm, har du kanalerne, prøvet at bestille gennem siden eller??

Næh! Jeg er ikke så interesseret i tv,  så jeg nøjes med Grundpakken!


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: Casper
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 22:41
Ja okay :)


Skrevet af: Boost
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 23:48
Oprindeligt skrevet af Memken Memken skrev:

Herefter vil jeg bestille det tilbud af HD-pakken til 0 kr som I andre skriver om herinde. Jeg fik at vide at der ikke er binding på HD-pakken og man skal opsige det senest 31/5 hvis man ikke ønsker det fremadrettet til 79 kr/md.

Da jeg bestilte HD-pakken til 0 kr fik jeg at vide at jeg skulle opsige den sidst i april da der er en måneds opsigelse. Så opsig sidst i april og abonnementet udløber sidst i maj.


-------------
Panasonic TX-P50ST50Y
openElec 5.08 på Lenovo M83 tiny
Yamaha RX-V473


Skrevet af: Casper
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 23:55
Okay Boost, godt så :) Men da du bestilte, snakkede du så med med kundeservicen eller via deres side??


Skrevet af: Boost
Skrevet den: 06-Februar-2010 kl. 00:03
Jeg ringede derind. Synes ikke jeg fik nogen muligheder for at bestille over deres webside.

-------------
Panasonic TX-P50ST50Y
openElec 5.08 på Lenovo M83 tiny
Yamaha RX-V473


Skrevet af: Casper
Skrevet den: 06-Februar-2010 kl. 00:10
Okay ja.. Jeg fik også den fornemmelse, at det ikke helt var HD-pakken jeg var i gang med at bestille, nærmere en boks eller kort - samtidig med HD-pakken.. Er der som regel lang kø i tlf., eller er det til at overkomme?? Er det helt umuligt at maile, tror du??


Skrevet af: Boost
Skrevet den: 06-Februar-2010 kl. 00:18
Jeg ventede ikke særlig lang tid. Men om jeg bare var heldig skal jeg ikke kunne sige.
Jeg ringer næsten aldrig derind, så skal ikke kunne sige om der generelt er kort eller lang ventetid.


-------------
Panasonic TX-P50ST50Y
openElec 5.08 på Lenovo M83 tiny
Yamaha RX-V473


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 06-Februar-2010 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Noget andet er at de med deres nye hjemmeside ikke har lavet flere selvbetjeningsløsninger.

Bl.a. kunne de være rart at kunne bestille pakker og f.eks. ændre Favorit kanaler via hjemmesiden.


Det kan man (måske), men på en løjerlig måde. Man skal starte ved at klikke på dette link:
http://yousee.dk/sitecore/content/Data/RedirectPages/Bestil_YouSee_Plus.aspx - Bestil YouSee Plus Efter at have indtastet sin adresse kommer man til et vindue hvor man skal vælge mellem  YouSee Plus, Nyt YouSee Kort og Kortlæser, hvorefter man får mulighed for at vælge pakker, fx udpege favoritter.

Jojo, men jeg skal jo ikke have endnu en YouSee Plus, kort eller kortlæser Wink


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 06-Februar-2010 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Oprindeligt skrevet af Casper Casper skrev:

Vilhelm: Ja, det er det jeg mener..  Prøvede at bestille: Skrev adressen, valgte YouSee Plus, skrev mit kundenummer og så kunne jeg vælge ekstra pakker.. Så de burde kunne se ud fra kundenummeret, at jeg har en boks og ønsker HD-kanalerne.. Men ja, du har sikkert ret.. Ville bare være meget hurtigere at gøre det via pc'en..

Men Vilhelm, har du kanalerne, prøvet at bestille gennem siden eller??

Næh! Jeg er ikke så interesseret i tv,  så jeg nøjes med Grundpakken!

Shocked Din interesse for kanaludvalget og de forskellige løsninger virker ellers stor.


Skrevet af: karkov
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af Memken Memken skrev:

Tak for dit svar. - Det fik jeg også at vide da jeg ringede til yousee at kortet er fuldt åbent til at starte med.

Idag hentede jeg så et yousee kort og CA-mondulet fra elgiganten og begge ting virker perfekt sammen.

Yousee kortet er fuldt åbent og jeg kan se alt hvad yousee tilbyder Big smile - det lukker efter ca. 10 dage... Cry

Herefter vil jeg bestille det tilbud af HD-pakken til 0 kr som I andre skriver om herinde. Jeg fik at vide at der ikke er binding på HD-pakken og man skal opsige det senest 31/5 hvis man ikke ønsker det fremadrettet til 79 kr/md.

PS. Det tog kun yousee 2 dage at åbne for mellempakken - det er fin service synes jeg.
når nu hd pakken ikke koster dig noget mens dit kort er nyt og åbent hvorfor så vente med at bestille hd pakken til 0 kr Wink


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 21:48
I TDC-butikken på Frederiksberg var der i dag fremlagt en ny brochure fra YouSee.
YouSee Plus
... få mere ud af dit tv
Februar 2010

Brochuren er en ajourføring af en brochure med samme titel og opsætning fra november 2009. Brochuren er ikke online.

Det er en udmærket brochure med oversigt over "fordelene" ved YouSee Plus, indholdet af kanaler i HD-pakken, Favorit og andre pakker, og med aktuelle tilbud.

Tilbuddet på HD-pakken til Mellem- og Fuldpakkens abonnenter til 0 kr. frem til 1. juni 2010 uden binding kædes sammen med samtidig bestilling og binding i 6 måneder af YouSee Plus (YouSee Boks + YouSee Kort til 89 kr./md.).

I forbindelse med debatten ovenfor vil jeg godt have fuld sikkerhed for om der er nogen der har taget imod HD-pakke-tilbuddet uden at tegne et nyt YouSee Plus-abonnement?




-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: Boost
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 21:53
Jeg har fået HD-pakken til 0 kr på mit eksisterende abonnement.

-------------
Panasonic TX-P50ST50Y
openElec 5.08 på Lenovo M83 tiny
Yamaha RX-V473


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 22:22
Tak, Boost. Det var også det jeg regnede med, men ville være helt sikker.

Hvad skal man i øvrigt mene om YouSee's markedsføring? Jeg tvivler på at Forbrugerombudsmanden vil kalde det  "god markedsføringsskik".












-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 23:09
Jeg fik først en regning (på PBS) på HD pakken, i januar.

Februar var den så kreidteret tilbage igen.

Så jeg har også HD pakken til 0 kr, på et eksisterende abb.


Skrevet af: karkov
Skrevet den: 09-Februar-2010 kl. 15:55
Jeg har i dag også fået tilføjet HD pakken til mit yousee kort (har ikke andre pakker) uden beregning frem til 1. Juni.


Skrevet af: alias
Skrevet den: 09-Februar-2010 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af karkov karkov skrev:

Jeg har i dag også fået tilføjet HD pakken til mit yousee kort (har ikke andre pakker) uden beregning frem til 1. Juni.
Stopper HD pakken så automatisk pr. 1 Juni eller skal du selv opsige den igen.


Skrevet af: karkov
Skrevet den: 09-Februar-2010 kl. 17:10
jeg skal selv opsige den igen, men det er jo hurtigt klaret med et telefon opkald til den tid.


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 10-Februar-2010 kl. 18:18
YouSee har lagt 2 nye brochurer online:

http://yousee.dk/I_foreningen_og_virksomheden/NN-Info_og_brochurer/%7E/media/pdf/Foreninger%20og%20Erhverv/Opdaterede%20brochurer%20-%20feb10/YouSee_mere_ud_af_dit_tv.ashx - YouSee Plus - få mere ud af dit tv  (pdf)
Brochuren som tryksag hedder "YouSee Plus ... få mere ud af dit tv". Februar 2010

http://yousee.dk/I_foreningen_og_virksomheden/NN-Info_og_brochurer/%7E/media/pdf/Foreninger%20og%20Erhverv/Opdaterede%20brochurer%20-%20feb10/Overblik_digitale_pakker.ashx - Overblik over digitale tv-pakker  (pdf)
Brochuren som tryksag hedder: "Få stribevis af tv-kanaler". Februar 2010




-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: Rtorp
Skrevet den: 10-Februar-2010 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

YouSee har lagt 2 nye brochurer online:

http://yousee.dk/I_foreningen_og_virksomheden/NN-Info_og_brochurer/%7E/media/pdf/Foreninger%20og%20Erhverv/Opdaterede%20brochurer%20-%20feb10/YouSee_mere_ud_af_dit_tv.ashx - YouSee Plus - få mere ud af dit tv  (pdf)
Brochuren som tryksag hedder "YouSee Plus ... få mere ud af dit tv". Februar 2010

http://yousee.dk/I_foreningen_og_virksomheden/NN-Info_og_brochurer/%7E/media/pdf/Foreninger%20og%20Erhverv/Opdaterede%20brochurer%20-%20feb10/Overblik_digitale_pakker.ashx - Overblik over digitale tv-pakker  (pdf)
Brochuren som tryksag hedder: "Få stribevis af tv-kanaler". Februar 2010


Jeg har en youseebox 3106 (uden HDD), fuldpakken og har ikke noget kort til boxen. Såfremt jeg abonnerer på et kort til kr. 30 pr. md., betyder det så at jeg er Yousee Plus kunde? Betyder det også at jeg automatisk får 6 HD bonus kanaler?
 
Endelig mener jeg at have læst at "Start forfra" og Cinema funktionerne så også er tilråde.
Er en der kan bekræfte ovenstående 3 punkterSmile


Skrevet af: karkov
Skrevet den: 10-Februar-2010 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af Rtorp Rtorp skrev:

Jeg har en youseebox 3106 (uden HDD), fuldpakken og har ikke noget kort til boxen. Såfremt jeg abonnerer på et kort til kr. 30 pr. md., betyder det så at jeg er Yousee Plus kunde? Betyder det også at jeg automatisk får 6 HD bonus kanaler?
 
Endelig mener jeg at have læst at "Start forfra" og Cinema funktionerne så også er tilråde.
Er en der kan bekræfte ovenstående 3 punkterSmile
 
det er korrekt


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 10-Februar-2010 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af Rtorp Rtorp skrev:

...Jeg har en youseebox 3106 (uden HDD), fuldpakken og har ikke noget kort til boxen. Såfremt jeg abonnerer på et kort til kr. 30 pr. md., betyder det så at jeg er Yousee Plus kunde? Betyder det også at jeg automatisk får 6 HD bonus kanaler? Endelig mener jeg at have læst at "Start forfra" og Cinema funktionerne så også er tilråde.
Er en der kan bekræfte ovenstående 3 punkterSmile

For at være helt præcis, så er YouSee Plus
YouSee's betegnelse for leje af YouSee Boks (Samsung 3126) der altid indbefatter YouSee Kort, og som koster 89 kr./md. inkl. kort.


Men ellers er det korrekt. Et kort i Samsung 3106 giver i øvrigt også adgang til købe ekstra tv-pakker (fx HD-pakken) og benytte sig af tjenesten TV Arkiv.


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: Rtorp
Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 10:30
Tak for det. 30 kr. for 6 eller er det 7 HD kanaler, Start forfra, Cinema og TV Arkiv. Kortet er nu bestilt.


Skrevet af: Casper
Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 11:12
Jeg har lige for 2 min. siden, ringet til YouSee og bestilt HD-pakken for 0 kr, til mit nuværende YouSee Plus abonnement.. Jeg kom igennem med det samme, og fik fat i en flink medarbejder.. Der går nu 2-4 timer, så lovede han at det kørte.. Så der var intet ventetid, som jeg havde "frygtet"...


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 11:32

Min guide om digitalt kabel-tv fra YouSee er ajourført med de seneste ændringer hos YouSee.  Den er i går uploadet på recordere.dk og kan downloades  http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=3611&zoneid=3 - her  (PDF, 6 sider).

Den har med skemaerne på s. 5 og 6 gode oversigter over de valgmuligheder man har som YouSee-kunde.



-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: pkylle
Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

YouSee har lagt 2 nye brochurer online:

http://yousee.dk/I_foreningen_og_virksomheden/NN-Info_og_brochurer/%7E/media/pdf/Foreninger%20og%20Erhverv/Opdaterede%20brochurer%20-%20feb10/YouSee_mere_ud_af_dit_tv.ashx - YouSee Plus - få mere ud af dit tv  (pdf)
Brochuren som tryksag hedder "YouSee Plus ... få mere ud af dit tv". Februar 2010

http://yousee.dk/I_foreningen_og_virksomheden/NN-Info_og_brochurer/%7E/media/pdf/Foreninger%20og%20Erhverv/Opdaterede%20brochurer%20-%20feb10/Overblik_digitale_pakker.ashx - Overblik over digitale tv-pakker  (pdf)
Brochuren som tryksag hedder: "Få stribevis af tv-kanaler". Februar 2010




Bemærk rettelsen nederst på side 3 i http://yousee.dk/I_foreningen_og_virksomheden/NN-Info_og_brochurer/%7E/media/pdf/Foreninger%20og%20Erhverv/Opdaterede%20brochurer%20-%20feb10/Overblik_digitale_pakker.ashx - Overblik over digitale tv-pakker
"Forudsætter Fuldpakken" er streget over og rettelsen er "Kanalen er også bonuskanal til Fuldpakken"


Skrevet af: Casper
Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 17:48
Nu har jeg lige tjekket efter HD-kanalerne (til 0 kr.), som jeg skulle kunne modtage nu her.. Men de er selvfølgelig ikke kommet endnu, selv medarbejderen sagde at der gik 2-4 timer.. Skal man gøre noget specielt for at modtage nye kanaler?? Søge kanalerne ind igen, tage kortet ud og sætte det i igen eller??


Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 21:12
Jeg snakkede med en Yousee medarbejder tidligere idag, og tilmeldte mig HD pakken. Og her til aften kunne jeg se de fleste af kanalerne. Det er via en HTPC løsning (DVB-C tunerkort) og jeg har hverken haft computeren slukket eller kortene pillet ud, eller foretaget ny kanalsøgning.
Jeg kan dog ikke finde EuroSport 2 HD, men det kan være jeg bare har kommet til at slette den tidligere.
Rigtigt fedt med endnu flere HD kanaler, og især når de er gratis. Ideen med kampagnen fra Yousees side er jo selvfølgeligt at lokke os til at blive afhængige af kanalerne og så købe dem når den gratis periode udløber, men det tvivler jeg nu på jeg vil gøre.
80 kr. om måneden mener jeg stadig er for meget. Det HDTV jeg ville komme til at se normalt, ligger alligevel hovedsageligt på de gratis HD kanaler (TV2Film HD, DR HD, Kanal 5 HD og nu også TV3+ HD).


Skrevet af: Casper
Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 23:02
Okay ja.. Jeg har lige tjekket igen, prøvede Animal HD og BBC HD, og der er intet nyt.. Jeg ser lige i morgen, hvad den siger der.. Ellers så ringer jeg derind igen.. EuroSport 2 HD kan jeg dog godt se.. Men ja, jeg er også meget sikker på, at det er YouSee's plan.. Men umiddelbart er det heller ikke kanaler jeg sådan vil se fremover.. Bare lige pt., da det er HD :D Jeg får også kun brug for DR HD, Kanal 5 HD, TV3+ HD, og så TV 2 Film HD en gang i mellem..


Skrevet af: Casper
Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 11:05
Jeg synes, at det er en god og pæn guide du har lavet Vilhelm, som også er formuleret godt! Et godt initiativ! Wink


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af Casper Casper skrev:

Jeg synes, at det er en god og pæn guide du har lavet Vilhelm, som også er formuleret godt! Et godt initiativ! Wink

Tak for din rosende omtale af min vejledning.
Hvordan går det med HD-kanalerne?


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: Casper
Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 20:39
Selv tak da...

Jeg har faktisk i skrivende stund lige tjekket, men stadig samme resultat.. Jeg ringede igen til kundeservicen, og der var vidst noget teknisk der var skyld i det.. Medarbejderen sagde vidst senest onsdag, skulle Jeg kunne se dem.. En tekniker var i gang med at fikse det..



Print side | Luk vindue