recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 1 eller 2 tunere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket1 eller 2 tunere

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tjodense Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Emne: 1 eller 2 tunere
    Sendt: 27-December-2005 kl. 11:58

Hej,

Hvad er fordelen ved at købe et lcd-fjernsyn med 2 tunere kontra 1 tuner ?

vh tjodense

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2005 kl. 12:59

Picture-in-picture. Du kan ikke få vist 2 kanaler samtidig hvis der ikke er 2 tunere. Du kan kun få vist fra eksterne kilder - f.eks video, DVD, HDD.

Nogle fjernsyn er også begyndt at have indbygget HDD recorder - f.eks Loewe - jeg tror da også næste at det er krævet at der er 2 tunere.

Til top
tjodense Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2005 kl. 13:08

OK.
Hold da op.. det viste jeg godt nok ikke..Troede bare at man skulle kigge efter pip..og så var det det...
Det vil sige, at hvis man køber et tv med 1 tuner og der er pip/pop indbygget, kan man ikke se 2 kanaler samtidigt eller text-tv i den ene side og tv-billede i den anden ?

Tak for svar..

Til top
Bølge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2005 kl. 14:18

korrekt.

Altså du kan ved 1 tuner se fx. ttv på tv og tv (samme kanal som ttv) eller video samtidig, men ikke tv-kanal1 og tv-kanal2 samtidig. Eller tv-kanal1 og ttv-kanal2 samtidig.

Så ud og find modellen med 2 tunere!

 

 

Til top
tjodense Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2005 kl. 15:20
Tak for jeres svar.
Det kom virkelig bagpå mig, at der skulle 2 tunere til. Men når jeg tænker mig om kan jeg godt se logikken i dette. Så kunne det være smart med en søgeside på nettet, hvor man valgte antal tommer, antal tuner... og klik på søg, så fandt den disse..
Overvejer lige en gang til om jeg vil bruge 2 tunere til noget fornuftigt..
vh thomas
Til top
Wester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 542
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2005 kl. 15:30
Det er den halve sandhed med pip. Du kan tage en videokanal og køre ind som nr. 2. Det virker, men er lidt mere omstændigt
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2005 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af tjodense tjodense skrev:

Så kunne det være smart med en søgeside på nettet, hvor man valgte antal tommer, antal tuner... og klik på søg, så fandt den disse..


HifiPriser kan du søge modeller frem. Dog ikke på 2 tunere, men det fremgår af teksten.

  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
jegn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-December-2005
Sted: Bulgaria
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2005 kl. 15:48

Lige et par ekstra spørgsmål til opklaring:

1. Jeg går udfra, at en satellitmodtager fungerer ligesom en video ved pip - altså man kan se én kanal via antenne og én via satellit ?  Mht til satellitmodtager kan man jo alligevel kun se én!?

2. Hvad er forskellen mellem det nogle fabrikanter kalder PC-pip (som fx Samsung) og det andre (fx LG) kalder AV-pip ?

 

Til top
KasperL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 223
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2005 kl. 18:28

Er der nogen der kender nogen LCD'er med 2 tunere?

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2005 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af jegn jegn skrev:

1. Jeg går udfra, at en satellitmodtager fungerer ligesom en video ved pip - altså man kan se én kanal via antenne og én via satellit ?  Mht til satellitmodtager kan man jo alligevel kun se én!?


Rigtigt.

Oprindeligt skrevet af jegn jegn skrev:

2. Hvad er forskellen mellem det nogle fabrikanter kalder PC-pip (som fx Samsung) og det andre (fx LG) kalder AV-pip ?


PC-PIP er at se TV/AV sammen med en PC. Så du kan se din PC sammen med TV-signalet eller en f.eks. recorder tilsluttet AV-indgangen. Har du ingen PC tilsluttet, er PC-PIP ikke til nogen nytte.

AV-PIP er tuneren sammen med en AV-indgang eller en PC. Man kan altså se TV sammen med en recorder eller en PC. Viser recorderen (eller videoen) et TV-billede, så har man 2 TV-billeder på skærmen.

Og til sidst er der den "ægte" PIP, som bl.a. LG's store plasma skærme understøtter. Med 2 tunere er der frit valg, imellem at se TV sammen med en anden TV-kanal, AV eller PC. Så 2 tunere er det mest fleksible PIP - som andre allerede har skrevet.

  /Lars

Redigeret af Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu