recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 1 iCloud konto - 2 Iphones
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

1 iCloud konto - 2 Iphones

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 236
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 1 iCloud konto - 2 Iphones
    Sendt: 03-Juli-2020 kl. 22:19
Hej

Jeg håber I kan hjælpe fruen og jeg.

Vi har i forvejen begge to en Macbook pro 13/15 2012, hvor vi har hvert vores appleID. Indtil nu har vi haft android mobiler og ikke brugt ICloud på vores MacBooks.

Vi vil nu gerne begge købe en iPhone, men det med ICloudID og appleID er vi lidt forvirrede over.

Vi vil meget gerne have ét samlet ICloud for os begge, så hvis jeg tager et billede kan fruen også se det på hendes iPhone og omvendt. Er det muligt og hvordan? 
På vores MacBooks skal det selvfølgelig også virke og være ens.

Hvordan med apps? Kan man også have en fælles løsning her? Eller er seperat bedst? 

Mange tak på forhånd.

Mvh. Thomas
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2020 kl. 06:49
der er ikke noget der hedder icloudID. Det ER dit appleID som har adgang til icloud. Derfor vil du heller ikke have muligheden for at have 2 forskellige appleID og så bruge samme icloud konto. MEN du kan sætte det op så i deler data. Altså at når i uploader et billede til en folder i icloud, så vil den være delt og i kan dermed se hvad der bliver uploadet fra jer hver især.

apps er bundet op på et specifikt appleID. 
MEN MEN MEN - Apple har rent teknisk lavet en lille ting her. - Det hedder Familiedeling. - Det vil sige at du kan indstille din konto så den står som "master" i familien, og så kan du invitere op til 6 personer i familien til at dele både icloudplads, apps, books, musik etc.

(der er også et link videre til opsætning af icloud familiedeling)
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2020 kl. 08:07
Alternativt er at bruge det samme AppleID på begge telefoner, så virker købte apps begge steder og alle billeder kommer ind begge steder. Udfordringen vil så være f.eks imesseges som også vil gå ind begge steder.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2020 kl. 08:13
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Alternativt er at bruge det samme AppleID på begge telefoner, så virker købte apps begge steder og alle billeder kommer ind begge steder. Udfordringen vil så være f.eks imesseges som også vil gå ind begge steder.
imessages er ikke et problem, det kan konfigures på enhederne.

Familie deling er fint til fælles apps og data, men til billeder er det ikke godt.
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2020 kl. 09:59
jeg forstår godt st man vil blive i apple miljøet.

Vi løste det med en 3. Part, da vi har Microsoft 365 har jeg adgang til 1TB drev på onedrive. Den har jeg hentet på begge iPhones og har sat den op til at synkronisere alle billeder fra Photoshop stream op begge telefoner.

Det fungerer ret godt og jeg har samtidig min nas til at synkronisere også, hvilket giver mig perfekt back-up på alle billeder
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2020 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Alternativt er at bruge det samme AppleID på begge telefoner, så virker købte apps begge steder og alle billeder kommer ind begge steder. Udfordringen vil så være f.eks imesseges som også vil gå ind begge steder.
imessages er ikke et problem, det kan konfigures på enhederne.

Familie deling er fint til fælles apps og data, men til billeder er det ikke godt.

Her i huset fungerer det fint, man skal blot sætte et fælles album op.
Har familie fordelt over hele landet, med fælles album får hele familien alle billeder i det album.
Så kan man også have fotos for sig selv eksempelvis ved køb af gaver etc. som ikke skal ses af alle
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2020 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Alternativt er at bruge det samme AppleID på begge telefoner, så virker købte apps begge steder og alle billeder kommer ind begge steder. Udfordringen vil så være f.eks imesseges som også vil gå ind begge steder.
imessages er ikke et problem, det kan konfigures på enhederne.

Familie deling er fint til fælles apps og data, men til billeder er det ikke godt.

Her i huset fungerer det fint, man skal blot sætte et fælles album op.
Har familie fordelt over hele landet, med fælles album får hele familien alle billeder i det album.
Så kan man også have fotos for sig selv eksempelvis ved køb af gaver etc. som ikke skal ses af alle
men det et en manuel handling, ville gerne have det skete automatisk.
Måske man kan oprette en automation i “genveje”
Til top
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 236
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2020 kl. 15:44
Hej igen

Tak for de mange svar. Der er forskellige måder at gøre det på kan jeg se.

Jeg har også søgt lidt på nettet og fandt følgende artikel samt en tråd på reddit, som kan ses nedenfor.

Det skal siges at vi begge bruger gmail, så vores email, kalender, kontakter er her, og vi kan se hinanden kalender via deling. Min mor har også Iphone og mener at huske man godt kunne få kalender m.m. til at virker fra en gmail konto.

Ud fra hvad I siger og artiklerne ville jeg spørge om følgende er en holdbar løsning:

Vi opretter et nyt fælles appleID, som skal være det som er fælles og bruges til ICloud og appkøb.

Facetime, iMessage køres på hver vores appleID, som vi allerede har på hver vores macbook.

Iphone  1: App og iCloud på nyt appleID, Facetime/IMessage på fruens appleID

Iphoner 2: App og iCloud på nyt appleID, Facetime/IMessage på mit appleID


Dog har jeg et par spørgsmål. Håber I kan bære over med mig, har aldrig haft en Iphone, så aldrig være helt nede i alle instiliinger.

Hvad med apps som Noter, kører den på vores individuelle appleID eller vil den køre på det fælles?
Hvad med f.eks. emailappen? Det skulle gerne være sådan at jeg kun ser min gmail gennem apples emailapp og fruen kun kan se sin på hendes.



https://drfone.wondershare.com/icloud/managing-multiple-apple-devices-with-one-apple-id.html

Reddit tråd:


Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2020 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af piddy piddy skrev:

Hej igen

Tak for de mange svar. Der er forskellige måder at gøre det på kan jeg se.

Jeg har også søgt lidt på nettet og fandt følgende artikel samt en tråd på reddit, som kan ses nedenfor.

Det skal siges at vi begge bruger gmail, så vores email, kalender, kontakter er her, og vi kan se hinanden kalender via deling. Min mor har også Iphone og mener at huske man godt kunne få kalender m.m. til at virker fra en gmail konto.

Ud fra hvad I siger og artiklerne ville jeg spørge om følgende er en holdbar løsning:

Vi opretter et nyt fælles appleID, som skal være det som er fælles og bruges til ICloud og appkøb.

Facetime, iMessage køres på hver vores appleID, som vi allerede har på hver vores macbook.

Iphone  1: App og iCloud på nyt appleID, Facetime/IMessage på fruens appleID

Iphoner 2: App og iCloud på nyt appleID, Facetime/IMessage på mit appleID


Dog har jeg et par spørgsmål. Håber I kan bære over med mig, har aldrig haft en Iphone, så aldrig være helt nede i alle indstiliinger.

Hvad med apps som Noter, kører den på vores individuelle appleID eller vil den køre på det fælles?
Hvad med f.eks. emailappen? Det skulle gerne være sådan at jeg kun ser min gmail gennem apples emailapp og fruen kun kan se sin på hendes.


Jeg vil på det stærkeste anbefale at i bruger hvert jeres Apple-id og ikke noget med en fælles konto, det bliver noget rod...
Når i bruger hver jeres konto kan i bruge familiedeling og dermed dele icloud plads og købte apps.

Noter, kalender osv. oprettes f.eks på den ene telefon og man kan så vælge at dele med den anden og hvilke rettigheder den anden skal have (redigere, slette osv.)

I fotos kan der kan oprettes et fælles album så i begge kan se de billeder der kommer derind. 

Email er ligetil, i bruger bare hver jeres email på hver jeres telefon, så bliver det ikke blandet.

Jeg har arbejdet med og supporteret på dette i mange år efterhånden og et Apple-id der deles af flere personer giver altid bøvl på et eller andet tidspunkt, så brug hver jeres Apple-id LOL

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2020 kl. 17:09
@Giffel, har du evt en løsning på at flytte billeder til et fælles photo album automatisk ?
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2020 kl. 18:09
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

@Giffel, har du evt en løsning på at flytte billeder til et fælles photo album automatisk ?


Mjaa, det er ikke noget jeg selv bruger men det kan vel nok gøres med en shortcut.
Her er et par stykker du kan prøve, har prøvet den nederste og den virker fint.


LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2020 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af Giffel Giffel skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

@Giffel, har du evt en løsning på at flytte billeder til et fælles photo album automatisk ?


Mjaa, det er ikke noget jeg selv bruger men det kan vel nok gøres med en shortcut.
Her er et par stykker du kan prøve, har prøvet den nederste og den virker fint.

link 2 fejler når man kører det.
Link 1 virker fint, men kan ikke få det til at køre i baggrunden. Ønsker ikke at køre genvejen i hånden hver dag.
Hvordan kører man sådan en genvej i baggrunden.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu