recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 1 iCloud konto - 2 Iphones
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

1 iCloud konto - 2 Iphones

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2020 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Giffel Giffel skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

@Giffel, har du evt en løsning på at flytte billeder til et fælles photo album automatisk ?


Mjaa, det er ikke noget jeg selv bruger men det kan vel nok gøres med en shortcut.
Her er et par stykker du kan prøve, har prøvet den nederste og den virker fint.

link 2 fejler når man kører det.
Link 1 virker fint, men kan ikke få det til at køre i baggrunden. Ønsker ikke at køre genvejen i hånden hver dag.
Hvordan kører man sådan en genvej i baggrunden.

Link 2 kræver at du henter en app. 
Du kan oprette en automatisering i shortcuts for at køre din genvej automatisk hver dag. 


LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2020 kl. 11:58
overskriften minder mig om en dokumentar/experiment jeg en gang så, 1 cup 2 girls. 

God aften :)
Til top
Sool Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2020 kl. 21:04
Hej

Jeg ville gå efter modellen hvor ikke ALLE billeder bliver delt mellem jer, men kun dem i ønsker.

Den model kører vi med herhjemme, så ser man kun de udvalgte billeder, og ikke de 5-10 stykker der bliver taget af samme motiv, inden det lige er perfekt :)

Men ja, det kræver en manuel handling at dele det enkelte billede, men det er dog mega simpelt, og man kan lige knytte en kommentar til billeder. Ønsker man så andre familiemedlemmer (med et apple-id) også skal se med, kan de nemt tilføjes.

Som andre siger, ALTID gå efter hvert jeres apple id, kender kun personer der er trætte af at de startede sådan ud oprindeligt, og med familedeling spiller det ellers bare.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2020 kl. 21:54
0leDK - Dokumentar?

De af os der er gamle nok til at have hørt om den video, ved vist at der hverken er dokumentar eller eksperiment over det koncept! 

Men som jeg tidligere skrev - familiedeling på hver sit ID og så delt album med de billeder man ønsker at dele er vejen frem. Jeg er helt sikker på konen ikke er interesseret i at se billederne der bliver taget til julefrokosten med sekretæren nede ved kopimaskinen, eller billeder af diverse biler taget på en eller anden tilfældig parkeringsplads, ligesom man nok heller ikke er interesseret i at se alle madbilleder som konen tager. (ironi og fordumsfuldhed kan forekomme! :-) )


Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2020 kl. 23:48
Jeg ville vælge at oprette 2 Apple id en til bådedig og konen også bruge familiedeling, 
Så har i et familie album i kan ligge billederne over i så de blir delt, det er super enkelt at bruge.

Til top
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 236
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2020 kl. 09:36
Hej igen

Tak for de mange svar.

Hvis man bruger familiedeling kan man så oprette ligeså mange delte albums som man vil?

Det kunne måske fungere.

Det med familiedeling og hvis jeg køber en app, kan fruens også installerer den uden problemer - fungerer det også sådan i MacOS ?

En situation, hvor jeg tror det ville være mest optimalt med ét applID til iCloud, er når de to macbook bliver udskiftet med en Imac på et tidspunkt. Så vil det være meget rart at man kun har et samlet ID.

Hvad med jer, som har en Ipad? Så har I vel oprettet den på det ene eller andet appleID? Her vil man så kun kunne se de delte album hvis man bruer familiedeling? 
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2020 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af piddy piddy skrev:

Hej igen

Tak for de mange svar.

Hvis man bruger familiedeling kan man så oprette ligeså mange delte albums som man vil?

Det kunne måske fungere.

Det med familiedeling og hvis jeg køber en app, kan fruens også installerer den uden problemer - fungerer det også sådan i MacOS ?

En situation, hvor jeg tror det ville være mest optimalt med ét applID til iCloud, er når de to macbook bliver udskiftet med en Imac på et tidspunkt. Så vil det være meget rart at man kun har et samlet ID.

Hvad med jer, som har en Ipad? Så har I vel oprettet den på det ene eller andet appleID? Her vil man så kun kunne se de delte album hvis man bruer familiedeling? 

Svaret til de to første spørgsmål er ja 😀

Til det med et samlet Apple-id på Mac, så må jeg bare igen sige det er en dårlig idé! Opret i stedet to brugere på Mac’en som då bruger hvert sit Apple-id. 

Til det med iPad’en så kan man kun bruge et Apple-id og så kan du se de billeder som vedkommende har taget med din iPhone også samt delte albums. 


LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2020 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af Giffel Giffel skrev:

[QUOTE=piddy]Hej igen

Jeg vil på det stærkeste anbefale at i bruger hvert jeres Apple-id og ikke noget med en fælles konto, det bliver noget rod...
Når i bruger hver jeres konto kan i bruge familiedeling og dermed dele icloud plads og købte apps.

Noter, kalender osv. oprettes f.eks på den ene telefon og man kan så vælge at dele med den anden og hvilke rettigheder den anden skal have (redigere, slette osv.)

I fotos kan der kan oprettes et fælles album så i begge kan se de billeder der kommer derind. 

Email er ligetil, i bruger bare hver jeres email på hver jeres telefon, så bliver det ikke blandet.

Jeg har arbejdet med og supporteret på dette i mange år efterhånden og et Apple-id der deles af flere personer giver altid bøvl på et eller andet tidspunkt, så brug hver jeres Apple-id LOL

Men det løser ikke 100% af det de ønsker. Du kan ikke automatisk dele billeder imellem 2 Apple ID´s hvilket er mega underligt da mange må have netop det behov. Har man forskellige APple ID´s skal man manuelt tilføje billeder til delte albums hver gang.

/Ehlz
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2020 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af Ehlz Ehlz skrev:

Oprindeligt skrevet af Giffel Giffel skrev:

[QUOTE=piddy]Hej igen

Jeg vil på det stærkeste anbefale at i bruger hvert jeres Apple-id og ikke noget med en fælles konto, det bliver noget rod...
Når i bruger hver jeres konto kan i bruge familiedeling og dermed dele icloud plads og købte apps.

Noter, kalender osv. oprettes f.eks på den ene telefon og man kan så vælge at dele med den anden og hvilke rettigheder den anden skal have (redigere, slette osv.)

I fotos kan der kan oprettes et fælles album så i begge kan se de billeder der kommer derind. 

Email er ligetil, i bruger bare hver jeres email på hver jeres telefon, så bliver det ikke blandet.

Jeg har arbejdet med og supporteret på dette i mange år efterhånden og et Apple-id der deles af flere personer giver altid bøvl på et eller andet tidspunkt, så brug hver jeres Apple-id LOL

Men det løser ikke 100% af det de ønsker. Du kan ikke automatisk dele billeder imellem 2 Apple ID´s hvilket er mega underligt da mange må have netop det behov. Har man forskellige APple ID´s skal man manuelt tilføje billeder til delte albums hver gang.

/Ehlz


Jeg tror nu ikke der er mange der ønsker at dele alle de billeder de tager.
Til det formål kan man jo oprette delte albums og selv vælge hvilke billeder andre skal kunne se.
Og ønsker man at dette gøres automatisk kan det gøres ved at oprette en automatisering i shortcuts.


LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2020 kl. 13:24
HVordan fungerer det i dag på jeres computere? HVad bruger I jeres individuelle Apple IDs til?

Jeg spørger fordi det hurtigt bliver kompliceret hvis I forsøger at samkøre eksisterende "Aktive" apple IDs med ét nyt. Hvis I endnu ikke anvender de individuelle APple IDs fordi i alligevel bruger gmail og ikke har "Købt" ting på jeres computere via Apple IDs så vil jeg for at løse jeres udfordring køre med ét delt appleID. Det kan sagtens lade sig gøre også uden at det bliver kompliceret.

Jeg vil også selv hellere anvende seperate ID`s og anvende familiedeling, men så skal man altså manuelt tilføje de billeder man vil dele til familiealbummet.


Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2020 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af Giffel Giffel skrev:


Jeg tror nu ikke der er mange der ønsker at dele alle de billeder de tager.
Til det formål kan man jo oprette delte albums og selv vælge hvilke billeder andre skal kunne se.
Og ønsker man at dette gøres automatisk kan det gøres ved at oprette en automatisering i shortcuts.


Jeg kender nu en del der mener de har netop det behov. Jeg er enig med dig, det vil heller aldrig virke hos os. Men Apple har i forvejen en algoritme der kan genkende folk på billeder så det vil være smart om de tillod at Alle billeder af "X" skal deles i "Album X" og alle billeder af "Y" i "Album Y " etc.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2020 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af Giffel Giffel skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Giffel Giffel skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

@Giffel, har du evt en løsning på at flytte billeder til et fælles photo album automatisk ?


Mjaa, det er ikke noget jeg selv bruger men det kan vel nok gøres med en shortcut.
Her er et par stykker du kan prøve, har prøvet den nederste og den virker fint.

link 2 fejler når man kører det.
Link 1 virker fint, men kan ikke få det til at køre i baggrunden. Ønsker ikke at køre genvejen i hånden hver dag.
Hvordan kører man sådan en genvej i baggrunden.

Link 2 kræver at du henter en app. 
Du kan oprette en automatisering i shortcuts for at køre din genvej automatisk hver dag. 

kører du med iOS på dansk.
Jeg får nemlig en fejl med løsningen i link2

Link 1 virker fint, men kan ikke køre i baggrunden. Så skal nok have installeret noget crontab hvis man kan det.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu