Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
mkirkelund
Guld medlem
Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2358
|
Sendt: 12-April-2011 kl. 23:39 |
Brasch skrev:
mkirkelund skrev:
.FTH' skrev:
Bliver det så en marantz eller Anthem?  |
Jamen det er jo dét som bliver det spændende. Pt har jeg aftale med en om en Pioneer LX81, så hvis alt går godt, så er bliver det sådan en. 
Synes ikke helt jeg kan finde noget marantz brugt som jeg gider, og anthem koster knaster.  |
jeg ville da klart anbefale en marantz, om ikke andet så for at prøve noget andet end du har haft indtil nu - hvis du ikke kan lide den og den er købt brugt kan du få det samme (eller en smule mere) for den end du har givet. Den er lidt mørkere/blødere i lyden end onkyo/pio. |
Har lidt erfaring med Marantz faktisk, og det er bestemt positivt. Men ved ikke helt endnu, hvis den pio går i vasken, hopper jeg i hvert fald på marantz :=)
|
 |
mkirkelund
Guld medlem
|
Sendt: 16-April-2011 kl. 20:44 |
Så skete der noget nyt igen!
Har fået købt mig en Pioneer SC-LX81!
Har ikke fået lyttet så meget endnu, men skal nok komme med nogle betragtninger og sammenligner med Onkyo 808 når jeg får lyttet noget mere.
Stay Tuned!
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
|
Sendt: 16-April-2011 kl. 20:57 |
bliver spændende og hører kommer selv fra en Onkyo 806 til pio sc lx 83 men har ikke været utilfreds med min Onkyo stereo var dog ikke noget håbe hurra for det klare min pio noget bedre
Redigeret af xcardman - 16-April-2011 kl. 20:59
|
 |
mkirkelund
Guld medlem
|
Sendt: 16-April-2011 kl. 21:43 |
Nå har siddet og lyttet lidt nu her.
Lyden har klart fået et løft i forhold til Onkyo, men for pokker hvor er den svær at indstille! Det irriterer mig at man ikke kan lege med EQ mens man hører musik så man ligesom har noget at høre det mod i stedet for den skide støj. Den kan jeg jo ikke bruge til en dyt uden en målemikrofon!
Det irriterer mig lidt at Crossover springer så meget i intervallet, går fra 50hz til 80 hz. Vil gerne have mine speakers på 60 hz...
Men det skal nok blive sjovt at rigtigt få mig sat ind i den, men det bliver ikke i aften!
|
 |
.FTH'
Guld medlem
Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Point: 819
|
Sendt: 17-April-2011 kl. 20:35 |
Tillykke med den 'lille' nye, Michael! Kom endelig med lidt mere info omkring den, når du har hørt/pillet/testet mere med den
Go' søndag.
Redigeret af .FTH' - 17-April-2011 kl. 20:35
|
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
|
 |
mkirkelund
Guld medlem
|
Sendt: 17-April-2011 kl. 22:11 |
.FTH' skrev:
Tillykke med den 'lille' nye, Michael!
Kom endelig med lidt mere info omkring den, når du har hørt/pillet/testet mere med den
Go' søndag. |
Mange tak Thor 
Men f¤%# hvor er den umulig at indstille...... 
Udover det mere end tilfreds. Den er KLASSER bedre en Onkyo - godt jeg kom af med den! 
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 17-April-2011 kl. 22:15 |
Ah! Skip alt det med EQ og kør Pure Direct. Så spiller den guddommeligt
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 17-April-2011 kl. 22:19 |
mkirkelund skrev:
.FTH' skrev:
Kom endelig med lidt mere info omkring den, når du har hørt/pillet/testet mere med den
Go' søndag. |
Mange tak Thor 
Udover det mere end tilfreds. Den er KLASSER bedre en Onkyo - godt jeg kom af med den!  |
Visse vasse kom hjem til mig - så kigger vi på sagen, og så kan du høre en næsten optimalt indstillet Pio
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
mkirkelund
Guld medlem
|
Sendt: 17-April-2011 kl. 22:20 |
Kampus skrev:
Ah! Skip alt det med EQ og kør Pure Direct. Så spiller den guddommeligt  |
Nah. Så spiller den bedre med Auto Setup. Der er ikke rigtigt noget "liv" i højtalerne når det bare er Pure Direct.
|
 |
mkirkelund
Guld medlem
|
Sendt: 17-April-2011 kl. 22:21 |
Hother skrev:
mkirkelund skrev:
.FTH' skrev:
Go' søndag. |
Mange tak Thor 
Udover det mere end tilfreds. Den er KLASSER bedre en Onkyo - godt jeg kom af med den!  |
Visse vasse kom hjem til mig - så kigger vi på sagen, og så kan du høre en næsten optimalt indstillet Pio |
Jamen jeg har været hjemme hos dig John.  Du må kigge forbi Ordrup og give en hånd med at indstille min Pioneer, nu har du jo talt så godt om dem.  Så kan du også høre nogle LÆKRE XTZ højtalere. 
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 17-April-2011 kl. 22:33 |
mkirkelund skrev:
Hother skrev:
mkirkelund skrev:
.FTH' skrev:
Go' søndag. |
Mange tak Thor 
Visse vasse kom hjem til mig - så kigger vi på sagen, og så kan du høre en næsten optimalt indstillet Pio |
Jamen jeg har været hjemme hos dig John.  Du må kigge forbi Ordrup og give en hånd med at indstille min Pioneer, nu har du jo talt så godt om dem.  Så kan du også høre nogle LÆKRE XTZ højtalere.  |
Jovist, men ikke med mit nuværende setup har du været hos mig  Og jeg er ikke god til at forlade "Øen" - med mindre at det er en anden ø......Malta
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 17-April-2011 kl. 22:34 |
mkirkelund skrev:
Kampus skrev:
Ah! Skip alt det med EQ og kør Pure Direct. Så spiller den guddommeligt  |
Nah. Så spiller den bedre med Auto Setup. Der er ikke rigtigt noget "liv" i højtalerne når det bare er Pure Direct. |
Naturligvis! Du kører en Autosetup for at kalibrere højttalerne. - og herefter stiller du den på Pure Direct
|
 |