recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 10" subwoofer med power fra europa
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

10" subwoofer med power fra europa

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1611
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 10" subwoofer med power fra europa
    Sendt: 23-September-2025 kl. 23:10
Jeg har haft en subwoofer i et stykke tid + en wiim amp pro der gør det rigtig godt med room correction og for mere ud af bassen en da jeg havde en yamaha forstærker

Jeg har bare oplevet når jeg spiller højt eller noget meget bas tungt ved høj volumen så mangler jeg lidt effekt 

Har en audio pro add on sub 1 8" 150 watt og ned til 35hz

En speedwoofer 10e koster ikke meget men har power og audioholics har testet den  og den er mere end godkendt, men blir en del dyrere når den skal sendes fra usa med fragt + 25% i moms og håndterings gebyr

Tone winner 10" sw 1000 kostede $345 på et tidspunkt men gør den ikke mere samme problem som speedwoofer 10 e

Monoprice har en 12"  til salg for kun $110 (normapris $174) men der kommer også nogen fragt + 25% og håndteringsgebyr, måske er den for stor

Jeg regner med en 10" min 200 watt regner ikke med jeg har plads til en 12, derfor 10"

Speedwoofer 10e koster lige under 300 euro 300watt rms og peaker på 800 watt, 17 kilo og går ned til 20-25 hz med brugbart niveau

Hvad har vi tilsvarende i europa ?

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19907
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2025 kl. 23:27
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 timer 53 minutter siden kl. 11:08
https://www.i-fidelity.net/testberichte/heimkino/teufel-t8t10/test.html

https://subwoofertests.de/teufel-t-10/

Det ikke så ringe, nogen på teufels hjemmeside siger forstærkeren kan brumme lidt

På deres hjemmeside er der en kode til fri fragt

Redigeret af gasolin - 18 timer 50 minutter siden kl. 11:11
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 timer 50 minutter siden kl. 15:11
Hvorfor tager du ikke en demo-tour og besøger Hifi-Klubben, KT-Radio, AV-Connection (m.fl) hvor du lytter til dit musikstykke på de subs som passer til dit budget? Jeg mindes at du har spurgt om nogle lignende i lang tid, så at købe noget "tilfældigt" ud fra specs og reviews, virker ikke som en sikker strategi.

Et konkret svar på dit spørgsmål er denne: ⁣JBL LSR 310 S – Thomann International 
Du kan altid bruge returret hvis den ikke spiller som du vil have det.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 timer 14 minutter siden kl. 19:47
Hifi klubben flytter godt nok (odense) og har tilbud hvis ikke der er udsolgt af det meste, har haft en argon sub, den var lille, lød som om den har port støj, første gang jeg blev skuffet over noget fra argon

Og så vi ellers oppe i 3000kr eller mere når det skal være med fuld garanti

yamaha er også 3000kr eller mere fra av connection

Har noget jeg skal af med som jeg ikke bruger og så er der ca 3000kr og ca 3500-4000kr hvis vi når hen til den første oktober

Redigeret af gasolin - 10 timer 5 minutter siden kl. 19:56
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 timer 8 minutter siden kl. 19:53
Hvorfor kigger du ikke brugt? Du får ikke meget ny sub for 3000kr.

Alternativt... Lev uden sub i 3 måneder og få den vej igennem råd til mere?
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 timer 3 minutter siden kl. 19:58
Har en subwoofer

Brugt kan man ikke altid høre den, da den nogen gange er i en del af danmark som er langt fra hvor jeg bor (ingen bil) og så der lige hvis den ikke lyder godt derhjemme hvor man kan test alle genre og indstillinger og volumen kan man ikke aflevere den den tilbage

Har kigget brugt

Redigeret af gasolin - 9 timer 53 minutter siden kl. 20:08
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 9 timer 56 minutter siden kl. 20:05
Ok, så den skal være ny. Hvad er dit budget?
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 9 timer 46 minutter siden kl. 20:15
Speedwoofer 10e jeg gerne vil have, men den er ikke fra europa

Ny Wharfedale sw-150 har hos hifi freaks kostet ca 1500kr men ingen brugte da jeg søgte, den skulle også være rigtig god

Har noget til salg som sagtens kunne bringe prisen op tæt på 4000kr

Med en nypris på ca 1500kr for en Wharfedale SW-150 vil jeg godt gi op til 1000kr for en brugt

Ny vil jeg helst holde mig på under 3000kr 

Yamaha NS-SW300 koster ca 3000kr men har hørt at Twisted Flare porten kan gi støj

Der skal være auto on/off så jeg bare slukker min forstærker og så slukker subben aut, ikke noget med at skal om bag den for at slukket den eller foran selv om foran er nemmere

Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 9 timer 39 minutter siden kl. 20:22
Nu vil du gerne kigge brugt? Du tabte mig :)

Uanset... Mit råd: Køb den JBL jeg linkede til. 700 over dit budget. Vent et par måneder og spar det op. Thomann har fuld returret så du kan prøve den hjemme.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19907
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 9 timer 35 minutter siden kl. 20:26
Helt ærligt, for under 3-4000 kroner fra ny, så får du ikke en ordentlig subwoofer.

Du kigger alt for meget på specs og tests (der let kan være farvet) uden at tænke på at lytte selv.
Og så ender du med at købe noget du fortryder - endnu engang. OG kommer til at tabe endnu flere penge.

Og så er der lige det her med at dit rum, måske spiller mere ind end hvad godt er. Det kan du ikke "forstærke" dig ud af.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 9 timer 26 minutter siden kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Nu vil du gerne kigge brugt? Du tabte mig :)

Uanset... Mit råd: Køb den JBL jeg linkede til. 700 over dit budget. Vent et par måneder og spar det op. Thomann har fuld returret så du kan prøve den hjemme.

Jeg kan ikke returnere en brugt subwoofer købt på dba, derfor skal den ikke være dyr i tilfældet af den skal sælges kort tid efter jeg har købt den og evt taber på den, jeg har bare ikke lyst til at bruge penge,tid på at tage til f.eks århus for at lytte til en subwoofer jeg ikke kan tage med hjem fordi jeg ingen bil har

Redigeret af gasolin - 9 timer 24 minutter siden kl. 20:37
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu