recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 10" subwoofer med power fra europa
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

10" subwoofer med power fra europa

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2025 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Helt ærligt, for under 3-4000 kroner fra ny, så får du ikke en ordentlig subwoofer.

Du kigger alt for meget på specs og tests (der let kan være farvet) uden at tænke på at lytte selv.
Og så ender du med at købe noget du fortryder - endnu engang. OG kommer til at tabe endnu flere penge.

Og så er der lige det her med at dit rum, måske spiller mere ind end hvad godt er. Det kan du ikke "forstærke" dig ud af.

Klaus

Redigeret af gasolin - 24-September-2025 kl. 20:54
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4493
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2025 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Nu vil du gerne kigge brugt? Du tabte mig :)

Uanset... Mit råd: Køb den JBL jeg linkede til. 700 over dit budget. Vent et par måneder og spar det op. Thomann har fuld returret så du kan prøve den hjemme.

Jeg kan ikke returnere en brugt subwoofer købt på dba, derfor skal den ikke være dyr i tilfældet af den skal sælges kort tid efter jeg har købt den og evt taber på den, jeg har bare ikke lyst til at bruge penge,tid på at tage til f.eks århus for at lytte til en subwoofer jeg ikke kan tage med hjem fordi jeg ingen bil har

Så du vil ikke købe brugt medmindre den er meget billig... Du vil ikke købe nyt, fordi du ikke vil bevæge dig til en butik hvor du ikke kan tage ting med hjem. 

Og tilbage til mit råd: Hvorfor køber du ikke online hvor du får den sendt hjem til dig og så kan du sende tilbage hvis du ikke kan lide den? Så får du både din garanti, du slipper for at gå ud af døren, du får prøvet den hjemme og du har mulighed for at bytte. Hvad er det jeg misser?
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2025 kl. 22:03
Har ikke den sikkerhed med en brugt subwoofer købt på dba, at kunne retunere den, derfor vil jeg ikke risikere at stå med noget brugt til 3000kr som jeg ikke kan sælge eller tager lang tid at sælge før jeg kan bruge de penge på en anden subwoofer

Kan jeg f.eks med den subwoofer der anbefales fra teufel, Risk-free 8-week trail og free return shipping

Har ikke sagt jeg ikke vil købe ny fordi jeg skal bevæge mig til en butik

F.eks av connection har Buy & Try fri fragt hvis jeg vil returnere den
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2025 kl. 22:11
Fuld returret.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2025 kl. 22:40
Jeg ved ikke hvad subben kan som f.eks en billigere Presonus Eris Pro Sub 10 og ADAM Audio T10S ikke kan
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2025 kl. 22:59
Hvorfor så ikke købe ADAM Audio T10S hjem hvis du vil prøve en billigere først?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19917
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2025 kl. 05:24

Ville jeg købe en subwoofer med en 10” enhed, som vejer 12 kg?
Nej…….

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2025 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Nej…….

Klaus
Jeg prøvede blot at forstå Gasolins fremgangsmåde. Han vil ikke prøve JBL'en fordi han ikke ved hvad den kan som ADAM Audio ikke kan. Så må han jo prøve Adam Audio? Jeg er nok bare lidt forvirret over hvad det egentligt er han vil og ikke vil. Udover at snakke om specs :)
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2025 kl. 10:34
Jeg har ikke sagt jeg ikke vil prøve en jbl sub 

Men har ikke sagt jeg lige nu vil ofre næsten 4000kr på en subwoofer, kun at jeg vil helst vil holde mig på max 3000kr

Lyder lidt som 3xbeliggende, i har et budget på 3000kr men fordi subben er mere energi besparende (eller noget) har banken sagt okay for at i (du) kan købe for 3700kr (eller hvis det var et hus 3 millioner og 3.7 millioner)

Men hvad kan jblen som de 2 andre ikke kan og hvor de 2 andre er billigere ? 

Hvorfor skal skulle jeg ofre 800kr mere for en jbl sub end adam audio eller presonus ?

Pga vægten ?

Udover at snakke om specs 

Klaus snakker om specs 

Nej…….

Redigeret af gasolin - 25-September-2025 kl. 10:38
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2025 kl. 10:57
Under 3000kr, vejer over 12kg, kræver ikke bil, har garanti, kan prøves hjemme.

Du kan også gå PA-vejen hvor du får høj SPL på bekostning af det helt dybe:

Som en anden skriver, så skal du gå på kompromis med noget. Ligesom 3xBeliggenhed når familien vil have en villa i Gentofte men kun har 5 mio. 

Redigeret af Jonas_h - 25-September-2025 kl. 11:18
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 5316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2025 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Jeg har ikke sagt jeg ikke vil prøve en jbl sub 

Men har ikke sagt jeg lige nu vil ofre næsten 4000kr på en subwoofer, kun at jeg vil helst vil holde mig på max 3000kr

Lyder lidt som 3xbeliggende, i har et budget på 3000kr men fordi subben er mere energi besparende (eller noget) har banken sagt okay for at i (du) kan købe for 3700kr (eller hvis det var et hus 3 millioner og 3.7 millioner)

Men hvad kan jblen som de 2 andre ikke kan og hvor de 2 andre er billigere ? 

Hvorfor skal skulle jeg ofre 800kr mere for en jbl sub end adam audio eller presonus ?

Pga vægten ?

Udover at snakke om specs 

Klaus snakker om specs 

Nej…….
Din 3xbeliggenhed analogi er helt hen i vejret. Pris og kvalitet følges som regel ad i AV udstyr - du får hvad du betaler for!!! Den eneste undtagelse ser jeg kun i kabler, her kan man godt gå efter de næstbilligste.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2025 kl. 11:30
Ville gerne have haft en wharferdale sw-150 men den kan ikke mere købes til den pris og der er ingen brugte

Redigeret af gasolin - 25-September-2025 kl. 11:32
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu