recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 10" subwoofer med power fra europa
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

10" subwoofer med power fra europa

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1621
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2025 kl. 15:34
Ja room correction med sync og peg
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 5306
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2025 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Hvis det er denne her, er der 20% rabat, og så kan du få den inden for dit budget.

Det er kun ved køb af 2 stk  2 stk er ca 7000kr 20% rabat er 1400kr = 5600kr
Ja det så jeg først bagefter. Du får meget bedre bas med 2 subs, og så oven i købet den du helst vil have. Evt sælg den ene og score nogle penge.

Det ikke den samme Sw150 og sw-10
Spurgte jeg jo om i det første indlæg.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19914
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2025 kl. 16:52

Ja room correction med sync og peg

Meget kan du gøre med roomcorrection, men du kan IKKE fjerne akustiske problemer. Du kan forsøge at afhjælpe dem, ved at skrue i lyden, men du kan ikke fjerne stående bølger. Det er ren “mekanik” der skal til der.

Den kan let forklare, hvorfor du oplever manglende bas i dit (så vidt jeg husker, ikke særligt store) lytterum.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2025 kl. 17:32
Det ikke fordi der ikke er bass

Det bassen der ikke helt kan følge med hvis jeg spiller højt

Selv når forstærkeren (ikke subben) er begrænset til 90% kan der nemt være situationer hvor der mangler lidt effekt fra subben, den forvrænger svagt 

Jo, lyden er højt og der er bas, men der mangler lidt(og nej der ikke bare skrue op for bassen for det ændre ikke på hvor meget peak effekten,spl er), forstærkeren spiller fint højt med mine sa signature 5, men der mangler power hvis subbben skal  følge med op til 100% (ingen forvrængning ved 100% med mindre det er pga optagelsen), delefrekvens 60hz

10" (ikke for stor og ikke for dyr) 35-40hz, + 110db er ikke unormalt for mange subwoofer, jbl studio monitor subben er opgivet til 115db og den maximale,peak falder nok lidt når den blir justeret og ikke kan spille højere, max excursion er nået, hvis det sker.

Redigeret af gasolin - 25-September-2025 kl. 17:45
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40634
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2025 kl. 18:46
 En Sub der kun går ned til 35 Hz er ikke dybe toner, min Soundbar kan klare det uden Sub.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2025 kl. 18:57
Komme an på hvor højt den skal spille ;-)

Gider ikke kalde det noget specielt, den skal gi bedre bund og hpf som jeg har
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40634
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2025 kl. 19:27
 Den skal ikke spille højt, den kan godt, (180W) men så forstyrres naboerne. God bund, så skal den gå længere ned en 35 Hz.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu