|
10" subwoofer med power fra europa |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | ||||
gasolin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1621 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Ja room correction med sync og peg
|
||||
![]() |
||||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5306 |
|||
Spurgte jeg jo om i det første indlæg.
|
||||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||||
![]() |
||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19914 |
|||
Meget kan du gøre med roomcorrection, men du kan IKKE fjerne akustiske problemer. Du kan forsøge at afhjælpe dem, ved at skrue i lyden, men du kan ikke fjerne stående bølger. Det er ren “mekanik” der skal til der. Den kan let forklare, hvorfor du oplever manglende bas i dit (så vidt jeg husker, ikke særligt store) lytterum. Klaus
|
||||
![]() |
||||
gasolin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1621 |
|||
Det ikke fordi der ikke er bass
Det bassen der ikke helt kan følge med hvis jeg spiller højt Selv når forstærkeren (ikke subben) er begrænset til 90% kan der nemt være situationer hvor der mangler lidt effekt fra subben, den forvrænger svagt Jo, lyden er højt og der er bas, men der mangler lidt(og nej der ikke bare skrue op for bassen for det ændre ikke på hvor meget peak effekten,spl er), forstærkeren spiller fint højt med mine sa signature 5, men der mangler power hvis subbben skal følge med op til 100% (ingen forvrængning ved 100% med mindre det er pga optagelsen), delefrekvens 60hz 10" (ikke for stor og ikke for dyr) 35-40hz, + 110db er ikke unormalt for mange subwoofer, jbl studio monitor subben er opgivet til 115db og den maximale,peak falder nok lidt når den blir justeret og ikke kan spille højere, max excursion er nået, hvis det sker.
Redigeret af gasolin - 25-September-2025 kl. 17:45 |
||||
![]() |
||||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40634 |
|||
En Sub der kun går ned til 35 Hz er ikke dybe toner, min Soundbar kan klare det uden Sub.
|
||||
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
|
||||
![]() |
||||
|||
Komme an på hvor højt den skal spille ;-)
Gider ikke kalde det noget specielt, den skal gi bedre bund og hpf som jeg har
|
||||
![]() |
||||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40634 |
|||
Den skal ikke spille højt, den kan godt, (180W) men så forstyrres naboerne. God bund, så skal den gå længere ned en 35 Hz.
|
||||
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |