|
10" subwoofer med power fra europa |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Forfatter | |
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19919 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Alle højttalere kan spille 35 Hz, når de blot ikke skal flytte særligt meget luft.
Selv mine små køkkenhøjttalere (DLS R 50) kan spille 35Hz. Klaus
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40648 |
Der er 2 LF enheder på hver 2,5", har kørt en frekvens test med LF (Bas) på maximum, 35 Hz kan høres.
|
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
gasolin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1636 |
Min fronter kan nok godt gengive 30hz men så det ikke med noget brug bart niveau, 15 db nede ved 30 hz eller lidt bedre ved 35 f.eks 12 db det kan man ikke rigtig bruge til noget
Min sa signature 5 er målt af en side til -6 db ved 56hz om det er 6 eller 10 eller 12 db yderlig nede ved 35 hz, der er bare ikke så meget som med en 10" subwoofer der spiller fra f.eks 60hz og ned
Redigeret af gasolin - 27-September-2025 kl. 20:30 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19919 |
Jeg gentager lige mig selv: Alle højttalere kan spille 35 Hz, når de blot ikke skal flytte særligt meget luft. Det kan man bare ikke bruge til en skid, hvis man vil lytte til noget ved bare nogenlunde normalt lytteniveau. Klaus
|
|
![]() |
|
gasolin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1636 |
Der ikke altid musik,lyde ved 35hz, er der så skal man da ikke også kæmpe med noget der ikke kan gengive 35hz med brugbart niveau
Hvis min subwoofer ikke gengir 35hz særlig højt og min forstærker (room correction) laver justering helt ned til 30hz (har jeg sat den til) med 2 cifret db fremhævelser, så det da tegn på den ikke er kraftig nok,ikke passe optimalt til mit rum Så det med at finde noget andet hvis man vil spille højt og forstærkeren ikke skal fremhæve bassen ved nogen frekvenser med mere end få db eller den forvrænger,mangler power før fronterne+ forstærker kombinationen når sin gænse
Redigeret af gasolin - 27-September-2025 kl. 21:01 |
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4494 |
Hvis der er behov for at lave tocifrede boosts via rumkorrektion, er din subwoofer eller lytteposition placeret forkert. Det har intet at gøre med at subben ikke er kraftig nok til rummet. Eksempel: 12db boost kræver 16 gange så meget forstærkereffekt... Det er meget at forlange fra selv dyre subs. Og dit budget er 3000kr.
Redigeret af Jonas_h - 28-September-2025 kl. 09:35 |
|
![]() |
|
Hvis subben var lidt større,kraftigere forstærker kunne den følge bedre med op til max effekt fra forstærker, front højttaler kombinationen som netop er årsagen til ønsket om en større subwoofer
Hvis så -3 db er lavere og stadig kan følge med fronterne, så det bare en nice bonus |
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2838 |
Det giver jo nul mening ![]() |
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4494 |
Hvem svarer du til? Du forholder dig ikke til det du selv skrev plus det jeg svarede med 12db boost. Det var din grund til større subwoofer lige før. Nu skriver du en ny grund?
|
|
![]() |
|
nej grunden har altid været at min sub ikke kan følge helt med op til niveauet på min fronter når jeg spiller højt og derfor vill jeg gerne have en der er større
Room correction forsøger bare at juster alt efter hvilken target curvet jeg har valgt at bruge første gang og rummet,subben
|
|
![]() |
|
Var i audiocompagniet
https://elac.com/ds103-bk til 3000kr kunne være en mulighed
|
|
![]() |
|
Frank13 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1188 |
Den du har kan ikke følge med når du spiller højt, tror du så en med 100W kan være en afløser? Frank
|
|
Lyngdorf MP60 2.1-B&W 802D-Soundimpress ICE1200-HY252-PU400-ICE50-Tangent powera2-Fosi Audio ZA3-MK S S150mk3-JBL Ti10K-B&W Fpm4-B&W M1-Epson TW7100-Panasonic dmp-ub900-Apple tv4K-Dayton Ultimax 15-22
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |