recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 10" subwoofer med power fra europa
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

10" subwoofer med power fra europa

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19919
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2025 kl. 20:07
Alle højttalere kan spille 35 Hz, når de blot ikke skal flytte særligt meget luft.
Selv mine små køkkenhøjttalere (DLS R 50) kan spille 35Hz.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40648
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2025 kl. 20:22
 Der er 2 LF enheder på hver 2,5", har kørt en frekvens test med LF (Bas) på maximum, 35 Hz kan høres.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Point: 1636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2025 kl. 20:27
Min fronter kan nok godt gengive 30hz men så det ikke med noget brug bart niveau, 15 db nede ved 30 hz eller lidt bedre ved 35 f.eks 12 db det kan man ikke rigtig bruge til noget 

Min sa signature 5 er målt af en side til -6 db ved 56hz om det er 6 eller 10 eller 12 db yderlig nede ved 35 hz, der er bare ikke så meget som med en 10" subwoofer der spiller fra f.eks 60hz og ned

Redigeret af gasolin - 27-September-2025 kl. 20:30
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19919
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2025 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Der er 2 LF enheder på hver 2,5", har kørt en frekvens test med LF (Bas) på maximum, 35 Hz kan høres.

Jeg gentager lige mig selv:
Alle højttalere kan spille 35 Hz, når de blot ikke skal flytte særligt meget luft.

Det kan man bare ikke bruge til en skid, hvis man vil lytte til noget ved bare nogenlunde normalt lytteniveau.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2025 kl. 20:58
Der ikke altid musik,lyde ved 35hz, er der så skal man da ikke også kæmpe med noget der ikke kan gengive 35hz med brugbart niveau

Hvis min subwoofer ikke gengir 35hz særlig højt og min forstærker (room correction) laver justering helt ned til 30hz (har jeg sat den til) med 2 cifret db fremhævelser, så det da tegn på den ikke er kraftig nok,ikke passe optimalt til mit rum

Så det med at finde noget andet hvis man vil spille højt og forstærkeren ikke skal fremhæve bassen ved nogen frekvenser med mere end få db eller den forvrænger,mangler power før fronterne+ forstærker kombinationen når sin gænse

Redigeret af gasolin - 27-September-2025 kl. 21:01
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4494
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2025 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Der ikke altid musik,lyde ved 35hz, er der så skal man da ikke også kæmpe med noget der ikke kan gengive 35hz med brugbart niveau

Hvis min subwoofer ikke gengir 35hz særlig højt og min forstærker (room correction) laver justering helt ned til 30hz (har jeg sat den til) med 2 cifret db fremhævelser, så det da tegn på den ikke er kraftig nok,ikke passe optimalt til mit rum

Så det med at finde noget andet hvis man vil spille højt og forstærkeren ikke skal fremhæve bassen ved nogen frekvenser med mere end få db eller den forvrænger,mangler power før fronterne+ forstærker kombinationen når sin gænse

Hvis der er behov for at lave tocifrede boosts via rumkorrektion, er din subwoofer eller lytteposition placeret forkert. Det har intet at gøre med at subben ikke er kraftig nok til rummet.

Eksempel: 12db boost kræver 16 gange så meget forstærkereffekt... Det er meget at forlange fra selv dyre subs. Og dit budget er 3000kr. 

Redigeret af Jonas_h - 28-September-2025 kl. 09:35
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2025 kl. 09:44
Hvis subben var lidt større,kraftigere forstærker kunne den følge bedre med op til max effekt fra forstærker, front højttaler kombinationen som netop er årsagen til ønsket om en større subwoofer

Hvis så -3 db er lavere og stadig kan følge med fronterne, så det bare en nice bonus

Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2025 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Jeg kan få ned til 35 Hz fra den når den bruges, det må være det der tæller, og ikke hvilken styrke det er.

Det giver jo nul meningLOL 
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4494
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2025 kl. 11:12

Hvis subben var lidt større,kraftigere forstærker kunne den følge bedre med op til max effekt fra forstærker, front højttaler kombinationen som netop er årsagen til ønsket om en større subwoofer

Hvis så -3 db er lavere og stadig kan følge med fronterne, så det bare en nice bonus

Hvem svarer du til? Du forholder dig ikke til det du selv skrev plus det jeg svarede med 12db boost. Det var din grund til større subwoofer lige før. Nu skriver du en ny grund? 
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2025 kl. 11:58
nej grunden har altid været at min sub ikke kan følge helt med op til niveauet på min fronter når jeg spiller højt og derfor vill jeg gerne have en der er større

Room correction forsøger bare at juster alt efter hvilken target curvet jeg har valgt at bruge første gang og rummet,subben
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2025 kl. 19:20
Var i audiocompagniet

https://elac.com/ds103-bk til 3000kr kunne være en mulighed
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Juli-2017
Point: 1188
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2025 kl. 19:37

Var i audiocompagniet

https://elac.com/ds103-bk til 3000kr kunne være en mulighed
Den du har kan ikke følge med når du spiller højt, tror du så en med 100W kan være en afløser?

Frank 
Lyngdorf MP60 2.1-B&W 802D-Soundimpress ICE1200-HY252-PU400-ICE50-Tangent powera2-Fosi Audio ZA3-MK S S150mk3-JBL Ti10K-B&W Fpm4-B&W M1-Epson TW7100-Panasonic dmp-ub900-Apple tv4K-Dayton Ultimax 15-22
Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu