recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 1001 spørgsmål fra selvbyggeren
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket1001 spørgsmål fra selvbyggeren

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Mazzigo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 14:02
løsningen på problemet som du beskriver kan det ikke
være to grafikkort - et onboard evt med HDMI og et
passivt desktop pci-e?

Men egentligt er jeg ikke modstander af at clone
billedet... hvis bare at opløsningen på touch-screen var
lig eller højere end 1024 x 768 som mit panasonic PX80
kan æde.

Ja, faktisk kan jeg også godt leve med at swappe, men så
forsvinder touch-finesse jo når jeg er på tv´et.
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 14:35

Det er ikke et hardwaremæssigt problem, f.eks. kan motherboard med onboard grafik uden videre klare tilslutning af 2 skæme, hvoraf de ene kan være via HDMI...

HDMI opløsningen der anvendes er jo  1280x720 eller 1980x1080 uanset skærmens fysiske opløsning og det er den anden skærm skal kunne modtage i clone mode...

Forøvrigt har #patriarken som ofte skriver i dette forum  begået en artikel om touchscreen..
http://web263800.ta59.talkactive.net/default.aspx

Redigeret af avh - 23-Februar-2009 kl. 14:38
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Mazzigo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-Februar-2009
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 17:33

God artikel og point taken - jeg var faktisk ved at nå frem til samme konklusion selv - altså at det er røvsygt at skulle op af sofaen for at finde sit musik frem. Det skal jeg jo i dag, og det er jo faktisk det jeg gerne vil undgå. (det kan jeg jo altid komme og påstå bagefter)

Det naturlige næste spørgsmål er jo så.... hvornår kommer der en mobil touch enhed, som modtager data fra HTPC?

Det er der sikkert ingen der kan svare på - oh well... det betyder da bare at prisen for sådan et HTPC falder med et par kilo

Redigeret af Mazzigo - 23-Februar-2009 kl. 17:33
Til top
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-August-2007
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2009 kl. 09:01

Du skal bare køre et stykke music server software, som kan integere med VMC og iTunes og som har et webinterface, så vil du kunne styre musikken fra en hver håndholdt device, som har browserfunktionalitet.

Casatools.com er et bud, men er sikkert lidt over kill. Det findes i langt billigere varianter - google google google :)

/Iver

Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2009 kl. 10:24

Oprindeligt skrevet af Mazzigo Mazzigo skrev:

Det naturlige næste spørgsmål er jo så.... hvornår kommer der en mobil touch enhed, som modtager data fra HTPC?

Det er der sikkert ingen der kan svare på - oh well... det betyder da bare at prisen for sådan et HTPC falder med et par kilo

Det findes faktisk allerede idag...
På Mediaportal, som er et Mediecenter til Windows (gratis) kan du installere forskellige plug ins, et af disse er et web interface til Mediaportal styringen, kodet til at blive vist i Safari på en Iphone. iPhone interface for MediaPortal (iPiMP)
Det bruger jeg selv hvis jeg ikke kan finde fjernbetjeningen, eller hvis tv'et ikke er tændt.
En Iphone er selvfølgelig en dyr løsning hvis du kun skal bruge den som fjernbetjening, men en ganske god løsning for mig, den kan jo så mange andre ting osse. Bruger osse min til Remote styring af Itunes via Wifi, virker fortræffeligt.
Mediaportal er efter min mening et stykke software du SKAL overveje, jeg ved der findes en del andre, men jeg tror ikke du kan finde andre der er så komplet som Mediaportal.

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2009 kl. 14:28

Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Mediaportal er efter min mening et stykke software du SKAL overveje, jeg ved der findes en del andre, men jeg tror ikke du kan finde andre der er så komplet som Mediaportal.

Jeg tror jeg har fundet min nye bedste ven

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu