recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 100hz, relevant?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket100hz, relevant?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mach3 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2006
Status: Offline
Point: 366
Direkte link til dette indlæg Emne: 100hz, relevant?
    Sendt: 25-Oktober-2008 kl. 18:08
Er Sony's 100hz motion flow noget værd?

Skal man kende optagelsesfrekvensen på udsendelsen for at kunne svare på dette?

Eksempelvis live fodbold på viasat med hd: hvilken frekvens optager/udsender de med? Hvis de eksempelvis optager/udsender med 50hz i 720p, så er der jo ikke nok information i signalet til at man kan udnytte de 100hz i skærmen. Og det med et roligere billede, på lcd blinker et billede jo ikke alligvel!?

Håber nogen kan forklare en lille smule :-)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2008 kl. 18:13

 

 Prøv du at se på f.eks en Pana skærm der kører 50Hz, du ville få et gigantisk brag af en hovedpine på få minutter.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mach3 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2006
Status: Offline
Point: 366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2008 kl. 18:18
Radiomanden >>
Men det er et plasma jo, og det fungerer, så vidt jeg har forstået, som et gammeldags crt.

Men et lcd bliver jo ikke opdateret på samme måde, der lyser bagpanelet hele tiden, og de enkelte pixels vender og drejer sig for at frembringe de forskellige farver. Hvor hurtigt de forskellige pixels kan dreje sig kaldes vist responstiden.

Hvor indgår 100hz?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2008 kl. 18:25

 

 Det er korrekt Plasma kommer tættest på CRT, derfor holder jeg mig til dem, LCDer kommer ikke tæt nok på kvaliteten af CRT.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mach3 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2006
Status: Offline
Point: 366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2008 kl. 18:38
Har fundet noget på wikipedia, som giver mening:

Much of the discussion of refresh rate does not apply to the liquid crystal portion of an LCD monitor. This is because while a CRT monitor uses the same mechanism for both illumination and imaging, LCDs employ a separate backlight to illuminate the image being portrayed by the LCD's liquid crystal shutters. The shutters themselves do not have a "refresh rate" as such due to the fact that they always stay at whatever opacity they were last instructed to continuously, and do not become more or less transparent until instructed to produce a different opacity. The closest thing liquid crystal shutters have to a refresh rate is their response time, while nearly all LCD backlights (most notably fluorescent cathodes, which commonly operate at ~200Hz) have a separate figure known as flicker, which describes how many times a second the backlight pulses on and off.

Fra http://en.wikipedia.org/wiki/Refresh_rate

Som jeg forstår det, står der at hos crt sker belysning og billeddannelsen på samme tid, dvs når "kanonen" bevæger sig henover skærmen. Formår kanonen at opdatere skærmen 100 gange i sekundet fremfor 50, opstår et mindre blinkende billede, dvs mere roligt at se på.

Men på lcd lyser bagpanelet hele tiden (eller "blinker" med 200hz hvilket opfattes som at det lyser hele tiden).

Det lyder mere som om, at 100hz på lcd er en feature udelukkende for at "opfinde" frames imellem dem som kommer med kildematerialet for at få mere glidende bevægelser. Dvs ikke for at få et mindre blinkende billede, men for at få mere glidende bevægelser.

Er jeg helt gal på den?
Til top
Sert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2007
Status: Offline
Point: 293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2008 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Prøv du at se på f.eks en Pana skærm der kører 50Hz, du ville få et gigantisk brag af en hovedpine på få minutter.



Det er jo ikke spurgt om pana plasma, men derimod om et sony lcd

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det er korrekt Plasma kommer tættest på CRT, derfor holder jeg mig til dem, LCDer kommer ikke tæt nok på kvaliteten af CRT.


Igen bliver der ikke spurgt ind til kvaliteten på et lcd vs plasma, hvorfor kan du ikke bare svare på det der bliver spurgt om, hvis det er noget du ved, eller lad være???
Tilbage til spørgsmålet... Da jeg købte min, sikkert forældet skærm w3000 sammenlignet jeg den med x3500, der var da forskel, men jeg skulle kigge godt efter det, samtidig syntes jeg det så lidt computer agtigt ud...
Har hørt det er noget man skal vænne sig til, men se hvad du selv syntes er behageligt... sorry det er det bedste jeg kan komme med

Sert
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2008 kl. 21:53
På den nye sony w4500 skulle Sony's 100hz motion flow virke rigtig godt.

Havde også kun mit w3000 i en uge, da den netop havde problemer med slør. Men sony w4500 skulle dog være meget bedre.


Jeg købte også plasma, fordi ligner mere crt kvalitet. Jeg ved ikke om mit
w3000 var en mandags model, men jeg har aldig så ringe et tv før.
måske prosoic i føtex.

til sert
du må da indrømme at det ikke er verdens bedste tv
håber da et w4500 er meget bedre

Til top
Sert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2007
Status: Offline
Point: 293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2008 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

På den nye sony w4500 skulle Sony's 100hz motion flow virke rigtig godt.

Havde også kun mit w3000 i en uge, da den netop havde problemer med slør. Men sony w4500 skulle dog være meget bedre.


Jeg købte også plasma, fordi ligner mere crt kvalitet. Jeg ved ikke om mit
w3000 var en mandags model, men jeg har aldig så ringe et tv før.
måske prosoic i føtex.

til sert
du må da indrømme at det ikke er verdens bedste tv
håber da et w4500 er meget bedre


Hehe nej jeg syntes faktisk at jeg har fået mit til at stå hæderligt efter mangen gange justering, men det kan jo være jeg er blind
Og nej jeg har ikke slør, men til gengæld kan jeg sige at W3000 er bedre til sport end w4000 på det jeg har set....om det så er dig der har fået en mandags model eller det er min mors w4000 der er en mandags bandit ved jeg ikk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu