|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Martin Hemmings ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
![]() Sendt: 06-Juni-2006 kl. 20:29 |
Hej alle Hvilken opløsning giver bedst billede ved landjords-tv, 1024X768 eller 1280X768, på et 50" plasma og hvorfor er der grums omkring DR1 og tv3 logoerne,TV1000 klare det fint. Martin |
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
![]() |
Det kommer ikke an på opløsningen, men billedet som helhed - du må
sammenligne diverse modeller. Mht. grums skyldes det højst sandsynligt MPEG komprimeringen. |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Hvordan modtager du DR1 og TV3? Med hensyn til opløsningen, se denne tråd: Ultra-kort referat: det er andre faktorer end 1024 vs 1280, som betyder noget. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Tape Connection ![]() Branche Medlem ![]() Oprettet: 21-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
I hvilken sammenhæng - er det et valg mellem to tv, eller et valg mellem den opløsning du sender til et bestemt tv (og i så fald hvilket)? |
|
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Der kan også være andre forklaringer... Jeg havde også "grums" omkring logoer, når mit Philips 32PW9308 CRT viste digitalt TV (Selector/Sagem 60). Jeg skød også skylden på TV stationerne og deres bitrate. Heldigvis nåede jeg ikke at skrive et klagebrev til dem, for jeg kunne fjerne størstedelen af problemet selv... Mit Philips CRT laver en del digital billedbehandling i Pixel Plus mode, og grums omkring logoer kunne stort set fjernes ved at slukke for DNR og Active Control (som justerer omfanget af den digitale billedbehandling ud fra en analyse af det indkommende signal). Redigeret af JesperLund - 06-Juni-2006 kl. 20:46 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |