Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Simo219h
Bruger
Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 75
|
Emne: 1080i/720p HDTV Hakker Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 12:55 |
Hej
Jeg har et problem med min HTPC. Jeg kan ikke få den til at afvikle hdtv kanaler fra canaldigital ordentligt. Alle andre kanaler virker fint. Jeg kan også godt få billede på hdtv kanalerne, men det hakker og ter sig med grønne streger osv.
mit setup er: asus e35m1-m pro TeVii S480 Dual DVB-S2 PCIe Almindelig 7200 hdd. 400 watt strøm
Jeg har prøvet alverdens codecs. divx, avc, ffdshow. Jeg kan bare ikke få det til at virke.
Nogle råd? 
|
 |
Simo219h
Bruger
|
Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 12:55 |
Skal siges jeg bruger DVBviewer.
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
|
Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 13:53 |
Simo219h skrev:
Skal siges jeg bruger DVBviewer. |
Du skal ikke installere andet end Win 7. Den har alt indbygget.Jeg vil anbefale dig at installere en fuldstændig clean Win 7, med nyeste version af DVBViewer (4.9), nyeste grafikkortdrivere og nyeste TV tuner drivere (BDA) Hvis du stadig har problemet så er det signalkvalitet eller signalstyrke. Det kan godt være du ikke har problemer med signalet når det går direkte i TV/STB, men det er ofte sådan at signalet skal være bedre, når det er TV tunere i en PC. Hvis det er muligt, så prøve at trække et kabel direkte fra LNB ind i din tuner. Hvis det fungerer der, så skal du gennemgå din kabling for bøjninger på kablet, dårlige forbindelser, splittere osv. Hvis det ikke løser det, så kan din parabol være indstillet forkert. Start med en billig SAT finder fra Harald Nyborg. Løser det ikke problemet, vil jeg anbefale at du lader en fagmand, med det rigtige udstyr måle det igennem
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
confused
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
|
Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 13:57 |
Har du prøvet at optage kanalen, placere den optagede fil direkte på maskinen, og afspille den herfra ? og evt. prøvet at afspille filen på en anden pc også ?
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
 |
Simo219h
Bruger
|
Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 14:09 |
MCenterFreak skrev:
Simo219h skrev:
Skal siges jeg bruger DVBviewer. |
Du skal ikke installere andet end Win 7. Den har alt indbygget.Jeg vil anbefale dig at installere en fuldstændig clean Win 7, med nyeste version af DVBViewer (4.9), nyeste grafikkortdrivere og nyeste TV tuner drivere (BDA) Hvis du stadig har problemet så er det signalkvalitet eller signalstyrke. Det kan godt være du ikke har problemer med signalet når det går direkte i TV/STB, men det er ofte sådan at signalet skal være bedre, når det er TV tunere i en PC. Hvis det er muligt, så prøve at trække et kabel direkte fra LNB ind i din tuner. Hvis det fungerer der, så skal du gennemgå din kabling for bøjninger på kablet, dårlige forbindelser, splittere osv. Hvis det ikke løser det, så kan din parabol være indstillet forkert. Start med en billig SAT finder fra Harald Nyborg. Løser det ikke problemet, vil jeg anbefale at du lader en fagmand, med det rigtige udstyr måle det igennem |
Kan det også godt være noget med signalet at gøre når alle SD kanaler virker fint. Jeg har ca 80% signal i dvbviewer og 95 i min dreambox.
|
 |
Simo219h
Bruger
|
Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 14:10 |
confused skrev:
Har du prøvet at optage kanalen, placere den optagede fil direkte på maskinen, og afspille den herfra ? og evt. prøvet at afspille filen på en anden pc også ? |
Det har jeg ikke prøvet, det kan jeg lige prøve når jeg kommer hjem.
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 14:13 |
Simo219h skrev:
Kan det også godt være noget med signalet at gøre når alle SD kanaler virker fint. Jeg har ca 80% signal i dvbviewer og 95 i min dreambox. |
Det er signal STYRKE ikke kvalitet. Signalstyrken siger ikke noget om kvaliteten. Hvis kvaliteten er dårlig så er signalstyrke ingen hjælp. Jeg glemte lige at spørge om du har husket at slå Open Whole Transponder fra. Tuneren kan ikke håndtere båndbredden, hvis det er en transponder med flere HD kanaler
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
Simo219h
Bruger
|
Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 14:15 |
MCenterFreak skrev:
Simo219h skrev:
Kan det også godt være noget med signalet at gøre når alle SD kanaler virker fint. Jeg har ca 80% signal i dvbviewer og 95 i min dreambox. |
Det er signal STYRKE ikke kvalitet. Signalstyrken siger ikke noget om kvaliteten. Hvis kvaliteten er dårlig så er signalstyrke ingen hjælp. Jeg glemte lige at spørge om du har husket at slå Open Whole Transponder fra. Tuneren kan ikke håndtere båndbredden, hvis det er en transponder med flere HD kanaler |
Nårh.. Den ligger vidst også på en 80 %. Hvor slår jeg det fra henne? :-)
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 14:29 |
Simo219h skrev:
Hvor slår jeg det fra henne? :-) |
Indstillinger>Indstillinger>Hardware
|
|
 |
Simo219h
Bruger
|
Sendt: 28-Oktober-2011 kl. 08:28 |
jeg har nu slået open hole transponder fra. og nu virker alle HD kanaler perfekt, pånær canal+ first HD. den køre sådan set uden hak, men der er en masse skratten på. Kan dette løses ved hjælp af codecs?
kvalitets signal er på 85 % Jeg har også et andet proble mmed nogle af HD kanalerne, og det er at der ikke er lyd på. Hvad kan indstillingen være her? 
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 28-Oktober-2011 kl. 12:42 |
Simo219h skrev:
jeg har nu slået open hole transponder fra. og nu virker alle HD kanaler perfekt, pånær canal+ first HD. den køre sådan set uden hak, men der er en masse skratten på. Kan dette løses ved hjælp af codecs?
kvalitets signal er på 85 % Jeg har også et andet proble mmed nogle af HD kanalerne, og det er at der ikke er lyd på. Hvad kan indstillingen være her?  |
Havde ikke lavet en kanal skan i lang tid, så jeg havde ikke Canal+First HD. Det har jeg nu, og det kører helt uden problemer (ihvertfald de 10 min. jeg lod den køre) Hvad er de f.eks. for nogen HD du ikke har lyd på, og et eksempel på en HD du har lyd på. Så vil jeg lige chekke op på hvad forskellen kan være. Har du prøvet med en fuldstændig clean Win 7 installation?
|
|
 |