recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 1080P hakker på htpc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

1080P hakker på htpc

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Michael1979 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michael1979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 1080P hakker på htpc
    Sendt: 22-December-2011 kl. 12:07
Hej alle. Glædelig Jul til jer. Håber evt der er nogne der kan hjælpe da jeg har et problem med mit mediacenter. Når jeg afspiller MKV film i 1080p så hakker billedet en hel del primært når der er store objekter i billedet og det panorerer. Når jeg afspiller i 720p er der som regel ingen problemer. Jeg bruger XBMC som afspiller og har også prøvet mediaplayer classic uden at det hjalp.

Mit mediacenter består af et abit bundkort med hdmi en 2,2 intel core 2 duo og 2 gb ram. og der er installeret windows XP på det. ved self ikke om det kan være fordi der er kun er 2 gb ram i den men det har ikke tidligere været et problem for et par år siden. Jeg har tidligere set nogle indlæg hvor der var snak om at man kunne ændre nogle indstillinger men jeg er ikke videre skrap til sådan noget her så jeg må jo nok bøje mig i støvet og søge hjælp:-)

Håber der er nogen der kan have en løsning på problemet.

Til top
saaroe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-April-2008
Sted: Denmark
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér saaroe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 19:56
Det lyder som om din CPU får lov til decode mkv filen - hvilket givetvis er årsagen til at det hakker. Hvilken CPU har du? - Det bedste er at få dit grafikkort til at decode - langt de fleste grafikkort kan hardware decode HD video.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 20:46
Xbmc understøtter ikke hardwareaccelereret grafik under windows xp. Jeg boksede lidt med at få xbmc til at overlade selve afspilningen til mpc-hc (media player classic - home cinema) i stedet, men det var noget bøvl.

Hvis du skifter til windows 7 kan xbmc benytte dxva2 til tingene, så er det dit grafikkorts processer der overtager opgaven, det kører langt bedre. For mit eget vedkommende kører jeg nu xbmc under ubuntu, der kan den også udnytte grafikprocessoren på mit grafikkort til at aflaste computerens cpu.
Til top
Michael1979 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michael1979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2011 kl. 14:39
Hej Saaroe og strandvasker tak for to gode svar, undskyld det tog så lang tid om at jeg skriver tilbage men juletiden er jo presset for os alle. kan ligesom høre at løsningen på problemet for mig bliver at jeg skal have et grafikkort smidt i mit mediacenter således det kan overtage styringen af filmvisningen. Mit næste problem bliver så at jeg tidligere har prøvet og installere windows vista og det Abit bundkort med onboard grafik kort som jeg bruger nu ville ikke acceptere det. men det kan self være at det kan fungere med windows 7. og oven i det skal der så smides et grafikkort i maskinen også. er der noget specielt mærke eller model der kan anbefales til billige penge?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu