recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 1080p opskalering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket1080p opskalering

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Don Miguel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-November-2007
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Emne: 1080p opskalering
    Sendt: 25-Marts-2008 kl. 20:24

Jeg skal til at lave en Media Center med et Blu Ray drev. Hvis jeg f.eks. afspiller en alm. DVD-film på min kommende MC, vil computeren så opskalere billedet hvis jeg har sat grafikkortets indstillinger til 1080i eller 1080p?

Eller har computere ikke denne teknik som på en alm. DVD-afspiller med HDMI stik?

Takker

Til top
Schroinx Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Marts-2008
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2008 kl. 21:52

Ja, det kan den afhængig af opsætning og software.

Dit almindelige dvdspille har mig bekendt ikke denne funktion, men dit tv har en scaler, som klarer ærterne.

Vh Troels

Til top
Niels Chr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2005
Sted: Denmark
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2008 kl. 20:02
Nu ved jeg ikek om det har betydnin, men husk på at det giver kun mening af opskallere til 1080p såfremt du har en fremviser (TV eller Projektor) som også kan vise de 1080 i native opløsning....
hvis film f.eks. er i 720p og du opskallere til 1080p på vej over til TV'et og det så har en native opløsnig på 702p - ja så vil TV'et nedskallere igen til 720p for at kunne vise det....det er jo det antal pixel som det kan vise.
Ved opskalerering sker der ikke den store kvalitets forringelse - den så at sige "gætter" sig til midelværdierne som mangler - en nedskallering smider derimod data væk - og man kan/vil ende med et resultat som er dårliger end det opringelige 720p signal....

Det vil derfor give det bedste resultat at sende i original format (filmens format) eller i TV'ets format - om man skal op/nedskallere i DVD afspilleren eller i TV'et afhænger af hvilket apparat men tror har den bedste codecs til formålet og evt afstand af kabel over til TV'et(projektoren) - for mig er kablet så langt at det kommer bitfejl ved 1080p og jeg er derfor bedst stillet ved at sende i 576p og lade projektoren skallere til dens native opløsing
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu