recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 1080p Vs 720p?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket1080p Vs 720p?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2006 kl. 21:47

Oprindeligt skrevet af cloudy cloudy skrev:

I sommers blev VM fodbold først sendt i 1920x1080 (men der kom for meget pixelering), så det blev det reduceret til 1368x1080 (jeg mener ikke de brugte 720 linier!).

Really? Har du noget link til noget mere info om dét, det synes jeg er ret interessant. Jeg bemærkede også det kraftigt pixellerede billede i starten, som blev forbedret dramatisk efter nogle få kampe, men jeg var ikke klar over hvad forskellen præcist var.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 14:51

Cloudy

For skrive giftigt HD sendt som TV programmer vil maximalt få lov til fylde dobbelt så meget som SD signalerne. Samme HD signal indeholder de ekstra 33 procent som 16:9 skærmene og saa 50 procent ekstra hvilket giver exactly dobbelt. Hvad man kan mellem HD DVD, Blu Ray  og Vores Fladskærme er noget helt helt andet, men det er vel heller ikke noget EBU skal bestemme. [European Broadcasting Union.]

Hvad digi-tv.dk ønsker bestemme bliver ganske morsomt.

Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-April-2006
Point: 359
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 17:13
Otto, desværre har jeg ingen dokumentation for de udsendte VM-foldbold opløsninger, ej heller nogen optagelser liggende (fyldte alt for meget!). Jeg så det i dvbviewer, hvor den modtagne opløsning altid angives.

Moho, jeg undrer mig hvordan man kan læge et loft på 2*SD båndbredde for en HD kanal, da der er 5 gange så mange pixels i (1980x1080) end i (720x576). Er det ikke op til viasat/canaldigital hvor meget båndbredde der vil blive ofret på HD kanaler - det er jo dem der betaler for satellit pladsen ?

Muligvis med mpeg4, kan man få et tilfredstillende HD billede ved 10mbit båndbredde, men det må jo komme an på en prøve!
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 21:59

Otto, desværre har jeg ingen dokumentation for de udsendte VM-foldbold opløsninger, ej heller nogen optagelser liggende (fyldte alt for meget!). Jeg så det i dvbviewer, hvor den modtagne opløsning altid angives.

OK - uden at jeg skal være sikker, så tror jeg der er noget i softwaren der har hikket - det burde umiddelbart ikke være muligt at sende 1366x1080.

Moho, jeg undrer mig hvordan man kan læge et loft på 2*SD båndbredde for en HD kanal, da der er 5 gange så mange pixels i (1980x1080) end i (720x576). Er det ikke op til viasat/canaldigital hvor meget båndbredde der vil blive ofret på HD kanaler - det er jo dem der betaler for satellit pladsen ?

Det vil jeg påstå du har ret i.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2006 kl. 00:53
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

OK - uden at jeg skal være sikker, så tror jeg der er noget i softwaren der har hikket - det burde umiddelbart ikke være muligt at sende 1366x1080.

Ja, det virker lidt specielt. Måske var det 1280 - lad os bare sige deromkring Ihvertfald, blev opløsningen reduceret og det hjalp gevaldigt ved nærbilleder af en spiller med trojen der blafre i vinden..
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8685
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2006 kl. 09:57
1440x1080 er en "normal" opløsning - kunne det være den?
Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2006 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

1440x1080 er en "normal" opløsning - kunne det være den?

Det kunne det meget vel være! Jeg synes det ringer en klokke et eller andet sted
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu