|
|
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Forfatter | ||
Lukket bruger 2 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 586 |
![]() |
|
Sidste nyt fra Denon: ------------------------------- Deep Colors er kommet for, at blive. Det vil bliver understøttet i alle Denon's maskiner. Deep Color er en del af BD specs Man arbejder med testskiver hos Pioneer med Deep Color på. -------------------------------- Det hjalp umiddelbart ikke så meget, men de er ikke helt nemme at trække info ud af. Jeg kan ikke rigtig kan få verificeret nogen steder om Deep Color rent faktisk er en part af BD specs. BD association er ikke just nemme at grave info frem på lige hvad specs angår. Nogen der fylde lidt info på her ? |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Jeg har aldrig set nogen kilder angive Deep Color som en del af BD specs, derimod har jeg set RIGTIGT mange kilder, også af en vis troværdighed, angive at det ikke er tilfældet. Jeg sætter en kasse af de grønne på at pågældende medarbejder roder rundt mellem Deep Color og x.v.Color, som ER omfattet af BD specs (AVCHD kan understøtte x.v.Color på BD), men som næppe vil blive brugt til noget af betydning. Jeg vil overhovedet ikke blive overrasket hvis producenterne sender test-diske med x.v.Color på markedet, så de rigtigt kan prale med deres wide color gamut, som software-producenterne over en bred kam ikke er synderligt interesserede i at udnytte. |
||
![]() |
||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
|
Se man ikke ofte at DeepColor ståen so, x.v.Color, for så er det jo let at
rode rund i det, og prod. hjælpe med deres infor ikke meget. |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Jo, der bliver MEGET tit rodet rundt mellem de to begreber. |
||
![]() |
||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
|
Otto kan du en gang forklare og forskellen mellem DeepColor og x.v.color,
så vi kan få rydet op i dette ? Mener at du skriver at DeepColor er 10bit 4:4:4 og det er jo ikke så ringe, da det vel er bagudkompotible med de farve formate vi bruge i dag ? |
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Hej Otto I forbindelse med seneste firmware opdatering til PS3 skriver Sony: "During BD (BDAV) and DVD playback, a technique known as “chroma upsampling” is now automatically selected based on the movement of objects within the video content and then applied to enhance images in the content." At chroma opskalering kan forbedre detaljerne på objekter i bevægelse. Det er jo en ny vinkel til debatten. /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det har jeg allerede gjort her.
For at skrive Deep Color på produktet, mener jeg det skal understøtte minimum 12 bit, men jeg er ikke sikker. Men ja, det er som sådan aldrig et problem at have for mange bits i overførslen. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg tror det er et spørgsmål om formulering - med den gamle firmware havde PS3'en chroma bug, måske er det dét de mener de har rettet. Det er mit gæt. |
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8683 |
![]() |
|
Bemærk at det kun er ved BDAV - altså hjemmeoptaget video og den slags.
|
||
![]() |
||
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
![]() |
|
jeg håber ved gud ikke viasat så stadig sidder på landskampene til den tid. Signalet er elendigt nok i forvejen på en 32" |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja hurra for digital TV, mange gang er det et kæmpe tilbage skridt i forhold
til god gammledaws analog TV, for man bruger digital TV til at få så mange kanaler ind som mulig, og ikke for at få en højer bilde kvalitet, og det går så ud over kvalitet, den samme historie med digital Radio (DAB) ![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |